Skip to content
پنج کاری که باید در هفته اول خود به عنوان یک ساکن دائم یا کارگر خارجی در کانادا انجام دهید

تاریخ انتشار


برای تمام ساکنان دائم جدید یا کارگران خارجی که وارد کانادا می‌شوند، پنج مرحله زیر نشان دهنده پنج مرحله است که این تازه‌واردان باید در هفته اول پس از ورود به این کشور انجام دهند.

هر چند این مهم است که به آینده به عنوان یک تازه‌وارد جدید به کانادا نگاه کنید، اما همان‌طور که اهمیت دارد، باید اطمینان حاصل کنید که پس از ورود خود به این کشور مراحل صحیحی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که خود را برای موفقیت بلندمدت به عنوان یک ساکن دائم جدید یا کارگر خارجی موقت به درستی رده کرده‌اید.

هر چند این موارد بدون ترتیب خاصی ارائه شده‌اند، لیست زیر پنج گام اولیه به موفقیت به عنوان یک کارگر خارجی یا ساکن دائم جدید در کانادا را نشان می‌دهد.

۱. بیمه درمانی را تهیه کنید
به طوری که شما وارد کانادا شوید، مستقل از گروهی که در این کشور وارد می‌شوید همه مهاجرین خارجی توصیه می‌شوند که به سرعت بیمه درمانی خود را در استان یا منطقه اقامت خود تضمین کنند. بیمه درمانی اهمیت دارد زیرا این امر اطمینان حاصل می‌کند که شما برای خدمات بهداشتی در این کشور هزینه‌های کامل خود را پرداخت نخواهید کرد.

بسته به استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به انتظار مدت زمان تعیین شده‌ای داشته باشید تا برای بیمه درمانی عمومی واجد شرایط شوید. این به معنای این است که شما ممکن است در این میان نیاز به بیمه درمانی خصوصی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز اورژانس پزشکی پوشش دارید.

نمایش خبر  جزیره پرنس ادوارد از ۱۸۸ کاندیدای مهاجرت در دراو جدید PNP دعوت می کند. 

توجه: تمام ساکنان کانادا همچنین از پیروی از بیمه درمانی کارفرمایان خود می‌توانند بهره‌مند شوند اگر از پیش شغلی در کانادا دارند

2.آدرس‌تان نزد افیسر مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) به‌روز کنید
برای دریافت کارت ساکن دائم و سایر اسناد/مکاتبات امور مهاجرتی از پست، بخش مهاجرت باید از آدرس اقامتی شما در کانادا مطلع شود. دولت کانادا بیان کرده است که تازه‌واردان 180 روز (تقریباً 4 ماه) پس از فرا رسیدن به کانادا فرصت دارند تا آدرس خود را آنلاین با امور مهاجرت و پناهندگی کانادا به‌روز کنند.

  1. حساب بانکی باز کنید
    یک حساب بانکی برای تمام مهاجرین و کارگران خارجی در کانادا ضرورت است. این به این دلیل است که این حساب‌ها، که از انواع موسساتی که دفاتر و دفاتری در سراسر کانادا دارند در دسترس هستند، به ساکنین دائم و کارگران خارجی موقت اجازه می‌دهند تا هزینه‌های روزانه خود را مدیریت کنند و قبوض خود را پرداخت کنند. به عبارت دیگر، حساب‌های بانکی برای کنترل جریان درآمد و هزینه‌ها برای تمام ساکنان کانادا ضروری هستند.

توجه: بسیاری از بانک‌های کانادایی همچنین پیشنهادهای خاصی برای تازه‌واردان به این کشور دارند

  1. شماره بیمه اجتماعی (SIN) بگیرید

یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) را می‌توانید در نزدیکترین مرکز خدمات کانادا در شهر اقامت خود دریافت کنید. SIN برای هر تازه‌واردی که وضعیت قانونی‌اش در کانادا اجازه کار در این کشور را می‌دهد (مانند مهاجر یا کارگر خارجی) در دسترس است. این شماره یک شناسه نه رقمی منحصر به فرد و محرمانه است که توسط کارفرمای شما برای تسهیل پرداخت دستمزد مورد نیاز است.

  1. گوشی تلفن همراه/شماره تلفن بگیرید
نمایش خبر  کانادا مدت مجوز ها موقت مجوز کار صادر شده به فارغ التحصیلان بین المللی را افزایش داده است

در عصر دیجیتال امروز، مهاجرین و کارگران خارجی موقت در کانادا باید یک تلفن همراه بگیرند تا از دوستان و خانواده خود، به‌طور محلی و در خارج همیشه به ارتباط باشند.

پیش بینی توانایی ارائه امکانات متعددی برای تازه‌واردان از نظر ارائه‌دهندگان مختلف تلفن همراه وجود دارد که هر یک از آن‌ها طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و دستگاه‌ها با قیمت‌های مختلف را ارائه می‌دهند.