Skip to content
چه طور همسر یا همسر ممکن است قبل از زمان مورد انتظار به شما بپیوندد

تاریخ انتشار

اگرچه اصطلاح “بهم پیوستن خانواده” شامل گروه‌های بسیاری است (همسران، همسران یکپارچه، فرزندان، والدین و غیره)، بخش قابل ملاحظه‌ای از مهاجرت خانواده کانادا بر روی حامی توسط شهروندان کانادایی و سکنایان دائمی (PR) تمرکز دارد.

در واقع، راه‌های کانادا برای بهم پیوستن خانواده، دومین روش محبوب بعد از مهاجرت اقتصادی کانادا است.

این موضوع توسط آمار منتشر شده در گزارش سالانه به پارلمان در مورد مهاجرت توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به خوبی تثبیت شده است. بر اساس آمارهای ارائه شده در این گزارش، به جز کاهشی که می‌توان به COVID-19 در سال 2020 نسبت داد، تعداد همسران و همسرانی که وارد کانادا شده‌اند، از سال 2018 (۶۷٬۱۴۰) تا سال 2022 (۷۰٬۰۷۶) به طور مداوم افزایش یافته است.

بنابراین، با توجه به گزارش سال 2023، زمان پردازش این حمایت‌ها نیز افزایش یافته است و از ۱۳ ماه در سال 2019 به ۱۸ ماه در سال 2022 افزایش یافته است.

اما IRCC هدف دارد که ۸۰٪ از برنامه‌ها را در تمامی خطوط کسب و کار داخل استانداردهای خدمات پردازش دهد. استانداردهای خدمات مقدار زمانی است که وزارتخانه تصمیم گرفته است منطقی برای تصمیم‌گیری در مورد یک برنامه باشد. استانداردهای خدمات بسته به نوع برنامه متفاوت است. به عنوان مثال، در زمان نوشتن این، برنامه‌های ورود سریع استاندارد خدماتی حدود شش ماه و برنامه‌های حمایت از خانواده برای اقامت دائم ممکن است تا ۱۲ ماه زمان ببرد.

بخش طولانی از زمان است که شهروندان/ PRهای کانادایی باید منتظر توحید با خانواده‌هایشان باشند که منجر به جستجوی گزینه‌های سریعتر برای به کانادا آوردن همسر یا همسر می‌شود. خوشبختانه، IRCC دو گزینه را به متقاضیان ارائه می‌دهد که ممکن است به آنها کمک کند تا همسر یا همسر را به کانادا به موقع‌تر از انتظار به همراه آورند.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا در مقابل ایالات متحده

گزینه 1: مجوز کار باز

برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار باز همسری، همسران، همسران یکپارچه و همسران فاکتیو که بشمار می‌روند و برای اقامت دائمی در کانادا حامی می‌شوند، باید شرایط زیر را برآورده کنند:

قادر به اثبات یک رابطه واقعی با حامی خود بوده و در یک برنامه برای اقامت دائمی گنجانده شوند و یک نامه پرداخت دریافت (AOR) که تأیید می‌کند که برنامه اقامت دائمی آنها در حال پردازش است

با حامی خود در کانادا زندگی می‌کنند

زمان پردازش: در حال حاضر، IRCC استانداردی به مدت ۶۰ روز برای صدور تصمیمات نهایی برای تمام برنامه‌های مجوز کار جدید دارد.

علاوه بر پیروی از مراحل اصلی برای درخواست مجوز کار، مراحل اضافی به این فرایند وجود دارد که به متقاضیان وابسته به وضعیت خاص شان متفاوت است.

صفحه اختصاصی این وبگاه شامل اطلاعات بیشتری در مورد فرآیند درخواست OWP است.

گزینه 2: ویزای توریستی

بطور کلی، واجد شرایط بودن برای یک ویزای توریستی – همچنین شناخته شده به عنوان ویزای موقت تقریباً نیازمند این موارد است:
– داشتن سند سفر معتبر مانند یک گذرنامه
– بهداشت خوب داشتن
– عدم داشتن سوابق جنایی یا مربوط به مهاجرت
– متقاعد کردن یک افسر مهاجرت که شما دارای ارتباطاتی – مانند یک شغل، خانه، دارایی‌های مالی یا خانواده – هستید که شما را به کشور محل اقامت خود برمی‌گرداند و که در پایان سفر، کانادا را ترک خواهید کرد
– پول کافی برای اقامت خود (مقدار مورد نیاز برای این الزام به تعویق متوجه در ازای طولانی‌تر شدن زمان اقامت متقاضی در کانادا و یا که آیا او در یک هتل اقامت خواهد کرد یا با دوستان/خویشان خواهد بود، تغییر خواهد کرد)
زمان پردازش: در زمان نوشتن این متن، IRCC استاندارد ۱۴ روز برای پردازش درخواست‌های تازه‌ی ویزای توریستی ارائه شده خارج از کانادا دارد

