Skip to content
کانادا مدت مجوز ها موقت مجوز کار صادر شده به فارغ التحصیلان بین المللی را افزایش داده است

تاریخ انتشار

کانادا اخیراً مدت مجوز های موقت مجوز کار صادر شده به فارغ التحصیلان بین المللی در این کشور که منتظر تصمیم در مورد درخواست مجوز کار خود هستند، افزایش داده است.

نامه های مجوز کار اکنون از زمان ارائه درخواست برای مدت 180 روز معتبر خواهند بود، در مقابل 120 روز قبلی.

نامه موقت مجوز کار چیست؟

نامه های موقت مجوز کار اسنادی هستند که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می شوند تا بیان کنند که یک فارغ التحصیل بین المللی می تواند قبل از اینکه درخواست مجوز کارش تصمیم نهایی از IRCC دریافت کند، شروع به کار کند.

این اسناد به فارغ التحصیلان بین المللی صادر می شوند، که می توانند بدون مجوز کار به صورت تمام وقت کار کنند در حالی که منتظر تصمیم در مورد درخواست مجوز کار خود هستند، اگر آنها قبل از انقضای مجوز تحصیل خود برای یک مجوز کار درخواست کنند، به شرط اینکه آنها همچنین در هنگام ارائه درخواست شرایط خاصی را برآورده کنند. این امکان را به فارغ التحصیلان می دهد که قبل از دریافت تصمیم از IRCC در مورد درخواست مجوز کار خود، شروع به کار کنند.

فارغ التحصیلان بین المللی باید چه شرایطی را برای صدور یک نامه کار موقت برآورده کنند؟

فارغ التحصیلان بین المللی که می خواهند قبل از ارائه درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کار کنند، باید:

در زمان ارائه درخواست مجوز کار، مجوز تحصیل معتبری را داشته باشند؛ برنامه تحصیلی خود را تکمیل کرده باشند؛ شرایط کار بدون مجوز کار در خارج از دانشگاه را برآورده کرده باشند، به عنوان مثال: آنها دانشجوی تمام وقتی بودند که در یک مؤسسه یادگیری معین (DLI) ثبت نام کرده اند؛ آنها در یک برنامه آموزشی حرفه ای یا آموزشی پسا دیپلم بودند که حداقل به مدت 8 ماه طول می کشد؛ آنها یک درجه، دیپلم، یا گواهینامه از دوره خود دریافت کرده اند؛ و آنها از ساعات مجاز کار برای دانشجویان تمام وقت در کانادا فراتر نرفته اند – توجه داشته باشید که از 15 نوامبر 2022 تا 30 آوریل 2024، دانشجویان می توانستند بیش از حد مجاز هفتگی 20 ساعت کار کنند، با تشکر از یک سیاست عمومی موقتی که توسط IRCC اجرا شده است. درخواست کنندگان با یک نامه موقت مجوز کار می توانند در کانادا ادامه کار دهند، حتی پس از ترک و بازگشت به کشور (اگرچه باید توجه داشت که بسیاری از نامزدها برای انجام این کار به یک ویزای موقت معتبر نیاز خواهند داشت). یک نامه موقت مجوز کار یک سند سفر نیست.

نمایش خبر  چه طور همسر یا همسر ممکن است قبل از زمان مورد انتظار به شما بپیوندد

چه اتفاقی می افتد اگر 180 روز بدون تصمیم در مورد یک درخواست گذشت؟

IRCC توجه می کند که اگر 180 روز بدون تصمیم در مورد درخواست گذشته است، درخواست کنندگان می توانند ادامه اثبات مجوز کار را از IRCC درخواست کنند. این کار با استفاده از فرم وب IRCC انجام می شود.