Skip to content
اونتاریو توزیع تخصیص مجوزهای تحصیلات بین المللی را برای سال 2024 اعلام می کند

تاریخ انتشار

بیشتر مجوزهای مطالعات بین المللی – 96٪ – به دانشگاه ها و کالج های دولتی اونتاریو خواهد رفت در حالی که باقی مانده بین “مدارس زبان، دانشگاه های خصوصی و سایر مؤسسات” در سراسر استان تقسیم خواهد شد.

در یک خبرنامه عصر امروز، دولت اونتاریو اعلام کرده است که تخصیص مجوز مطالعات خود را بر روی اولویت برنامه های آموزشی پسا دیپلم در مؤسسات دولتی برای “آماده سازی فارغ التحصیلان برای شغل های مورد نیاز که نیازهای بازار کار اونتاریو را پشتیبانی می کند” متمرکز خواهد کرد.

توجه: این تخصیص به معنای این است که کالج های حرفه ای از دریافت هرگونه درخواست مجوز مطالعات دانشجویان بین المللی محروم خواهند شد. کالج های حرفه ای معمولاً مؤسسات خصوصی هستند.

براساس انتشار امروز، دولت استانی اونتاریو تصمیم گرفته است تا مجوزهای مطالعات برای دانشجویان بین المللی را با اولویت برنامه هایی در چند “حوزه با تقاضای بالا” از جمله:

مشاغل تخصصی

منابع انسانی حوزه سلامت

علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات

مهمانداری

مراقبت از کودک

اونتاریو همچنین مشخص کرده است که او “ثبت نام زبان فرانسوی را اولویت می دهد” و افزود که این مهم است زیرا “کارفرمایان برای کارگران با مهارت های زبان فرانسوی رقابت می کنند.”

خبرنامه امروز همچنین جزئیات زیر را در مورد تخصیص مجوز مطالعات اونتاریو در سال 2024 ارائه داد:

تخصیص مجوزهای مطالعات به یک مؤسسه فردی نمی تواند بیشتر از تعداد مجوزهایی باشد که در سال 2023 صادر کرده است و “نسبت مجوزهای بین المللی نمی تواند بیش از 55٪ (به استثنای حوزه های با تقاضای بالا) از ثبت نام داخلی سال اول مؤسسه 2023 باشد.”

نمایش خبر  حل مشکل محکومیت مربوط به ماریجوانا برای ورود به کانادا

تمام دانشگاه های دولتی اونتاریو به جز دانشگاه Algoma در Sault Ste. Marie – که سطح پذیرش سال گذشته را خواهد دید – “درخواست ها را در سطح سال 2023 نگه خواهد داشت.”

11 از 24 کالج عمومی اونتاریو همچنین “درخواست ها را در سطح سال 2023” حفظ خواهند کرد. بیشترین کاهش در حجم درخواست در میان کالج ها در میان اونهایی خواهد بود که “با شراکت های کالج عمومی خصوصی” دارند، به عنوان مثال کالج Conestoga.

چرا اونتاریو مجوزهای مطالعات بین المللی خود را تخصیص می دهد؟

اعلام امروز در پاسخ به تصمیم وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در ابتدای امسال برای قرار دادن سقفی بر تعداد مجوزهای مطالعات صادر شده به دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا در سال های 2024 و 2025 اتفاق افتاد.

*این اقدام از IRCC عمدتاً بر دانشجویان بین المللی در سطح کارشناسی متمرکز است. به طور خاص، سقف IRCC دانشجویان بین المللی در سطح مدرسه ابتدایی و متوسطه، و همچنین دانشجویانی که در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند، را مستثنی می کند.

تخصیص های اونتاریو نسبت به سایر استان ها چگونه است؟

تخصیص سهمیه مجوز مطالعه انتاریو نشان می دهد که یک کج روی بسیار بزرگتر به سمت مؤسسات دولتی نسبت به برخی از استان های دیگر دارد. به عنوان مثال، بریتیش کلمبیا (استانی که بعد از انتاریو دومین بیشترین مؤسسه یادگیری طراحی شده (DLIs) را دارد) تخصیص خود را تقریباً به طور مساوی بین مؤسسات دولتی پس از دیپلم (53٪) و مؤسسات خصوصی (47٪) تقسیم کرد. وزارت آموزش پسا دیپلم و مهارت های آینده بریتیش کلمبیا تأیید کرد که این استان برای سال 2024 به 83,000 درخواست مجوز مطالعه کارشناسی اختصاص خواهد یافت.

نمایش خبر  چگونه عضو خانواده شما می تواند شما را برای ورود به کانادا غیرقابل قبول کند

انتاریو هنوز تعداد کل درخواست های مجوز مطالعه ای را که امسال از دولت فدرال دریافت کرده است، اعلام نکرده است. رهنمودهای ارائه شده توسط IRCC پیشنهاد می کند که این استان بر اساس اندازه جمعیت خود، بزرگترین سهمیه مجوز مطالعه را در هر استان یا قلمرویی در کانادا خواهد داشت.

دریافت نامه تأیید استانی (PAL) در انتاریو

انتاریو هنوز رسماً شروع سیستم صدور PAL خود را اعلام نکرده است، با این حال انتظار می رود که در روزهای آینده این کار را انجام دهد. دولت فدرال مهلتی تا 31 مارس برای تمام استان ها و قلمروها برای داشتن یک فرآیند برای صدور PAL ها به دانشجویان بین المللی تعیین کرده است.

اکنون، دانشجویان بین المللی که به دنبال مطالعه در انتاریو هستند، توسط دولت استانی توصیه می شوند که مستقیماً با مدرسه انتخابی خود تماس بگیرند، تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تهیه این سند بدست آورند. بر اساس خدمات درخواست کالج انتاریو (OCAS) – خدمات متمرکز درخواست برای کالج ها در انتاریو – دانشجویان بین المللی نیازی به درخواست مستقیم برای PAL ها نخواهند داشت. بلکه DLI انتخابی دانشجو به نیابت از او به وزارت کالج ها و دانشگاه های انتاریو درخواست خواهد کرد. هنگامی که درخواست تأیید شده و PAL آماده است، دانشجویان بین المللی یک نسخه از نامه خود را از DLI خود دریافت خواهند کرد.