Skip to content
آیا مهاجرت عامل بحران مسکن کانادا است؟

تاریخ انتشار

آیا مهاجرت عامل بحران مسکن کانادا است؟

یک گزارش منتشر شده در ژوئن توسط شرکت مسکن ورشکستگی کانادا (CMHC) نشان می دهد که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۲ میلیون واحد مسکونی برای رسیدن به قابلیت مسکن برای همه افرادی که در کانادا زندگی می کنند، لازم است. این ۳.۵ میلیون واحد اضافه به طرح مسکن ملی جاری است.

این نقص منابع در حالی رخ می دهد که کانادا سطوح بالایی از مهاجرت را دنبال می کند، که باعث نگرانی هم در بین کانادایی ها و هم مهاجران جدید می شود. نگرانی این است که افزایش سریع جمعیت باعث افزایش تقاضا، کاهش عرضه و افزایش قیمت ها به حدی می شود که خرید مسکن در کانادا دست یافتنی نمی باشد.

اما آیا بحران مسکن به افزایش تعداد مهاجران مرتبط است؟ به طور کلی، هم دولت و هم اقتصاددانان می گویند خیر، اما بر توازن تاکید می کنند.

قابلیت مسکن یک مسئله کلیدی است که در بحران مسکن مورد نگرانی قرار دارد. طبق گزارش انجمن املاک کانادا (CREA) قیمت میانگین یک واحد مسکونی در کانادا در ژوئیه ۲۰۲۳، ۶۶۸،۷۵۴ دلار بود که نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ ۶.۳٪ افزایش یافته است. این قیمت برای بسیاری از کانادایی ها و مهاجران نیز دست یافتنی نیست. قیمت متوسط یک واحد مسکونی در استان‌های انتاریو و کلمبیا بریتانیا نیز بالاتر است که بیشتر از حدود هجده میلیون فرد مهاجر در آن جا در نظر می گیرند. قیمت این مناطق به ترتیب میانگیناً ۸۵۶،۲۶۹ دلار و ۹۶۶،۱۸۱ دلار است.

گزارشی توسط موسسه Environics در اکتبر ۲۰۲۲ نشان داد که ۱۵٪ از کانادایی ها باور دارند که مهاجران باعث افزایش قیمت مسکن می شوند و مسکن را برای دیگران غیرقابل دسترس می کنند.

نمایش خبر  نرخ بیکاری در کانادا همچنان بسیار پایین است

اما یک گزارش بانک راکا رویال کانادا مخالف این آمده و می گوید که کمبود مسکن به افزایش قیمت در بخش ساختمان روستایی برمی گردد. این گزارش می گوید نشانه قیمت از زمان شروع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ تاکنون ۵۱٪ افزایش یافته است. قیمت ها به دلیل کمبود نیروی متخصص، کمبود مواد اولیه (که منجر به افزایش هزینه ها می شود) و افزایش هزینه ها رشد کرده است.

علاوه بر این، این گزارش می گوید که هزینه های نیروی کار به دلیل وجود تعداد زیادی شغل خالی در بخش ساخت و ساز بالا است. بسیاری از کارگران ماهر در کانادا به سمت بازنشستگی در حال حاضر می روند و این باعث تولید واقعی بیشتری در نیروی کار می شود.

دولت کانادا همچنین معتقد است که تعداد بالای مهاجران برای حل بحران مسکن امر ضروری است.

کانادا قصد دارد هر سال تا پایان سال ۲۰۲۵ تا ۵۰۰،۰۰۰ نفر مقیم دائم جدید را پذیرفته کند. این بالاترین هدف مهاجرتی تاریخ کانادا است. کشور همچنین امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۳ ۴۶۵،۰۰۰ نفر مقیم دائم جدید به کشور خوش آمدید بگوید. یک گزارش منتشر شده در ۲۶ ژوئیه توسط تی‌ دی نشان می دهد که جمعیت کانادا در طی ۱۲ ماه گذشته به ۱.۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

مسکن یکی از مشکلات اصلی برای مهاجران و کانادایی ها است. شان فریزر، وزیر مسکن و زیرساخت کانادا می گوید کاهش تعداد مهاجران به کانادا پاسخی برای افزایش مسکن و کاهش هزینه است. او در مصاحبه با CBC در ماه گذشته گفت که ادامه ساخت نیروی کار ملی امری اساسی برای حل بحران است.

نمایش خبر  سیاستمدار کانادایی می خواهد سوپر ویزا را برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها بهبود بخشد.

مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا نیز همدید با این نظر موافق است. وی گفته است که مهاجرت ممکن است به عنوان یک راه حل برای مشکلات فوری کانادا مانند مسکن عمل کند، علاوه بر کاهش نیروی کار در حوزه بهداشت در این کشور.

با وجود فوریت بحران مسکن کانادا، نخست وزیر جاستین ترودو گفته است که مسکن در اصل مسئولیت فدرال نیست و بلکه مربوط به استان ها است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420