Skip to content
فرودگاه های کانادا آزمایش تصادفی COVID-19 را روی مسافران کاملاً واکسینه شده مجدداً معرفی می کنند.

تاریخ انتشار

مسافران هوایی به کانادا ممکن است بار دیگر تحت آزمایش اجباری تصادفی COVID-19 قرار گیرند.

پس از یک وقفه پنج هفته ای، کانادا آزمایش تصادفی اجباری را برای مسافران کاملا واکسینه شده که از طریق هوایی وارد می شوند، از سر گرفته است.

 کانادا آزمایش‌های تصادفی را در فرودگاه‌ها در 11 ژوئن متوقف کرد و از 19 جولای مجدداً آنها را معرفی کرد. آزمایش‌ها در چهار فرودگاه اصلی کانادا در ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو از سر گرفته می‌شود.

 افرادی که برای یک آزمون تصادفی انتخاب می شوند، طی 15 دقیقه پس از تکمیل اظهارنامه گمرکی، یک اعلان ایمیلی دریافت می کنند که در آن توضیح داده می شود که چگونه می توانند برای آزمون ترتیب دهند.  مسافرانی که واجد شرایط واکسینه کامل نیستند، می‌توانند آزمایشات خود را با قرار مجازی یا قرار حضوری در داروخانه‌های منتخب تکمیل کنند و همچنان به شرایط قرنطینه خود احترام بگذارند.

 اگر نتیجه آزمایش ورود مثبت باشد، مسافران باید به مدت 10 روز از تاریخ نتیجه آزمایش به انزوا بروند، حتی اگر ایزوله شدن استان یا منطقه کوتاه‌تر باشد.

برای اینکه مسافران کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته شوند، باید حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا، دو دوز واکسن تایید شده COVID-19 یا یک دوز واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده باشند.

 آزمایش برای مسافران هوایی، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، در خارج از فرودگاه، یا در یک قرار حضوری در محل ارائه‌دهنده آزمایش، یا یک قرار مجازی برای آزمایش خود سواب انجام می‌شود.  مسافرانی که واجد شرایط واکسینه کامل نیستند باید قرنطینه 14 روزه را تکمیل کنند و خود را در روزهای اول و هشتم آزمایش کنند.

 همه مسافران باید به استفاده از ArriveCAN برای ارائه اطلاعات سفر اجباری ظرف 72 ساعت قبل از ورود خود به کانادا، به استثنای چند مورد، ادامه دهند.

دولت کانادا در بیانیه‌ای رسانه‌ای می‌گوید که آزمایش انتقال به خارج از فرودگاه‌ها به کانادا اجازه می‌دهد تا انواع جدید و سایر تغییرات در وضعیت اپیدمیولوژیک را تحت نظر داشته باشد و به آن پاسخ دهد.

نمایش خبر  کاهش پرونده های مهاجرتی کانادا تا ۲.۲ میلیون پرونده

 عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل، در بیانیه 14 جولای گفت: «از آنجایی که تقاضا برای سفر در سراسر جهان افزایش می‌یابد، اعلام امروز گام مهمی در پیشرفت ما برای ساده‌سازی فرآیندهای آزمایش خارج از فرودگاه‌هایمان و در عین حال جلوگیری از گسترش بیشتر کووید-19 است.»  دولت کانادا به محافظت از مسافران و کارمندان ادامه خواهد داد و اطمینان حاصل می کند که سیستم حمل و نقل ما برای طولانی مدت ایمن، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است.

#11

نخست وزیران توصیه هایی برای بهبود مهاجرت ارائه می کنند

استان‌ها می‌خواهند برای رفع کمبود نیروی کار استانی، تأثیر بیشتری در مهاجرت داشته باشند

جذب و حفظ کارگران ماهر خارجی یکی از موضوعات اصلی در نشست اخیر نخست وزیران در ویکتوریا، بریتیش کلمبیا بود.

 نرخ بیکاری در کانادا به 4.9 درصد از نظر تاریخی پایین است و در نتیجه، این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است.  این کمبود تا حد زیادی به دلیل بازنشستگی بسیاری از کارگران سالخورده کانادا و نرخ تولد بسیار پایین است.

 مهاجران بخش عمده ای از راه حل برای رفع کمبود نیروی کار در نظر گرفته می شوند.  برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 قصد دارد تا سال 2024 از بیش از 450000 مقیم دائم جدید در کانادا استقبال کند. با این حال، برخی استان ها معتقدند این تعداد به تنهایی برای رفع شکاف های نیروی کار کانادا کافی نیست.

 برای مثال، مونت مک‌ناتون، وزیر مهاجرت انتاریو، گفته است که باید تقریباً دو برابر تعداد مهاجران اقتصادی ماهر وارد انتاریو شود.  در سال 2021، این استان توانست 9000 نفر را تحت برنامه نامزدهای استانی خود انتخاب کند و این تخصیص به 9700 نفر برای سال 2022 افزایش یافته است.

