Skip to content
وضعیت کنونی استخر اکسپرس انتری: فوریه 2024

تاریخ انتشار

سیستم مدیریت ورود اکسپرس کانادا ادامه داده و در سال 2024، تعداد بیشتری دعوت به ارائه مدارک (ITAs) به کاندیداها از سه برنامه خود صادر کرده است.

ترکیب از استخر کاندیداها یکی از عوامل کلیدی در تعیین امتیازهای برش جامعه سنجنده (CRS) و اندازه قرعه کشی‌ها تحت سیستم ورود اکسپرس است. در حالی که تخمین زدن دقیق این دو عامل بسیار دشوار است، ورودی‌های جدید ممکن است با درک وضعیت فعلی استخر ورود اکسپرس، بهتر بدانند چه چیزی را انتظار داشته باشند.

چگونگی تأثیر ترکیب استخر کاندیداهای ورود اکسپرس بر CRS و اندازه قرعه کشی چیست؟
هرچند ممکن است سخت باشد دقیقاً بدانیم چگونه ترکیب استخر ورود اکسپرس بر امتیازهای CRS و اندازه‌های قرعه کشی تأثیر می‌گذارد، اما برخی تمایلات عمومی وجود دارد که به ورود یافتگان کمک می‌کند تا بهتر درک کنند چه چیزی را در قرعه‌کشی‌های آینده انتظار داشته باشند.

توزیع امتیازها تأثیر گذاری بر برش‌های CRS دارد
توزیع امتیازها در مجموعه ممکن است نقش مستقیمی در تعیین برش‌های CRS برای قرعه‌کشی‌های آینده ایفا کند. منطق اساسی اینجا این است که زمانی که گسترش امتیازها در استخر به سمت بالا یا پایین شود (بستگی به اضافه یا کم شدن پروفایل‌ها، تعداد افرادی که در قرعه‌کشی قبلی دعوت شده‌اند و تعداد پروفایل‌هایی که منقضی می‌شوند و دیگر دارای صلاحیت برای در نظر گرفته شدن در قرعه‌کشی‌ها نیستند).

به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی از افراد در استخر ورود اکسپرس از کلاس تجربه کانادایی (CEC) —یکی از سه برنامه مدیریت شده توسط ورود اکسپرس— حضور داشته باشد، این ممکن است باعث افزایش امتیازات میانگین CRS در استخر شود، زیرا معیارهای امتیازدهی در CRS به افرادی که تجربه کار یا تحصیل کانادایی قبلی داشته‌اند بیشتر از سایر عوامل پاداش می‌دهد.

نمایش خبر  کانادا با پذیرش ۴۰۱۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ رکورد تمام ادوار مهاجرت را شکست

قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته نیز می‌توانند بر توزیع امتیازها تأثیر گذار باشند
در سال 2023، IRCC تغییرات قابل توجهی در سیستم ورود اکسپرس ایجاد کرد، با ایجاد دسته‌بندی‌های مهاجرتی برای بهتر برآورده کردن نیازهای بازار کار و جمعیتی کانادا. از طریق معرفی این قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته، کاندیداهایی که تجربه حرفه‌ای خاص یا تسلط بر زبانی دارند که کانادا به آن نیاز دارد (و که طبق معیارهای واجد شرایط برای یک دسته واجد شرایط هستند) می‌توانند ITAs را از طریق سیستم ورود اکسپرس دریافت کنند— بدون توجه به امتیاز CRS آن‌ها.

وزارت امور مهاجرت تأکید کرده است که آن‌ها در طول سال 2024 دسته‌های همانند که در سال 2023 اجرا شده‌اند را حفظ خواهند کرد. این عبارتند:

– بهداشت (هدف از آن کاندیداهای با تجربه حرفه‌ای در حوزه بهداشت هستند)؛
– علوم فناوری مهندسی و ریاضی (STEM، هدف از آن کاندیداهای با تجربه حرفه‌ای در این زمینه‌ها هستند)؛
– صنایع (کسب و کار) (هدف از آن کسانی است که تجربه حرفه‌ای در صنایع مهارتی دارند)؛
– حمل و نقل (هدف از آن کسانی است که تجربه حرفه‌ای در حرفه‌های مرتبط با حمل و نقل دارند)؛
– کشاورزی و کشاورزی و غذا (هدف از آن کاندیداهایی است که تجربه حرفه‌ای در شغل‌های مرتبط با کشاورزی دارند)؛ و
– تسلط بر زبان فرانسوی (هدف از آن کاندیداهایی است که حداقل سطح 7 را در مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن فرانسوی در مطابق با مقیاس مهارت زبانی کانادایی (NCLC) به دست آورده‌اند).

سطوح مهاجرتی تعیین کننده اندازه قرعه‌کشی‌ها و محدوده‌ها در طول سال خواهد بود
هر سال کانادا برنامه سطوح مهاجرتی خود را برای سال آینده منتشر می‌کند. این برنامه جزئیات تعداد مهاجرانی را که کانادا برای سه سال آینده خواهد پذیرفت را از هر چهار کلاس مهاجرتی خود (اقتصادی، خانواده، پناهنده و انسانی) تعریف می‌کند.
هر ساله کانادا برنامه‌ای برای سطوح مهاجرتی خود در سال آینده منتشر می‌کند. این برنامه جزئیات تعداد مهاجرانی را که کانادا برای سه سال آینده از هر یک از چهار کلاس مهاجرتی خود (اقتصادی، خانواده، پناهنده و انسانی) به استقبال خواهد اورد، شامل می‌شود.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا در دراو PNP از 358 نیروی کار خارجی، دانشجوی بین المللی

ورود اکسپرس در حالت اقتصادی قرار دارد – بزرگترین گروه تک مهاجر که کانادا هر سال به استقبال می‌آورد – همچنین برنامه نامزدین استانی (PNP) و دیگر برنامه‌های مرتبط با کار. امسال کانادا از طریق جریان‌های اقتصادی، 281،135 مهاجر را به استقبال می‌آورد، 110،770 نفر از آنها از طریق برنامه‌های مدیریت شده توسط ورود اکسپرس به کانادا می‌آیند.

تا کنون (28 فوریه 2024)، در سال 2024 سواکن ها از طریق ورود اکسپرس وارد شده‌اند.

وضعیت کنونی استخر ورود اکسپرس
به تاریخ 27 فوریه 2024 (جدیدترین داده موجود)، 211،487 نامزد در استخر ورود قرار داشتند، که بخش بزرگی از آن‌ها امتیازات CRS بین 451 تا 500 داشتند. با این حال، بیش از 65٪ از نامزدها امتیاز از این بازه پایین‌تری داشته‌اند، که نشان دهنده وجود گستره گسترده امتیازات CRS و نامزدها در استخر ورود اکسپرس است.

جدول زیر نشان دهنده توزیع کلی امتیازات در استخر است، طبق داده‌های ارائه شده توسط IRCC.

comparing the number of people in each score range: 

A graph showing the distribution of CRS scores in the Express Entry pool, as of Feb 28th 2024

ScorePercentile Ranking
3002.56
35016.41
40042.98
41047.91
42052.83
43057.14
44062.09
45066.95
46072.24
47078.56
48086.67
49091.44
50095.02
60099.54
1200100.00

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420