Skip to content
کاهش پرونده های مهاجرتی کانادا تا ۲.۲ میلیون پرونده

تاریخ انتشار


داده ها نشان می دهد که اداره مهاجرت کانادا، همچنان تعداد پرونده هایی که استاندارد های خدماتی را برآورده نمی کنند را کاهش میدهد.
داده های جدید به دست آمده از اداره مهاجرت برادری و تابعیت کانادا گزارش می دهد که صفحه پرونده های مهاجرتی کانادا بیش از ۲.۲ میلیون تعداد کاهش داشته است.
در یک ایمیل به خبر اداره مهاجرت کانادا این اداره اطلاعات را به روز رسانی کرد.

فهرست های موجود
فهرست تعداد شهروندی برابر با ۳۱۴ هزار و ۶۳۰ متقاضی از ۳۰ نوامبر است که در مقایسه با ۳۱ اکتبر این تعداد ۳۳۱ هزار و ۴۰۱ نفر بود.
این تعداد برای اقامت دائم برابر با 512342 نفر در دوم دسامبر است در حالی که این تعداد در سوم نوامبر برابر با506421 بود.
همچنین در دوم دسامبر تعداد فهرست برای مقیمان موقت برابر با 1416125 نفر بود در مقایسه با سوم نوامبر این تعداد برابر با 1537566 بود.
از این رو کاهش در دو سوم دسته های اصلی با بالاترین کاهش در تعداد اقامت های موقت دیده می شد.

فهرست برنامه کاندیدای استانی و اکسپرس اینتری
از دوم دسامبر 43326 در خواست برای برنامه اکسپرس اینتری در صفحه انتظار هستند و افزایش ۳ هزار و ۵۰۰ نفری از سوم نوامبر وجود دارد که این تعداد به رقم ۳۹ ۱۵۸۹ می رسد.
در میان تعداد کل افرادی که برای برنامه های اکسپرس اینتری درخواست میدهند افزایش ۵۰۰۰ درخواست برای دسته تجربه کانادایی در طی ماه گذشته دیده می شود.
اداره مهاجرت کانادا دوره های صدور دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس اینتری از تمام برنامه ها را در ماه جولای جاری از سر گرفته است.
این قرعه کشی ها به متقاضیان محدود می‌شود که بین ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱ و ششم جولای ۲۰۲۲ در برنامه کاندیدای استانی بودند. این وقفه در صدور دعوتنامه های اکسپرس اینتری برای برنامه نیروی کار متخصص فدرال و دسته تجربه کانادایی  این امکان را به اداره مهاجرت کانادا داد تا تعداد افراد منتظر در سیستم اکسپرس اینتری را کاهش دهد و دپارتمان به استاندارد ۶ ماهه خود برای رسیدگی به پرونده ها بازگردد. برنامه کاندید های استانی دارای 62343 درخواست است.

فهرست دسته خانواده

تعداد برای دسته خانواده و تمام برنامه های مهاجرتی مربوط به این موضوع در مقایسه با سوم دسامبر وقتی که این رقم 128112 بود افت کمی داشت و به رقم 127091 رسید.
برنامه اسپانسر شیپ همسر و با شریک زندگی بالاترین تعداد را دارد،62106، و شاهد افزایش کمی در مقایسه با سوم نوامبر است.
برنامه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و والدین در حال حاضر به تعداد 53770 نفر است که در مقایسه با ماه نوامبر این افراد در انتظار برابر با 55653 بودند.

استانداردهای خدمات
وب سایت اداره مهاجرت کانادا که روند و تعداد کل درخواست ها را نشان می دهد عدد ۱.۲ میلیون درخواست در ۳۱ اکتبر را نمایش می دهد اطلاعات در ۳۰ سپتامبر نشان داد که ۱.۹ میلیون درخواست در صف انتظار بودند به این معنا که اداره مهاجرت کانادا ۳۵۰۰۰۰ درخواست را از این صف مورد رسیدگی قرار داده بود.
یک درخواست در صف انتظار به این معناست که در طی زمان استاندارد مورد رسیدگی قرار نگرفته است. این استانداردها یک زمان انتظار را برای رسیدگی فراهم می‌آورند استاندارد خدمات از میزان زمان واقعی که داره مهاجرت کانادا صرف می کند متفاوت است درخواست ها رسیدگی نشده در زمان استاندارد برای برنامه هایشان به عنوان درخواست های تلنبار شده در صف انتظار شناخته می شوند.
اداره مهاجرت فرانسه و تابعیت کانادا قصد دارد ۸۰ درصد از درخواست ها را در تمام زمینه های تجاری در زمان های استاندارد مورد رسیدگی قرار دهد. این استاندارد خدمات بسته به نوع درخواست متفاوت است.  برای مثال یک درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری دارای استاندارد شش ماه می باشد. برای دیگر دستگاه های اقتصادی این زمان می تواند طولانی تر باشد.  اداره مهاجرت کانادا به عنوان می کند که استاندارد خدمات آن برای دسته خانواده همسر و کودکان برابر با ۱۲ ماه می باشد.
درخواست اقامت موقت استاندارد های خدماتی دارند که بین ۶۰ تا ۱۲۰ روز بسته به نوع درخواست و و این امر که از داخل کشور ثبت شده اند یا خارج از آن، هستند.

