Skip to content
کانادا در حال ارائه مجوز کار آزاد، به دارندگان PGWP است

تاریخ انتشار

. دارندگان  “مجوز کار پس از فارغ التحصیلی”، که دارای صلاحیت نیز هستند، می توانند یک مجوز کار آزاد اضافی دریافت کنند که می تواند تا 18 ماه اعتبار داشته باشد.

در ۲۲ آوریل، شان فریزر (Sean Fraser)، وزیر مهاجرت، سیاست موقت جدیدی را اعلام کرد که به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد بیشتر در کانادا بمانند.

از تابستان امسال، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (P G W P) هستند که در فاصله ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ منقضی می‌شود و در کانادا هستند، تا ۱۸ ماه دارای صلاحیت برای یک مجوز کار آزاد (open work permit) اضافی خواهند بود. در شرایط عادی، PGWP قابل تمدید یا تکرار شدنی نیست.

جزئیات بیشتر در مورد این روند در هفته های آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

این اعلامیه به عنوان بخشی از تلاشی است که به دارندگان PGWP اجازه می دهد مدت بیشتری در کانادا بمانند، تجربه کاری کسب کنند و شانس بیشتری برای اقامت دائم (permanent residency)  داشته باشند. با توجه به اینکه قرعه کشی اکسپرس اینتری برای داوطلبان کلاس تجربه کانادا (C E C) از سپتامبر متوقف شده است، تعدادی از دارندگان PGWP که مجوز آنها در حال منقضی شدن است مجبور هستند (PGWP holders whose permits are expiring) یا برای مجوز کار جدید درخواست دهند، یا شغل خود را ترک کنند و یا کشور را ترک کنند.

با توجه به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (I R C C)، حدود 95000 PGWP در سال 2022 منقضی می‌شود و تخمین زده می‌شود که 50000 نفر از این اقدام بهره ببرند.

این اعلامیه همزمان با افشای اقدامات گسترده ای از سوی فریزر در حمایت از مهاجران طبقه اقتصادی صورت می گیرد. یعنی، قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری برای نیروی کار متخصص، مانند نامزدهای CEC و برنامه نیروی کار متخصص فدرال (F S W P) نیز در ماه جولای ( July) از سر گرفته می‌شود.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا ۷۴۶ نفر را در دراو جدید PNP دعوت می کند

 در ماه های اخیر IRCC پردازش را افزایش داده است. در سه ماهه اول سال 2022، کانادا بیش از 100000 درخواست مجوز کار را بررسی کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر شده است.

سال گذشته، بیش از 157000 دانشجوی سابق مقیم دائم شدند که بیش از 88000 نفر از آنها مستقیماً از PGWP به اقامت دائم منتقل شده بودند.