Skip to content
مهاجرت به کانادا در مقابل ایالات متحده

تاریخ انتشار

مهاجرت به کانادا در مقابل ایالات متحده


ایالات متحده به مدت دهه‌ها به عنوان سرزمین فرصت‌ها دیده شده است و مقصد بسیار محبوبی برای تازه‌ واردان برای زندگی، کار، تحصیل و تثبیت دائمی است. حدود 45 میلیون نفر در حال حامتولد خارج از کشور در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می‌کنند و حدود 14٪ از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

کانادا نیز به مقصد بسیار محبوبی برای مهاجرت تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۸.۳ میلیون نفر متولد خارج از کانادا در کانادا زندگی می‌کردند و تقریباً یک چهارم (۲۳٪) جمعیت را تشکیل می‌دادند.

این مقاله سیاست‌های مهاجرت هر دو کشور را با هم مقایسه خواهد کرد و گزینه‌های مختلفدر اختیار مهاجرانی که هنوز برای مهاجرت خود در حال تصمیم گیری هستند را مورد مقایسه قرار می دهد.

سیاست مهاجرت در کانادا

هر سال، کانادا یک طرح سطح مهاجرت منتشر می‌کند که به عنوان راهنمایی برای تعداد مهاجرانی که به کشور محسوب می شود. این شامل تفکیک مهاجران در برنامه‌های اقتصادی، خانوادگی و انسان‌دوستانه در سه سال آینده است.

در طرح سطح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ خود، کانادا اعلام کرده است که هدف‌های مهاجرت خود را افزایش خواهد داد و قصد دارد تا 460000 نفر در سال 2023، 485000 نفر در سال 2024 و 500000 نفر در سال 2025 را در کشور بپذیرد. این طرح بر جذب کارگران ماهر برای پاسخ به کمبود نیروی کار، شناسایی اهمیت گردهم ایی خانواده ها و کمک به جمعیتهای آسیب پذیر از سراسر جهان است.

در سال ۲۰۲۲، IRCC بیش از ۴۳۷،۰۰۰ مهاجر را به کانادا خوش آمدید گفت. ۵۶٪ از مهاجران جدید تحت مسیرهای اقتصادی مانند ورود سریع و برنامه‌های نامزد استانی (PNP) وارد شدند، در حالی که مهاجران خانوادگی ۲۴٪ از پذیرش‌ها را تشکیل دادند.

نمایش خبر  حساب پس انداز اولین خانه (FHSA): آنچه که مهاجران جدید باید بدانند

کشورهای معمول مبدأ برای مهاجران دائمی کانادا هند، چین، افغانستان، نیجریه، فیلیپین و فرانسه (به ترتیب نزولی) هستند.

سیاست مهاجرت در ایالات متحده

در سال 2016، ایالات متحده بیش از 1،100،000 نفر دائمی قانونی (LPR) را به کشور پذیرفت. با این حال، در سال‌های اخیر، تعداد LPR های پذیرفته شده در ایالات متحده به طور قابل توجهی به کمتر از 700000 در سال 2020 و 740000 در سال 2021 کاهش یافت که به دلیل سیاست‌های دولت، تأخیرات پردازش و همه‌گیری COVID-19 است.

این بدین معناست که در اصطلاحات نسبی، کانادا سه برابر بیشتر از ایالات متحده در هر نفر از جمعیت مهاجران را خوش آمدید می‌گوید.

مجموعه قوانینی که سیاست مهاجرت ایالات متحده را اداره می‌کند، قانون مهاجرت و تابعیت (INA) نامیده می‌شود. INA به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا 675000 ویزای مهاجر دائمی در هر سال برای تمام دسته‌های ویزای مختلف اعطا کند. علاوه بر این 675000، INA هیچ محدودیتی برای پذیرش سالانه همسران، والدین و فرزندان زیر 21 سال شهروندان آمریکایی قرار نمی‌دهد. هر سال، تعداد معینی پناهنده از طریق برنامه پذیرش پناهنده‌های ایالات متحده به کشور پذیرفته می‌شوند.

ایالات متحده راه‌های مختلفی را برای مهاجران با مهارت‌های ارزشمند فراهم کرده است تا به صورت دائم یا موقت به کشور بیایند. بیش از 20 نوع ویزای کارگران غیرمهاجر موقت وجود دارد. درباره برنامه‌های دائم بر اساس استخدام، ایالات متحده این تعداد را به 140000 مهاجر در سال محدود کرده است.

تعداد نامحدودی ویزا در هر سال برای بستگان نزدیک شهروندان آمریکایی موجود است، اگر آن‌ها ضوابط لازمه را داشته باشند. با این حال، تعداد محدودی ویزا در هر سال تحت روند خانوادگی موجود است که به طور کلی شامل فرزندان بالغ، برادران و خواهران شهروندان آمریکایی و همسران و فرزندان مجرد مقیمان دائمی می‌شود.

نمایش خبر  کانادا در حال ارائه مجوز کار آزاد، به دارندگان PGWP است

کشورهای معمول مبدأ برای مهاجران دائمی ایالات متحده مکزیک، چین، هند، فیلیپین، جمهوری دومینیکن و کوبا (به ترتیب نزولی) هستند.

دریافت اقامت دائم در ایالات متحده اقامت دائم قانونی (LPR) در ایالات متحده به شما اجازه می‌دهد که به طور دائم در ایالات متحده زندگی کنید. آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت خاصی پیشنهاد شغلی را بپذیرند، کمک مالی دریافت کنند و به نیروهای مسلح بپیوندند.

چندین راه برای دریافت اقامت دائم در ایالات متحده وجود دارد، از جمله:

  • درخواست کارت سبز توسط کارفرما، بر اساس یک پیشنهاد شغلی خاص، دائم و تمام وقت. پنج دسته وجود دارد که به صورت EB-1، EB-2 و غیره مخفف شده‌اند.
  • درخواست کارت سبز بر اساس استخدام خود، بدون نیاز به پیشنهاد شغل خاص. این معمولاً زیر EB-1 توانایی فوق العاده (EB-1A) یا EB-2 تایید علاقه ملی (NIW) ثبت می‌شود.
  • ازدواج با یک شهروند آمریکایی
  • حمایت توسط یک بستگان نزدیک که شهروند یا ساکن دائم آمریکایی است
  • برنامه قرعه‌کشی تنوع وزارت خارجه آمریکا

دریافت اقامت دائم در ایالات متحده اقامت دائم قانونی (LPR) در ایالات متحده به شما اجازه می‌دهد که به طور دائم در ایالات متحده زندگی کنید. افراد می‌توانند بدون محدودیت خاصی پیشنهاد شغلی را بپذیرند، کمک مالی دریافت کنند و به نیروهای مسلح بپیوندند. چندین راه برای دریافت اقامت دائم در ایالات متحده وجود دارد، از جمله: – درخواست کارت سبز توسط کارفرما، بر اساس یک پیشنهاد شغلی خاص، دائم و تمام وقت.
پنج دسته وجود دارد که به صورت EB-1، EB-2 و غیره مخفف شده‌اند.

– درخواست کارت سبز بر اساس استخدام خود، بدون نیاز به پیشنهاد شغل خاص.
– ازدواج با یک شهروند آمریکایی
– حمایت توسط یک بستگان نزدیک که شهروند یا ساکن دائم آمریکایی است
– لاتاری امریکا

نمایش خبر  کانادا تنوع فرهنگی و رویدادهای ماه ژوئن را جشن می گیرد

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420