Skip to content
چگونگی پرداخت مالیات در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید

تاریخ انتشار

پرداخت مالیات بخش لازمی از زندگی در کانادا است که بسیاری از مهاجران ممکن است اولین بار که نیاز به پرداخت دارند، آن را ترسناک بیابند. با این حال، این فرآیند معمولاً ساده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

در زیر اطلاعات مهمی برای مهاجران جدید، از جمله زمان و دلیل پرداخت مالیات، چگونگی انجام آن، و مزایای احتمالی برای پرداخت کنندگان مالیات در کانادا را پوشش می‌دهد.

چگونه مالیات درآمد در کانادا کار می‌کند؟

در ابتدای یک سال مالی، تمام افراد خصوصی ملزم به پرداخت مالیات برای سال قبلی با سازمان درآمد کانادا (CRA) هستند. کارفرمایان معمولاً یک فرم مالیاتی (که به عنوان اسلیپ T4 شناخته می‌شود) را که جزئیات درآمد و اطلاعات مالیاتی آنها برای سال قبلی را نشان می‌دهد به کارکنان می‌دهند. این یک سند حیاتی برای پرداخت مالیات شخصی است.

تمام افرادی که در کانادا کار می‌کنند، موضوع دو نرخ مالیاتی متفاوت هستند. اولین نرخ مالیات درآمد استانی است که توسط استان یا قلمرویی که فرد در آن کار می‌کند تعیین می‌شود؛ و دومین نرخ مالیاتی فدرال است که توسط دولت کانادا تعیین می‌شود.

نرخ‌های مالیات می‌تواند بسته به سطح درآمد یک فرد متفاوت باشد. کانادا از نرخ مالیات حاشیه‌ای استفاده می‌کند، به این معنی که افراد بر اساس چقدر درآمد دارند مالیات می‌پردازند. به طور ساده، هر چه کسی بیشتر درآمد داشته باشد، بیشتر مالیات می‌پردازد، اما این نرخ ثابت نیست. به عنوان مثال، اگر یک فرد سال گذشته 60،000 دلار کانادا در انتاریو درآمد داشته باشد، او 5.05٪ بر روی 49،231 دلار کانادا اول و 9.15٪ بر روی 10،769 دلار کانادا بعدی پرداخت می‌کند.

نمایش خبر  انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان قرعه کشی برای مهاجرت استانی برگزار کردند

این موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که نرخ مالیات استانی با نرخ مالیات فدرال ترکیب می‌شود – تمام پرداخت کنندگان مالیات در کانادا موضوع هر دو هستند – با این حال پرداخت کنندگان مالیات می‌توانند از برنامه‌هایی مانند ماشین حساب مالیات آنلاین استفاده کنند، که کمک می‌کند این مجموع را محاسبه کند. بیشتر کارکنان حقوقی این مالیات را به طور خودکار بر روی درآمد خود هنگام دریافت حقوق خود اعمال می‌کنند و این به عنوان کسری از حقوق ناخالص آنها ظاهر می‌شود

مهلت پرداخت مالیات شخصی در کانادا 30 آوریل است. مالیات می‌تواند بعد از آن پرداخت شود، اما افراد ممکن است موضوع جریمه باشند. قوانین جداگانه برای افرادی که خودشان کار می‌کنند اعمال می‌شود. عدم پرداخت مالیات می‌تواند منجر به جریمه‌های بدتر شود، و حتی اتهامات جنایی احتمالی برای فرار از مالیات.

در طرف مقابل طیف، پرداخت مالیات می‌تواند منافع چندگانه‌ای برای افراد به همراه داشته باشد.

چگونه می‌توانم برگشت مالیات خود را در کانادا پرداخت کنم؟

راه‌های متعددی وجود دارد که افراد می‌توانند مالیات خود را در کانادا پرداخت کنند. به طور خاص، CRA پنج روش مختلف را که افراد می‌توانند برگشت مالیات شخصی خود را پرداخت کنند، شناسایی می‌کند.