رسیدگی به درخواست ها در صفحه انتظار

این دپارتمان گزارش می دهد که بین ماه ژانویه و اکتبر ۲۰۲۲ ۴.۳ میلیون تصمیم‌گیری نهایی برای مقیمان دائمی مقیمان موقت و شهروندان در مقایسه با ۲.۳ میلیون تصمیم گیری نهایی در همین دوره در سال گذشته انجام شده است اداره مهاجرت کانادا قصد دارد کمتر از ۵۰ درصد از صفحه انتظار را تا پایان ماه مارس ۲۰۲۳ داشته باشد .  برای کمک به رسیدن به این هدف این دپارتمان درخواست ها را به طور صددرصد به سوی درخواست های دیجیتالی برای اکثر برنامه های اقامت دائم در ۲۳ سپتامبر تغییر وضعیت داده است.

این تغییر وضعیت شامل درخواستهای شهروندی نیز می شود، که در حال حاضر  بطور  ۱۰۰ درصد آنلاین هستند.

خلاصه از تجربه بین المللی ۲۰۲۲ کانادا در تحقیق منتشر شده
اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا اخیراً تحقیقی را حول گردآوری نظرها در مورد برنامه سفر بین المللی و ویروس کرونا انجام داده است در اینجا خلاصه‌ای از این گزارش را مشاهده می‌کنید.
در ماه مارس ۲۰۲۲ اداره مهاجرت قراری و تابعیت کانادا یک گزارش تحقیقاتی در مورد نظر عمومی در رابطه با برنامه دسته تجربه بین المللی کانادا را منتشر کرد این گزارش شامل ۲۵۰۰ نظر از جوانان کانادایی و ۱۰۰۰ والد کانادایی می باشد و همچنین ۱۰۸ جوان و۳۹ والد دیگر نیز نظرات خود را ارائه دادند و در طی این تحقیق موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
تجربه کاری یا سفر بین المللی
آگاهی نسبت به برنامه های مربوط به تجربه بین المللی کانادا و مشارکت در آن
انگیزه های سفر یا کار بین المللی مزایا و موانع آن
تمایل نسبت به سفر در بحبوحه ویروس کرونا
تفاوت در نظر ها ازسوی گروه‌های مختلف

۱. ویروس کرونا
گرچه این تحقیق در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شد میزان قابل توجهی از نگرانی‌ها در میان شرکت کنندگان در مورد خطرات ناشی از ویروس کرونا همچنان باقی بود.‌بطور مشابه، در مورد پیامدهای حوزه علمی و سلامت روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر جوانان و کانادایی نیز نگرانی هایی وجود داشت.
در مقابل آنها قدردان مزایای مربوط به شیوع ویروس کرونا بودند که به بسیاری کمک کرده بود تا بتوانند با ناامیدی و تنهایی به خاطر شیوع کنار بیایند.

۲. سفر
در رابطه با سفر های حال تحقیقات اداره مهاجرت کانادا مشخص کرد که دلیل اصلی برای عدم سفر موانع مالی بودن اگر چشم نیز تمایل به سفر را برای برخی از افراد کاهش داده بود تعدادی از افراد است به خاطر هشدارهای ارائه شده به خاطر سفر بنابر دلایل مربوط به جنگ روسیه و اوکراین تمایلی به سفر نداشتند.
با توجه به سفر های آینده، در رابطه با برنامه های آتی سفر، امنیت ویروس کرونا عامل اصلی در میان جوانان و والدین بود. واکسن های بین المللی و داخلی برجسته ترین فاکتورها در رابطه با امنیت سفر بین المللی در نظر گرفته شدند علاوه بر این رایج ترین موانع برای سفرهای بین المللی آینده شامل مسئولیت های کاری، مسائل مالی، هزینه سفر و همراهی سفر به عنوان ایمن تر ساختن سفر برای بچه ها بودند.
این تحقیقات همچنین موارد زیر را با توجه به تجربه هایی که جوانان کانادایی با سفرهای بین المللی و مزایا آن داشتند ارائه داد.
۸۶ درصد از صفر جوانان کانادایی برای لذت تفریح و تجارت بود. که گزارش می‌دهد حداقل یک سفر بین المللی برای این دلیل در زندگی آنها انجام شده است.
۴۰ درصد از پاسخ دهندگان جوان برای کار تحصیل یا به طور داوطلبانه به کشورهای دیگر سفر کرده بودند.
مزیت های سفر بین المللی زیر شده توسط پاسخ دهندگان شامل فرصت یادگیری در مورد فرهنگ های جدید داشتن فرصت های هیجان انگیز و تجربه رشد شخصی بود.
۶۴ درصد از جوانانی که مورد تحقیق قرار گرفته بودند تمایل بسیار زیادی برای به اشتراک گذاری تجربه بین‌المللی خود با کارفرمایان داشتن اما تنها ۵۳% بر این باور بودند که تجربه بین المللی آینده شغلی کانادا ی آنها را بهبود بخشیده است.
این تحقیقات به دنبال نظر جوانان، زنان جوان، افراد بومی و همجنس‌گرایان بود. درمیان این ۴ گروه؛

نمایش خبر  آلبرتا و منیتوبا شروع به صدور نامه‌های تاییدیه ایالتی کرده اند