ردکردن این
کانادا با پذیرش ۴۰۱۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ رکورد تمام ادوار مهاجرت را شکست

تاریخ انتشار

اداره IRCC با تمرکز بر تبدیل وضعیت ساکنان موقت کانادا در طول همه‌گیری به اقامت دائم، به این هدف دست یافت.

کانادا در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار از زمان تأسیس به عنوان یک کشور در سال ۱۸۶۷، پذیرای بیش از ۴۰۰۰۰۰ ساکن دائمی جدید بوده است.

این موضوع به تازگی در قالب یک خبر توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تأیید شده است.

این دپارتمان همچنین تأیید کرد که این کشور رکورد تمام دوران خود را برای ورود ساکنان دائمی در یک سال شکسته است.

تنها باری که کانادا از رقم ۴۰۰۰۰۰ مهاجر فراتر رفت، در سال ۱۹۱۳ بود، اما شروع جنگ جهانی اول، باعث کاهش مهاجرت به این کشور در سال های بعد گردید.

قبل از همه‌گیری، کانادا هدف خود را پذیرش ۳۴۱۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰ تعیین کرده بود. این کشور به دلیل همه‌گیری تنها ۱۸۴۰۰۰ مهاجر را در سال گذشته پذیرش کرد. با این حال، با اعلام اینکه ورود ۴۰۱۰۰۰ ساکن دائمی جدید را در سال ۲۰۲۱ هدف قرار می دهد، مهاجرت را دو برابر کرد تا از بهبود اقتصادی پس از همه گیری حمایت کند.

اداره IRCC توانسته به هدف برنامه سطوح مهاجرت امسال از طریق یک نکته فنی دست یابد. ورود افراد می‌تواند از طریق تبدیل وضعیت قانونی یک مقیم موقت کانادا به اقامت دائم یا با ورود آن‌ها از خارج به کانادا و دریافت رسمی اقامت دائم، صورت پذیرد. قبل از همه‌گیری، بیشتر مهاجران جدید از خارج از کشور آمده بودند. با این حال، امسال IRCC بر تبدیل وضعیت افراد داخل کشور برای دستیابی به هدف جدید خود تمرکز کرده است. دلیل منطقی این است که آنهایی که در داخل کانادا هستند، کمتر تحت تأثیر اختلالات مرتبط با کووید قرار می گیرند که ممکن است مانع از امکان ورود آنها به عنوان یک مقیم دائم شود.

نمایش خبر  راهنمای استان های کانادا برای تازه واردان

قبل از همه‌گیری، حدود ۳۰ درصد از مهاجران جدید طبقه اقتصادی در هنگام دریافت اقامت دائم در داخل خاک کانادا بودند، در حالی که حدود ۷۰ درصد از خارج از کشور نقل مکان می‌کردند. در سال ۲۰۲۱، با ورود حدود ۷۰ درصد از داخل کانادا و حدود ۳۰ درصد از خارج از کشور، این وضعیت معکوس شد.

اداره IRCC تغییراتی در عملیات ایجاد کرده تا ساکنان موقت بیشتری را به ساکنان دائمی تبدیل کند.

برخی از این تغییرات شامل برگزاری دراوهای اکسپرس انتری است که داوطلبان دسته تجربه کانادا (CEC) را هدف قرار می‌دهد، و همچنین راه‌اندازی شش برنامه در ماه می برای ارائه راهکارهایی برای اقامت دائم به حدود ۹۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی و کارگران موقت خارجی در کانادا.

در روزهای قبل از کووید، کانادا بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ مهاجر در ماه را به خود اختصاص می‌داد که این ارقام در طول ماه های گرمتر بهار و تابستان بیشتر بود. کانادا قبل از اینکه در ماه ژوئن تعداد ورودها را افزایش دهد، امسال را با سرعت کمی شروع کرد. از ماه ژوئن، کانادا به طور پیوسته بیش از ۳۵۰۰۰ مقیم دائم جدید در هر ماه وارد کرده و در ماه‌های اخیر از ۴۵۰۰۰ ورود در هر ماه فراتر رفته است.

دستیابی به هدف ۴۰۱۰۰۰ تازه‌وارد یکی از اولویت‌های IRCC در سال ۲۰۲۱ بوده است. اکنون که این دپارتمان به این هدف دست یافته، IRCC اولویت‌های خود را پس از انتشار دستورنامه جدید گسترش خواهد داد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، در بخش خبری امروز گفت: سال گذشته، ما یک هدف بلندپروازانه تعیین کردیم. امروز به آن هدف دست یافتیم. این یک لحظه تاریخی برای کشور ما است، زیرا ما از بیشترین تعداد تازه واردان در یک قرن استقبال می‌کنیم. من می خواهم از همه کارکنان دپارتمان خود، به ویژه بخش عملیات، که این امکان را فراهم کردند، تشکر کنم. کانادا بر اساس مهاجرت بنا شده و ما همچنان از مهاجرانی که کانادا برای موفقیت به آنها نیاز دارد، استقبال می کنیم. من برای مشارکت‌های باورنکردنی این ۴۰۱۰۰۰ همسایه جدید در جوامع سراسر کشور بیتابم.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا در 4 قرعه کشی از کاندیدای اکسپرس انتری دعوت به عمل می آورد

طبق برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، کانادا به دنبال پذیرش ۴۱۱۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۲ و ۴۲۱۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۳ است. فریزر تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ طرح سطوح مهاجرتی جدید را برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ اعلام خواهد کرد.