مهاجرت یک مسئولیت مشترک است

استان ها، مناطق و دولت های فدرال در حوزه سیاست های مهاجرتی دارای صلاحیت مشترک هستند.  هر استان و منطقه ای، به جز نوناووت، یک توافق دوجانبه با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در مورد نحوه تقسیم این مسئولیت و تعداد مهاجران جدید که یک استان می تواند برای ورود به عنوان مهاجر طبقه اقتصادی ارزیابی کند، دارد.

نمایش خبر  پنج کاری که باید در هفته اول خود به عنوان یک ساکن دائم یا کارگر خارجی در کانادا انجام دهید

 در این دیدار، نخست وزیران توافق کردند که استان ها باید در انتخاب مهاجرانی که به استان خود می آیند، نظر بیشتری داشته باشند.  داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، زمانی که در ویکتوریا بود، به تورنتو استار گفت که سیستمی شبیه به کبک را ترجیح می‌دهد که تقریباً 90 درصد از مهاجران طبقه اقتصادی خود را انتخاب می‌کند.

 نخست وزیران معمولاً حداقل سالی یک بار ملاقات می کنند تا درباره موضوعاتی که در بین آنها رایج است بحث کنند و بعداً برای افزایش منابع به دولت فدرال استدلال واحدی ارائه می دهند.  نخست وزیران کانادا رئیس سیاسی یک استان هستند و منافع استانی را در دولت فدرال کانادا نمایندگی می کنند.  کانادا 10 استان و سه قلمرو دارد.

 به طور کلی، نخست وزیران چند توصیه کلیدی به IRCC داده اند که به اعتقاد آنها جریان نیروی کار ماهر را به استان ها افزایش می دهد.

حمایت از حفظ دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین‌المللی منبع ارزشمندی برای مبارزه با کمبود نیروی کار هستند، اما ممکن است پس از فارغ‌التحصیلی برای دریافت مجوز کار با مشکل مواجه شوند.  برای اطمینان از ماندن دانشجویان بین‌المللی تحصیل‌کرده کانادایی در کانادا، نخست‌وزیر از دولت فدرال می‌خواهند موانعی را که مانع دسترسی دانشجویان بین‌المللی به برنامه‌های حمایت شغلی فدرال می‌شود، بردارد.

 این شامل همکاری با استان‌ها و مناطق در بهینه‌سازی مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی است.  هدف کمک به دانشجویان بین المللی برای رفع نیازهای نیروی کار محلی و ارائه یک انتقال کارآمدتر به اقامت دائم است.

 PGWP به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا حداکثر سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا زندگی و کار کنند و ممکن است از تجربه کاری که به دست می آورند برای در نهایت درخواست اقامت دائم استفاده کنند.

گسترش برنامه های کاندید استانی

نمایش خبر  پاسخ ملی به لایحه 96 حفظ زبان فرانسوی کبک

به عنوان بخشی از توافق نامه های مهاجرت استانی- فدرال، استان ها در انتخاب کارگران ماهر خارجی که فکر می کنند برای زندگی در یک استان خاص مناسب ترند، حرفی برای گفتن دارند.  این کار از طریق برنامه‌های کاندیدای استانی انجام می‌شود.  نخست وزیران خواهان افزایش منابع برای رسیدگی به درخواست های اقامت دائم از کاندیدهای دارای نامزدی استانی هستند.

 همانطور که وجود دارد، طرح سطوح مهاجرت IRCC تعداد مشخصی فضا را برای مهاجران ماهر برای دریافت نامزدی استانی اختصاص می‌دهد.  همانطور که اشاره شد، به عنوان مثال، در مورد انتاریو، استان های خاصی معتقدند که تخصیص استانی فعلی به اندازه کافی بالا نیست و آنها مایلند که تعداد آنها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.  این ممکن است تضمین کند که اکثر مهاجران اقتصادی که به استان می‌رسند برای نیروی کار مناسب هستند.

 استان‌ها همچنین همکاری بیشتر بین هر استان و دولت فدرال را توصیه می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های چند ساله وجود دارد که نیازها و اولویت‌های فزاینده نیروی کار استانی را در بر می‌گیرد.

با عقب ماندگی ها و تأخیرهای پردازش مقابله کنید

استان ها و مناطق همگی توافق دارند که یکی از مهم ترین موانع برای جذب استعدادهای جهانی، مدت زمانی است که IRCC برای ارزیابی و پردازش درخواست ها صرف می کند.  آنها از دولت خواسته اند که روندها را در این زمینه بهبود بخشد.

 دولت فدرال از نیاز به بهبود در اینجا آگاه است.  ماه گذشته، نخست‌وزیر ترودو ایجاد یک کارگروه جدید را برای شناسایی بحرانی‌ترین مشکلات در سیستم پردازش درخواست مهاجرت و ایجاد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رسیدگی به این مسائل اعلام کرد.

بهبود تشخیص اعتبار

نزدیکتر به خانه، کارگران ماهری وجود دارند که به کانادا آمده اند اما به دلیل نداشتن اعتبار کانادایی قادر به کار در رشته های خود نیستند.

 استان ها به دنبال همکاری با نهادهای نظارتی فدرال هستند تا فرآیند دریافت اعتبار لازم برای کارگران ماهر را که با استانداردهای شغلی کانادا همسو باشد، ساده کنند.