Skip to content
بریتیش کلمبیا 1 میلیون پروژه کاری را در ده سال آینده باز می کند.

تاریخ انتشار

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده است “Labour Market Outlook” بریتیش کلمبیا، این استان تا سال 2033 یک میلیون شغل به نیروی کار خود اضافه خواهد کرد.

گزارش “Labour Market Outlook” یک پیش‌بینی ده ساله از شغل‌های مورد نیاز، آموزش مهارت‌ها و تحصیلات، و همچنین صنایعی است که ممکن است استخدام کنند.

گزارش نشان می‌دهد که 65٪ از فرصت‌های شغلی جدید برای جایگزینی کارگرانی است که در بریتیش کلمبیا (BC) بازنشسته می‌شوند. انتظار می‌رود تا سال 2030 تا نه میلیون کانادایی بازنشسته شوند.

35٪ باقی‌مانده (345,000) از شغل‌ها در BC گسترش نیروی کار استانی خواهد بود. دولت BC پیش‌بینی می‌کند که رشد سالانه متوسط اشتغال 1.2٪ در سال خواهد بود. این به این معنی است که تا سال 2033، نیروی کار BC به 3.1 میلیون نفر خواهد رسید.

گزارش انتظار می‌رود که مهاجران جدید به استان 46٪ از جویندگان شغل جدید را تشکیل دهند. این نرخ 25٪ بیشتر از گزارش “Labour Market Outlook” است که پنج سال پیش منتشر شده است. دولت BC می‌گوید که انتظار می‌رود 470,000 کارگر مهاجر جدید در دهه آینده به استان برسند. این شامل هر دو دسته مقیمین دائمی و موقت است.

استان می‌گوید که سطح بالاتر از سطح مورد انتظار قبلی مهاجرت و افزایش مشارکت در نیروی کار برای گروه‌های سنی کلیدی به این معنی است که تعداد جویندگان شغل با تعداد فرصت‌های شغلی جدید مطابقت خواهد داشت.

گزارش توجه می‌کند که 75٪ از فرصت‌های شغلی مورد انتظار نیاز به آموزش یا تحصیلات پس از دبیرستان خواهد داشت.

شغل‌ها و آموزش همراه با گزارش، استان یک لیست از شغل‌هایی را ارائه داده است که بیشترین فرصت‌ها را برای افرادی که می‌خواهند وارد نیروی کار BC شوند، خواهد داشت. این لیست بر اساس سطح تحصیلات مورد نیاز برای شغل‌ها تقسیم‌بندی شده است:

نمایش خبر  سیاستمدار کانادایی می خواهد سوپر ویزا را برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها بهبود بخشد.

مدرک :

پرستاران ثبت‌شده و پرستاران روانپزشکی ثبت‌شده

معلمان مدرسه ابتدایی و مهد کودک

مهندسان و طراحان نرم‌افزار

دیپلم کالج یا آموزش:

کارکنان خدمات اجتماعی و جامعه

مربیان و دستیاران کودکستان

افسران پلیس (به جز سرکارخانه)

دبیرستان و/یا آموزش خاص شغل:

پستچیان

پیک‌ها و پیام‌رسان‌ها

مرتب‌کنندگان نامه و بسته،

و شغل‌های مرتبط

برای کمک به اطمینان از اینکه ساکنان مهارت‌ها و آموزش‌هایی را دارند که برای موفقیت در یکی از این شغل‌های پرتقاضا نیاز دارند، BC در حال کار برای گسترش دسترسی به آموزش در چندین زمینه است. بر اساس استان، این در حال حاضر گام‌هایی را به سمت چند برنامه جدید انجام می‌دهد.

  • اختصاص 602 صندلی پرستاری جدید در دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر BC – اضافه کردن به حدود 2,000 صندلی پرستاری موجود در استان؛
  • ایجاد یک مدرسه پزشکی جدید در دانشگاه Simon Fraser و اضافه کردن 40 صندلی آموزش پزشکی کارشناسی جدید و تا 112 صندلی سکونت جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه British Columbia؛
  • ایجاد بیش از 1,700 فضای آموزشگر کودک (ECE) اضافی و ارائه 6,500 بورسیه به دانشجویان ECE از سال 2018؛
  • اضافه کردن حدود 6,000 فضای مرتبط با فناوری جدید از سال 2017؛ و
  • ارائه 271.3 میلیون دلار به سمت مرکز جدید Vancouver Community College برای نوآوری انرژی پاک و خودرو. این مرکز آموزشی می‌تواند هر سال تا 1,400 دانشجو را با برنامه‌های جدید در فناوری انرژی پاک، ریل سبک و تعمیر و فناوری خودروهای بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای جذب کند. برنامه نامزدی استانی BC برای کمک به استان در گسترش نیروی کار، بریتیش کلمبیا هر هفته (با برخی استثناها) دعوت‌نامه‌هایی را برای نامزدی استانی از طریق برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) ارسال می‌کند.
نمایش خبر 

از طریق BCPNP، استان می‌تواند نامزدهای مهاجرت اقتصادی را هدف قرار دهد و انتخاب کند که بیشترین احتمال را برای ادغام آسان در اقتصاد استانی دارند. این کار را می‌تواند انجام دهد زیرا مهاجرت مسئولیت مشترک بین دولت فدرال و استانی است.

گزارشاتی مانند چشم‌انداز بازار کار به BC PNP کمک می‌کند تا بفهمد چه ویژگی‌هایی را هنگام صدور دعوت‌نامه‌ها متمرکز کند.

برای مثال، تقریباً هر هفته دیگر، استان برای نامزدهایی که در شغل فناوری هستند قرعه‌کشی می‌کند. همچنین در هر قرعه‌کشی سال 2023، او دعوت‌نامه‌هایی را برای آموزشگران و دستیاران کودک و نامزدهایی که در شغل‌های بهداشت و درمان هستند فرستاده است.

استان همچنین اخیراً شروع به هدف قرار دادن نامزدهایی کرده است که در شغل‌های ساخت و ساز کار می‌کنند.

چندین برنامه در BCPNP وجود دارد که نامزدها می‌توانند از آن‌ها برای دریافت نامزدی استانی استفاده کنند. نامزدی متفاوت است از دریافت وضعیت مقیم دائم از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، اما می‌تواند درخواست را بسیار قوی‌تر کند.

برخی از مسیرهای نامزدی استانی در BC برای مهاجران متخصص شامل کارگران ماهر، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و جریان‌های سطح ورودی و نیمه‌ماهر است. همچنین جریان‌های کارآفرینی، یک جریان فناوری، و یک جریان برای نامزدهای Express Entry وجود دارد. هر برنامه معیارهای منحصر به فرد شایستگی دارد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420