نمایش خبر  برنامه کارکنان ماهر استانی در مقایسه با فدرال: مقایسه هزینه‌های مهاجرت و زمان لازم برای رسیدگی مزایا و معایب درخواست مهاجرت از طریق یک استان در مقایسه با درخواست مستقیم به حکومت فدرال

برخی از متقاضیان همچنین ممکن است نیاز به یک معاینه پزشکی و / یا یک نامه دعوت از یک ساکن کانادایی داشته باشند.

برای کسانی که به دنبال “بازدید از” همسر یا همراهی که [آنها] را برای اقامت دائمی حمایت کرده است “، IRCC نشان می دهد که متقاضیان همچنین ممکن است نیاز به ترکیبی از اسناد زیر برای پشتیبانی از درخواست خود داشته باشند:

سند اثبات رابطه: باید با درخواست ویزا ارائه شود، این سند رابطه متقاضی را با فرد یا عضو خانواده ای که او را به کانادا دعوت کرده است، اثبات می کند. اسناد قابل قبول ممکن است شامل گواهی ازدواج یا اعلامیه قانونی اتحادیه مشترک (IMM5409) باشد سند هویت: باید با درخواست ویزا ارائه شود، گذرنامه های معتبر یا اسناد سفر می توانند برای اثبات هویت شما استفاده شوند (هر کدام از اسنادی که برای سفر به کانادا استفاده می شود) سند اطلاعات خانوادگی: باید با درخواست ویزا ارائه شود، این فرم باید توسط هر متقاضی ویزا که 18 سال یا بیشتر است تکمیل شود. فرم استفاده از یک نماینده، اگر قابل اجرا باشد: باید با درخواست ویزا ارائه شود، این فرم باید هر زمان که یک عضو خانواده یا طرف سوم به نمایندگی از متقاضی اصلی اقدام کند تکمیل شود براساس IRCC، همه اسناد بالا یا آنهایی که در صفحه وب ویزا بازدید کننده آن لیست شده اند لازم نیست، برخی از آنها اختیاری هستند. IRCC همچنین توجه دارد که ارائه تمام اسناد لیست شده تضمینی برای تأیید یک درخواست نیست.

همسران / همراهانی که برای ویزای بازدید کننده تأیید شده اند، می توانند هنگام ورود به کانادا برای یک مجوز کار باز (OWP) اقدام کنند. این به این معنی است که، در کل، یک همسر یا همراه حمایت شده ممکن است بتواند در حدود سه ماه پس از اولین بار درخواست برای ویزای بازدید کننده وارد شود و واجد شرایط کار در کانادا شود. با این حال، مهم است توجه داشته باشید که IRCC همیشه استانداردهای خدمات را رعایت نمی کند و ممکن است طولانی تر از آنچه انتظار می رود باشد.

نمایش خبر  آیا می توانم با DUI از کانادا دیدن کنم؟

چیزهای کلیدی برای دانستن در مورد تعقیب یک OWP یا یک ویزای بازدید کننده هر دو گزینه فوق فقط می توانند برای همسران / همراهان شهروندان / PRs کانادایی پس از اینکه یک درخواست اقامت دائمی برای حمایت از همسری ارائه شده است، تعقیب شوند. متقاضیان همچنین باید یک AOR دریافت کرده باشند، که تأیید می کند درخواست در حال پیشرفت است، قبل از تعقیب هر یک از گزینه های فوق.

فقط در این زمان ممکن است متقاضی از پردازش سریعتر برای یک ویزای بازدید کننده بهره مند شود.

توجه: براساس IRCC، متقاضیان حمایت همسری که پس از دریافت AOR خود برای یک ویزای بازدید کننده واجد شرایط شناخته شده اند، به طور خودکار بر روی درخواست خود پردازش سریعتر دریافت می کنند.

تعهد کانادا به بازگشت خانواده در ماه می 2023، IRCC چندین اقدام جدید را که بر روی تقویت مهاجرت کلاس خانواده و تلاش های بازگشت خانواده در سراسر کانادا متمرکز بود، اعلام کرد.

علاوه بر پردازش سریعتر که در بالا توصیف شده است، این اقدامات همچنین شامل ابزارهای پردازش جدید و اختصاصی برای متقاضیان ویزای بازدید کننده / TRV همسری و یک سیاست عمومی موقت* بود که اجازه می داد تا OWP برای برخی از دارندگان مجوز کار باز واجد شرایط تمدید شود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420