Skip to content
گزارش مهاجرت سالانه تلاشهای جبران وضعیت بعد از شیوع از سوی اداره مهاجرت را بخوبی نشان می دهد

تاریخ انتشار

این گزارش خلاصه ای از اقدامات انجام شده برای کاهش اثرات Covid-19 در مهاجرت کانادا و تلاش های انجام شده برای تقویت نیروی کار را خلاصه می کند.

دولت کانادا گزارش سالانه خود را به پارلمان درباره مهاجرت برای سال 2022 منتشر کرده است.

 این گزارش پیشرفت‌های سال‌های گذشته در بخش مهاجرت کانادا را در تمام رشته‌های تجاری خلاصه می‌کند.

 این برنامه همراه با برنامه سطوح مهاجرت کانادا منتشر شده است، اهداف رسمی مهاجرتی که به عنوان دستورالعملی برای مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا طی سه سال آینده عمل خواهد کرد.  داده‌های سال 2021 نشان می‌دهد که IRCC تلاش می‌کند تا از اثرات همه‌گیری COVID-19 بهبود یابد.

 این گزارش فراتر از اعداد و ارقام است و بینش هایی را در مورد اینکه چگونه IRCC در سال گذشته پیشرفت کرده است و چگونه پیش بینی می کند که همه چیز در آینده ادامه یابد، به ویژه در حال حاضر با بالاترین هدف برای ساکنان دائمی جدید در سال تا سال 2025، ارائه می دهد.

 در اینجا چند مورد از نکات برجسته این گزارش آمده است.

رکوردشکنی پذیرش در همه کلاس ها در سال 2021

برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 دارای بیش از 451000 مقیم دائم جدید تا پایان سال 2024 و نزدیک به 432000 برای سال 2022 بود.

 این اهداف بر اساس پذیرش رکوردشکنی در سال 2021 ایجاد شد. در طول سال 2021، IRCC تمرکز خود را به اعطای اقامت دائم به نامزدهایی که قبلاً در کانادا زندگی می کردند به دلیل محدودیت های مربوط به همه گیری COVID-19 تغییر داد.  این شامل بسیاری از نامزدها از طریق برنامه‌های نامزد استانی و همچنین دسته تجربه کانادایی بود تا زمانی که قرعه‌کشی‌های این برنامه در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف شد.

نمایش خبر  گرانترین و ارزانترین شهرها برای اجاره دادن در کانادا

 داده ها نشان می دهد که از 405000 نفری که در آن سال اقامت دائم جدید دریافت کردند، 62٪ یا 252971 نفر از جمله همسران و وابستگان متقاضیان اصلی، مهاجران طبقه اقتصادی بودند.

 کانادا بر برنامه های مهاجرتی طبقه اقتصادی خود برای ادامه رشد اقتصادی خود در مواجهه با کمبود فعلی کارگران ماهر در ترکیب با تعداد بالای مشاغل خالی در سراسر کشور تاکید می کند.  نرخ بیکاری در کانادا در حال حاضر 5.2٪ است.  مهاجرت حدود 90 درصد از رشد نیروی کار در کانادا و تقریباً 75 درصد رشد جمعیت را تشکیل می دهد.

 مهاجرت طبقه خانوادگی نیز در سال 2021 با پذیرش 81,423 تازه وارد از طریق حمایت مالی کلاس خانواده، شاهد سطوح بالایی از مهاجرت بود.  از این تعداد، بیش از 69000 مورد از طریق اسپانسر همسر یا شریک زندگی وارد شده است.

 بخش بزرگی از گزارش کلی بر تعهد کانادا به پذیرش تعداد قابل توجهی از پناهندگان و مدعیان پناهندگی تاکید دارد.  در سال 2021، کانادا متعهد شد که تا پایان سال 2024، 40000 پناهنده را که از افغانستان فرار می کنند، بپذیرد. تا امروز، 22،915 افغان به کانادا رسیده اند.  اکثریت از برنامه های پناهندگی با کمک دولت و برنامه های پناهندگی تحت حمایت خصوصی بودند.

مسیرهای اقامت موقت تا اقامت دائم

در سال 2021، IRCC همچنین یک مسیر یک بار مصرف از اقامت موقت به اقامت دائم را معرفی کرد.  در این مسیر 191338 ساکن موقت توانستند اقامت دائم دریافت کنند.

 هدف این برنامه دانشجویان بین‌المللی و کسانی بود که در خدمات ضروری مانند مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کردند.  همچنین جریان‌های اختصاصی برای ساکنان موقت فرانسوی‌زبان و دوزبانه وجود داشت، بدون محدودیت در برنامه‌ها.  از طریق این جریان ها، کانادا نزدیک به 24000 مقیم دائم جدید را پذیرفت و تا پایان مارس 2022، 18،000 نفر دیگر را نیز دریافت کرد.

نمایش خبر  تجزیه و تحلیل: استان های کانادا به دنبال یک توافق جدید در مورد مهاجرت هستند

 تحت جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، IRCC از 40000 نامزد دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند و به آن‌ها اجازه داد تا از مسیر سنتی مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی عبور کنند.  پنجره درخواست بین ماه می و نوامبر 2021 ادامه داشت و اکنون بسته است.

 جریان مشابهی برای مراقبت های بهداشتی و سایر کارکنان ضروری در تمام سطوح مهارت وجود داشت.  ساکنان موقت که شرایط واجد شرایط بودن را دارند می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.  این امر در مورد پناهندگان ماهر نیز صدق می کند.

عقب ماندگی

در این گزارش، IRCC اذعان می‌کند که برنامه‌های کاربردی در تمام رشته‌های تجاری عقب مانده بوده است.  در حال حاضر دارای 2.6 میلیون برنامه موجودی است که 1.1 میلیون یا کمتر از نیمی از آنها در استانداردهای خدمات پردازش می شوند.  استاندارد خدمات هدفی است که IRCC برای پردازش میانگین درخواست برای یک برنامه مهاجرتی مشخص ایجاد می کند.

 IRCC می‌گوید به دلیل تقاضای بی‌سابقه ناشی از همه‌گیری کووید-19 در ترکیب با محدودیت‌های سفر بین‌المللی و فشارهای عملیاتی مانند ناتوانی کارکنان در پردازش درخواست‌های کاغذی در حین بسته بودن دفاتر، تعداد معوقه به این تعداد رسیده است.

 برای بازگشت به مسیر، IRCC می‌گوید که در حال تلاش برای تبدیل شدن به 100% دیجیتالی هستند، و برای کسانی که نمی‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست بدهند، تسهیلاتی ساخته شده است.  این انتقال همچنین شامل درخواست‌های شهروندی می‌شود که اکنون 100٪ برای همه متقاضیان بالای 18 سال آنلاین است. IRCC در نظر دارد تا پایان سال جاری همه درخواست‌های شهروندی را دیجیتالی کند، از جمله درخواست‌های زیر 18 سال.

نمایش خبر  می‌خواهید تابستان امسال برای کنسرت یا فستیوال موسیقی به کانادا بیایید؟

 این دپارتمان 85 میلیون دلار برای استخدام و آموزش بیش از 1200 کارمند جدید برای رسیدگی به مشکلات پردازش سرمایه گذاری کرده است.  بودجه سال 2022 همچنین 187.3 میلیون دلار به IRCC طی پنج سال آینده به اضافه 37.2 میلیون دلار برای افزایش ظرفیت در مرکز پشتیبانی مشتری و سرمایه گذاری در فناوری و ابزارهای مورد نیاز برای حمایت بهتر از افرادی که از خدمات آن استفاده می کنند، اختصاص می دهد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420