Skip to content
آیا می توانم با DUI از کانادا دیدن کنم؟

تاریخ انتشار

محکومیت برای رانندگی تحت تأثیر، فرد را برای کانادا غیرقابل قبول می کند.

بر اساس قانون مهاجرت کانادا، محکومیت مربوط به استفاده از وسیله نقلیه موتوری در شرایطی که تحت تأثیر الکل است، می‌تواند فردی را به لحاظ کیفری برای کانادا غیرقابل قبول کند.  یک DUI جرم جدی محسوب می شود

 اتهامات رانندگی در حالت مستی را می توان تحت عنوان های مختلف در سراسر جهان تحت پیگرد قانونی قرار داد.  نمونه هایی از اتهاماتی که می تواند ناشی از رانندگی در حالت مستی باشد عبارتند از:

  • رانندگی تحت نفوذ (DUI)
  •  رانندگی در هنگام نقص (DWI)
  •  رانندگی در حین اختلال توانایی (DWAI)
  •  کار در حالت مستی (OWI)
  •  کار با وسیله نقلیه موتوری در حالت مستی (OMVI)
  •  خیس بی پروا
  •  قایق سواری تحت تأثیر (BUI)

کانادا سوابق جنایی شما را بررسی می کند که می تواند شامل محکومیت، دستگیری، حکم قضایی و اتهامات معلق باشد.  آنچه برای مقاصد مهاجرت به کانادا اهمیت دارد این است که اتهام یا محکومیت شما تحت قوانین کانادا چگونه ترجمه می شود، به عنوان مثال، جرم معادل آن بر اساس قوانین کانادا چیست.

 کانادا ممکن است بسته به نوع جرم، تعداد دفعاتی که آن را مرتکب شده‌اید، شدت آن و زمانی که محکومیت خود را کامل کرده‌اید، به شما اجازه ورود به این کشور را با وجود DUI بدهد.  به عنوان مثال، اگر 10 سال یا بیشتر از اتمام محکومیت شما گذشته باشد، یک فرد غیرقابل قبول می تواند در نتیجه گذر زمان بازپرور شده تلقی شود، اگرچه این راه حل فقط برای کسانی قابل دسترس است که مجرد ومحکومیت در کارنامه آنها غیر جدی است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا 1 میلیون پروژه کاری را در ده سال آینده باز می کند.

غلبه بر عدم پذیرش

چه برای بازدید، تحصیل، کار یا مهاجرت به کانادا بیایید، قبل از اجازه ورود به این کشور باید مسائل مربوط به عدم پذیرش را حل کنید.

 چند روش مختلف برای غلبه بر عدم پذیرش در کانادا وجود دارد:

  • مجوز اقامت موقت
  •  توانبخشی جنایی
  •  توانبخشی تلقی می شود

مجوز اقامت موقت

مجوز اقامت موقت گزینه‌ای برای فردی است که از نظر کیفری غیرقابل قبول تلقی می‌شود، زیرا اجازه دسترسی موقت به کانادا را برای مدت معینی می‌دهد.

 اگر کمتر از پنج سال از اتمام حکم DUI گذشته باشد، برای ورود به کانادا باید برای TRP درخواست دهید.  برای اعطای TRP باید دلیلی برای آمدن به کانادا داشته باشید و مشخص شود که تهدیدی برای جامعه کانادا نخواهید بود.

 اگر بیش از پنج سال گذشته باشد اما کمتر از 10 سال از اتمام حکم DUI شما گذشته باشد، ممکن است فردی واجد شرایط بازپروری کیفری باشد.

توانبخشی جنایی

دولت کانادا این فرصت را ارائه می دهد که یک درخواست بازپروری کیفری برای پاک کردن دائمی سابقه جنایی گذشته شما برای اهداف ورود به کانادا ارائه دهد.  برنامه بازپروری کیفری یک راه حل یکبار مصرف است که نیازی به تمدید ندارد.  پس از دریافت تاییدیه برای بازپروری جنایی، فرد دیگر غیرقابل پذیرش در نظر گرفته نمی شود و برای ورود به کانادا نیازی به TRP ندارد.

 اگر بیش از 10 سال از اتمام محکومیت DUI گذشته باشد، می توان به عنوان بازپروری شناخته شد.

توانبخشی تلقی می شود

توجه به این نکته مهم است که توانبخشی تلقی شده برای افراد مبتلا به DUI که پس از دسامبر 2018 اتفاق افتاده است، به دلیل تشدید مجازات‌های دولت کانادا برای رانندگی ناقص در آن سال، گزینه‌ای نیست.

نمایش خبر  آیا مهاجرت عامل بحران مسکن کانادا است؟

 اگر در خارج از کانادا به دلیل یک DUI محکوم شده باشید، ممکن است واجد شرایط بازپروری تلقی شده باشید، که اگر در کانادا ارتکاب شود، معادل یک جرم قابل مجازات است که مجازات آن کمتر از ده سال است.  شما همچنین باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ده سال از اتمام دوران محکومیت شما می گذرد.
  •  شما در ده سال گذشته در کانادا به هیچ جرم قابل کیفرخواست یا جرایم خلاصه ای محکوم نشده اید، یا بیش از یک محکومیت خلاصه در ده سال قبل از آن محکوم نشده اید.  و
  •  شما در ده سال گذشته در خارج از کانادا به خاطر جرمی محکوم نشده اید که در صورت ارتکاب آن در کانادا، جرم قابل مجازات محسوب می شود، یا بیش از یک محکومیت خلاصه در ده سال قبل از آن.