Skip to content
چگونه عضو خانواده شما می تواند شما را برای ورود به کانادا غیرقابل قبول کند

تاریخ انتشار

کانادا اطمینان حاصل می کند که هر شهروند خارجی قبل از اجازه ورود به کشور، شرایط قابل قبول بودن را برآورده کند. سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) اولویت خود را بر امنیت مرزهای کشور در برابر کسانی که ممکن است خطری ایجاد کنند، قرار می دهند. بنابراین، این دو سازمان می توانند ورود هر شهروند خارجی را که فکر می کنند احتمال دارد در طول بازدید خود از کانادا جرمی ارتکاب دهد، ممنوع کنند.

یک شخص همچنین ممکن است به دلایل پزشکی برای ورود به کانادا غیرقابل قبول شناخته شود. این اتفاق می تواند زمانی بیفتد که او احتمالاً خطری برای سلامت عمومی یا امنیت عمومی باشد، یا اگر وضعیتی داشته باشد که به نظر می رسد به طور منطقی می تواند تقاضای بیش از حدی را بر خدمات بهداشتی و اجتماعی قرار دهد.

عدم قابل قبول بودن عضو خانواده تمام اعضای خانواده کلاس خانوادگی یا نامزدهای مهاجرت همسری، چه همراه باشند یا نباشند، باید مورد بررسی قرار گیرند. این شامل یک معاینه پزشکی و همچنین تعیین اینکه آیا آنها به دلایل جنایی یا امنیتی غیرقابل قبول هستند یا خیر. به طور کلی، متقاضیان و اعضای خانواده بالای 18 سال باید گواهی پلیس، تصدیقیه یا سوابق عدم اتهام را ارائه دهند.

در بیشتر موارد، یک متقاضی به دلیل داشتن یک عضو خانواده غیرقابل قبول، از ورود به کانادا محروم خواهد شد اگر آن شخص، چه همراه باشد یا نباشد، تعیین شده باشد که غیرقابل قبول است.

در مورد اعضای خانواده غیرهمراه، یک متقاضی اصلی خودش به کانادا غیرقابل قبول خواهد بود اگر عضو غیرهمراه غیرقابل قبول خود:

نمایش خبر  این 13 کالج در انتاریو در سال 2024 دانشجویان بین‌المللی کمتری را پذیرش خواهند کرد

همسران، مگر اینکه آنها جدا شده باشند (در قانون یا واقعیت) همسران غیررسمی فرزندان وابسته، که متقاضی یا عضو همراه خانواده آنها حضانت یا قدرت عمل در نام آنها را دارد نوه های وابسته، که متقاضی یا عضو همراه خانواده آنها حضانت یا قدرت عمل در نام آنها را دارد چه همراه باشند یا نباشند، یک عضو خانواده غیرقابل قبول ممکن است یک متقاضی اصلی را غیرقابل قبول نکند اگر هر دو این شرایط برای شرایط شما برقرار باشد:

شما یک ساکن موقت یا یک متقاضی ساکن موقت هستید، و عدم قابل قبول بودن به دلیل امنیت، نقض حقوق بشر یا نقض حقوق بین المللی یا جنایت سازمان یافته نیست قانون حفاظت از مهاجران و پناهندگان (IRPA) بین ساکنان دائمی و موقت در مورد عدم قابل قبول بودن یک عضو خانواده تمایز قائل می شود. برای ساکنان دائمی، حوزه آنچه که یک شخص را غیرقابل قبول می کند، گسترده تر از ساکنان موقت است. دلیل سیاست پشت این امر این است که ساکنان دائمی قصد دارند در کانادا بمانند و فرصت حمایت از اعضای خانواده را دارند. در مقایسه، از ساکنان موقت انتظار می رود که در پایان اقامت خود خارج شوند و نمی توانند یک عضو خانواده را حمایت کنند.

چه کار کنید اگر عضو خانواده شما برای ورود به کانادا غیرقابل قبول است مهم است که به یاد داشته باشید که اگر یک عضو خانواده برای ورود به کانادا غیرقابل قبول است، این اطلاعات باید در برنامه شما افشا شود. عدم انجام این کار ممکن است تشکیل تظاهر بدهد.

نمایش خبر  10 سوال رایج از سوی ویزیتورها از کانادا

برای غلبه بر عدم قابل قبول بودن، چند گزینه وجود دارد. این شامل:

کاری خارج از کانادا انجام داده است که معادل یک جرم زیر قانون جنایی کانادا باشد؛

محکوم شده یا اعتراف به انجام این کار کرده است؛

و پنج سال باید از زمان اتمام حکم گذشته باشد، از جمله زمان حبس، جرایم مالی، خدمات به جامعه یا مشروط.

در نهایت، اگر شخصی جرمی را مرتکب شده یا از آن محکوم شده است، می تواند به طور پیشگیرانه از اینکه به کانادا غیرقابل قبول شناخته شود جلوگیری کند با ارائه یک نامه نظر حقوقی. این نامه یک سندی است که توسط یک وکیل مهاجرت کانادا تهیه شده و به بخش های مربوطه قانون کانادا اشاره می کند. این نامه عواقب حکم گناهکاری را توضیح می دهد و چگونگی تأثیر آن بر مهاجرت کانادا را توضیح می دهد. محتوای نامه به مقام تصمیم گیرنده پرونده کمک می کند تا تعیین کند چگونه به اتهامات مختلف پاسخ دهد و چگونه محکومیت ها و مجازات های مختلف توانایی یک شخص برای ورود به کانادا را تحت تأثیر قرار می دهد.