نرم‌افزار مالیاتی معتبر (پرداخت الکترونیکی)

این روش رایج‌ترین روش پرداخت برگشت مالیات است. CRA نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌های مختلفی را برای سال‌های مالیاتی مختلف تأیید می‌کند، که افراد می‌توانند برای پرداخت برگشت مالیات خود از آنها استفاده کنند. این ابزارهای الکترونیکی باید به خدمات NETFILE مجاز باشند، که یک سرویس الکترونیکی است که مستقیماً به CRA متصل می‌شود و امکان پرداخت الکترونیکی فوری را فراهم می‌کند.

نمایش خبر  فرودگاه های کانادا آزمایش تصادفی COVID-19 را روی مسافران کاملاً واکسینه شده مجدداً معرفی می کنند.

پرداخت‌های الکترونیکی تخمین زده می‌شود که حدوداً دو هفته برای پردازش از زمان پرداخت طول می‌کشد، و عموماً رایگان است – اگرچه قیمت می‌تواند بر اساس خدمات مختلف و سطوح خدمات مورد استفاده پرداخت کنندگان تغییر کند. پس از پردازش برگشت مالیات، پرداخت کنندگان ممکن است برای برگشت مالیات واجد شرایط باشند، که معمولاً افراد را با هر پول اضافی که CRA طی سال از آنها جمع‌آوری کرده است جبران می‌کند؛ یا با تخفیف‌ها و اعتبارات دریافت شده از طریق برنامه‌های مختلف.

CRA یک لیست از نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های تأیید شده برای پرداخت الکترونیکی مالیات را تهیه کرده است، که می‌توانید آن را در اینجا پیدا کنید. CRA تخمین می‌زند که این روش معمولاً اجازه می‌دهد تا یک بازگشت در طول دو هفته ارزیابی شود.

مجوز نماینده پرداخت کنندگان مالیات در کانادا همچنین می‌توانند یک نماینده را برای انجام مالیات به نام خود مجاز کنند. این می‌تواند یک حسابدار، دوست، عضو خانواده یا هر کس دیگری باشد که پرداخت کننده به او اعتماد دارد تا اطلاعات مالی خود را مدیریت کند. در این مورد، باید مراحلی را برای مجوز نماینده دنبال کرد.

هزینه‌ها می‌توانند بسته به توافقات انجام شده بین پرداخت کننده و نماینده‌شان متفاوت باشد. CRA تخمین می‌زند که این روش معمولاً منجر به یک زمان انتظار حدوداً دو هفته می‌شود.

کلینیک مالیاتی داوطلبانه جامعه کسانی که در کانادا درآمد نسبتاً متواضع یا وضعیت مالیاتی ساده دارند، ممکن است بتوانند از یک کلینیک مالیاتی رایگان در منطقه خود استفاده کنند. اینها اغلب کلینیک‌هایی در یک منطقه هستند که می‌توانند به افراد کمک کنند تا برگشت مالیات خود را بدون هزینه پرداخت کنند.

نمایش خبر  شرایط لازم برای آزمون زبان مهاجرت به کانادا کدامند؟

کلینیک‌ها می‌توانند پیاده، افتاده یا با قرار ملاقات باشند، با برخی حتی ارائه قرارهای مجازی نیز می‌دهند. CRA تخمین می‌زند که مالیات‌هایی که به این شکل پرداخت می‌شوند، ممکن است در طول دو هفته پردازش شوند.

برای پیدا کردن یک کلینیک مالیاتی نزدیک شما، صفحه ویژه CRA را در اینجا پیدا کنید.

تخفیف / آماده‌ساز مالیات یک تخفیف یا آماده‌ساز مالیاتی فردی است که می‌تواند برگشت مالیات یک پرداخت کننده را از پیش محاسبه کند و به آنها مبلغ تخفیف داده شده را بلافاصله پرداخت کند. هزینه‌ها می‌توانند برای این روش متفاوت باشند، اما مزیت اینجاست که افراد می‌توانند بلافاصله برگشت مالیات خود را دریافت کنند – اگرچه همانطور که اشاره شد، یک قسمت توسط تخفیف برای خدمات برداشت می‌شود.

CRA با این افراد برنامه‌های مطابقت را انجام می‌دهد، تا مطمئن شود که پرداخت کنندگانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، تحت قانون تخفیف برگشت مالیات محافظت می‌شوند.