Skip to content
گرانترین و ارزانترین شهرها برای اجاره دادن در کانادا

تاریخ انتشار

گزارش اجاره‌های ماه نوامبر ۲۰۲۳ از سوی Rentals.ca اخیراً منتشر شده است که میانگین اجاره آپارتمان‌های یک خوابه و دو خوابه در ۳۵ شهر کانادا را بررسی کرده است.

این گزارش بیان می‌کند که میانگین اجاره در کانادا در ۶ ماه گذشته با یک افزایش ۱۷۵ دلاری مواجه شده است، و برای ششمین ماه متوالی، اجاره‌ها به میانگین ۲,۱۷۸ دلار در اکتبر در سراسر کشور رسیده است.

نرخ سالیانه رشد اجاره در کانادا در ماه اکتبر ۹.۹٪ بود که نشان دهنده دومین سریع‌ترین افزایش سالانه در هفت ماه گذشته است.

این گزارش بیان می‌کند که تورم اجاره در کانادا ناشی از افزایش قیمت اجاره مسکونی در آلبرتا، کبک و نوااسکوشیا است که ناشی از رشد جمعیت قوی و ارائه جدید اجاره با قیمت‌های بازار بالاتر از میانگین است.

چه شهرهای برای اجاره برای اجاره است؟
براساس گزارش اجاره، پنج شهر گرانتر برای اجاره به شرح زیر است:

ونکوور، بریتیش کلمبیا: میانگین اجاره یک خوابه ۲,۸۷۲ دلار و دو خوابه ۳,۷۷۷ دلار است.
برنابی، بریتیش کلمبیا: میانگین اجاره یک خوابه ۲,۶۴۷ دلار و دو خوابه ۳,۳۴۱ دلار است.
تورنتو، انتاریو: میانگین اجاره یک خوابه ۲,۶۰۷ دلار و دو خوابه ۳,۴۲۴ دلار است.
اوکویل، انتاریو: میانگین اجاره یک خوابه ۲,۵۲۴ دلار و دو خوابه ۳,۳۳۷ دلار است.
میسیسائوگا، انتاریو: میانگین اجاره یک خوابه ۲,۳۵۲ دلار و دو خوابه ۲,۸۵۱ دلار است.
در میان ۲۵ بازار گرانتر برای اجاره در کانادا، ۱۴ تای آنها در انتاریو و ۹ تایشا در بریتیش کلمبیا واقع شده است.

ونکوور همچنان با بالاترین میانگین اجاره برای همه دسته‌ها در صدر لیست است، دنبال آن منطقه جنرال تورنتو و منطقه پیل قرار دارد.

نمایش خبر  وضعیت کنونی استخر اکسپرس انتری: فوریه 2024

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها در تورنتو شهر بزرگ کانادا، ماه گذشته نسبت به سال قبل کمتر شده‌اند، با این حال تنها کمتر از یک درصد. این کاهش نشان‌دهنده اولین کاهش سالانه اجاره در این شهر از آگوست ۲۰۲۱ است.

بریتیش کلمبیا بالاترین میانگین درخواست اجاره آپارتمان‌ها بر اساس استان با میانگین ۲,۶۳۹ دلار در اکتبر را حفظ کرده است. با این حال، اجاره‌ها در بریتیش کلمبیا از ماه به ماه کمی کاهش یافته‌اند، دومین کاهش ماهانه پیاپی. این نشان می‌دهد که قیمت‌های اجاره در بریتیش کلمبیا ممکن است ادامه داشته باشد.

در ماه اکتبر، انتاریو در واقع استانی با کم‌ترین رشد سالانه در اجاره آپارتمان‌ها بود، با افزایش ۴.۶٪ (مقایسه شده با افزایش ۶.۶٪ در سپتامبر).

چه شهرهایی برای اجاره ارزانتر است؟
براساس گزارش اجاره، بخشی از پنج شهر کم‌تر گران برای اجاره به شرح زیر است:

ساسکاتون، اسکاسچوان: میانگین اجاره یک خوابه ۱,۱۰۹ دلار و دو خوابه ۱,۳۴۰ دلار است.
رجینا، اسکاسچوان: میانگین اجاره یک خوابه ۱,۱۹۱ دلار و دو خوابه ۱,۴۰۵ دلار است.
فورت مک‌موری، آلبرتا: میانگین اجاره یک خوابه ۱,۲۲۶ دلار و دو خوابه ۱,۴۷۸ دلار است.
رد دیر، آلبرتا: میانگین اجاره یک خوابه ۱,۲۴۹ دلار و دو خوابه ۱,۴۶۴ دلار است.
وینیپگ، منیتوبا: میانگین اجاره یک خوابه ۱,۲۸۲ دلار و دو خوابه ۱,۶۹۲ دلار است.
جای‌هایی که اجاره از ارزان‌ترین است بطور معمول در شهرهای کوچک و مناطق روستایی یافت می‌شود.

در استانهای پریری منیتوبا و اسکاسچوان بزرگترین افزایش‌های اجاره ماه به ماه را بررسی کردند به ترتیب ۵.۵٪ و ۴٪. در منیتوبا، میانگین درخواست اجاره آپارتمان‌ها به ۱,۵۱۰ دلار رسید که بطور سالانه ۷.۶٪ در اکتبر، نسبت به رشد سالانه ۳.۱٪ در سپتامبر افزایش یافته است. اجاره‌های آپارتمان‌های اسکاسچوان به صورت سالانه ۵.۸٪ در ماه اکتبر به میانگین ۱,۴۰۹ دلار رسید که افزایش سالانه ۳.۸٪ نسبت به ماه سپتامبر خود را تسریع داده است.

نمایش خبر  به گفته ی (IRCC) این سازمان در حال تلاش برای هماهنگ‌سازی فرآیند پذیرش درخواست‌ها است.

چطور مکانی برای اجاره در کانادا پیدا کنیم؟
پیدا کردن مکان مناسب برای اجاره می‌تواند مشکل باشد. مهم است که زمانی برای فکر کردن درباره نوع محلی که می‌خواهید، جایی که می‌خواهید زندگی کنید، و بودجه خود بگذارید.

کانادا گزینه‌های مختلفی از اجاره و مسکن دائمی برای ویران‌ها ارائه می‌دهد که شامل آپارتمان، منازل منفرد، دوپلکس یا سه‌پلکس، خانه‌های شهری و اتاق‌های فردی می‌شود:

آپارتمان‌ها که معمولاً در ساختمان‌ها یا خانه‌ها پیدا می‌شوند، واحدهای خانواده‌ای هستند که معمولاً یک، دو یا سه اتاق خواب دارند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420