Skip to content
اکسپرس انتری: کانادا ۷۴۶ نفر را در دراو جدید PNP دعوت می کند

تاریخ انتشار

تقریبا یک سال کامل از آخرین دراو اکسپرس انتری در کانادا می گذرد.

کانادا از ۷۴۶ کاندید اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم در ۲۲ دسامبر دعوت کرد.

نامزدهای دعوت شده قبلاً از طریق برنامه کاندیداتوری استانی (PNP) نامزدی دریافت کرده بودند و ۶۰۰ امتیاز به امتیاز مشخصات شخصی پایه آنها اضافه می کرد. در نتیجه امتیاز حداقل برای این دراو ۷۲۰ بود.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) فقط از ماه سپتامبر دراو PNP برگزار کرده که این هشتمین دوره متوالی است. بر اساس یک یادداشت توجیهی داخلی، اداره IRCC دعوت‌های CEC را متوقف کرده تا به درخواست‌های معوقه خود رسیدگی کند. در این یادداشت، این دپارتمان گفته که می‌خواهد پیش از دعوت از کاندیداهایی از برنامه‌های دیگر، تعداد معوقات اکسپرس انتری را به نصف کاهش دهد.

در دراو قبلی PNP، اداره IRCC با رکوردشکنی، از ۱۰۳۲ کاندیدای PNP دعوت کرد تا درخواست خود را ثبت کنند. حداقل امتیاز در آن دراو ۶۹۸ بود.

 

یک سال بدون دراو در تمام برنامه‌ها

از زمانی که کانادا دراو اکسپرس انتری را برای نامزدهای همه برنامه ها اجرا کرده، می‌گذرد. اداره IRCC از ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ نه از برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و نه از کاندیداهای برنامه تجار ماهر فدرال (FSTP) دعوت نکرده است.

در طول این یک سال، IRCC فقط دراوهای اکسپرس انتری را برای کاندیداهای PNP و دسته تجربه کانادایی (CEC) برگزار کرد.

این استراتژی قرار بود به IRCC اجازه دهد تا بر پذیرش کاندیداهای مهاجرتی که احتمالاً از قبل در داخل کشور بودند، تمرکز کند. داوطلبانی که از خارج کشور برای مهاجرت به کانادا اقدام می کردند، تا ماه ژوئن اجازه عبور از مرز را به منظور فعال کردن وضعیت اقامت دائم خود نداشتند.

نمایش خبر  کدام برنامه‌ها بیشترین مجوز کار را صادر می‌کنند و چه تعداد افراد جدید در کانادا شغل پیدا می‌کنند؟

با این حال، یک یادداشت توجیهی IRCC نشان می‌دهد که تمرکز بر کاندیداهای داخلی، و همچنین ایجاد مسیر تبدیل وضعیت اقامت موقت به اقامت دائم (TR تا PR)، تعداد زیادی درخواست معوقه کرده است.

وزیر مهاجرت، شان فریزر، ضمن اعلام اینکه برنامه آزمایشی مهاجرت به آتلانتیک در سال ۲۰۲۲ به یک برنامه دائمی تبدیل خواهد شد، گفت که کانادا به پذیرش ترکیبی از مهاجران از کانادا و خارج از کشور بازمی گردد. من پیش‌بینی می‌کنم که هرچه پیشتر برویم، با درر نظر گرفتن وضعیت بهداشت عمومی، ترکیبی سالم از افرادی خواهیم داشت که اکنون تجربه کانادایی دارند و کارمندان دیگری که ممکن است هنوز اینجا نباشند و در آینده از طریق برنامه‌ای مانند مهاجرت آزمایشی آتلانتیک به کانادا بیایند.

از زمان شروع همه گیری، کانادا ۳۵ دراو اکسپرس انتری مختص PNP برگزار کرده که در آن ۱۹۵۶۳ کاندیدا برای درخواست اقامت دائم دعوت نامه دریافت کرده اند. در همین بازه زمانی، کانادا ۲۷ دراو CEC برگزار کرده که به ۱۳۳۸۶۸ نفر دعوت نامه ارائه شده است. از ۱۸ مارس ۲۰۲۰، فقط ۱۱ دراو برای دعوت از کاندیداهای اکسپرس انتری از همه برنامه ها، از جمله FSWP، انجام شده است.

در سال ۲۰۲۱، کانادا تعداد بیشتری از داوطلبان اکسپرس انتری را برای درخواست اقامت دائم نسبت به سال گذشته دعوت کرده است. بخشی از این موضوع به دلیل دراو ۱۳ فوریه است که کانادا از همه ۲۷۳۳۲ کاندید CEC به یک‌باره دعوت بعمل آورد.

حداقل امتیاز، نسبتاً بالا باقی مانده، زیرا IRCC فقط دراو PNP برگزار کرده است. با توجه به امتیازات بالا، داوطلبان PNP در پول اکسپرس انتری به طور موثر تضمین می‌شوند که حداقل یک دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم دریافت کنند.

نمایش خبر  اونتاریو توزیع تخصیص مجوزهای تحصیلات بین المللی را برای سال 2024 اعلام می کند

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال، و برنامه تجار ماهر فدرال. کاندیداهای PNP در پول اکسپرس انتری قبلاً برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط شده اند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی پروفایل کاندیداها استفاده می‌کند. کاندیداهایی که امتیاز بالایی کسب کرده اند، دعوتنامه ای برای درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

سپس یک افسر IRCC درخواست آنها را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند. سپس از آنها درخواست مدارک بیومتریک می‌کنند و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهند یا مدارک بیشتری را درخواست کنند.

اگر درخواست تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم (COPR) را صادر می کند. ساکنان دائمی تایید شده می توانند مراحل ورود به کانادا را تکمیل کنند. اگر خارج از کانادا هستند، می‌توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا در اولین قدم‌ها برای اقامت در کانادا به آنها کمک کند.

 

چه کسی دعوت شد؟

مثال زیر یک نمونه فرضی از شخصی است که ممکن است در دراو جدید اکسپرس انتری، ITA دریافت کرده باشد.

رومیل ۳۹ ساله دارای مدرک لیسانس و به مدت شش سال به عنوان یک مدیر ساخت و ساز مشغول به کار بوده است. وی مهارت بالایی در زبان انگلیسی داشته و هرگز در کانادا ساکن یا مشغول بکار نبوده است. رومیل با ۳۸۶ امتیاز CRS وارد پول اکسپرس انتری شد. او به تازگی از طریق جریان اکسپرس انتری آلبرتا، یک کاندیداتوری استانی دریافت کرد و امتیازش به ۹۸۶ افزایش یافت که برای دریافت دعوتنامه علاقمندی در دراو جدید اکسپرس انتری کفایت می‌کند.

نمایش خبر  سلبریتی هایی مانند فوجیز که ورود آنها به کانادا ممنوع شده است: اهمیت ارائه درخواست برای رفع ناشایستی