Skip to content
بریتیش کلمبیا (BC) و جزیره پرنس ادوارد (PEI) در این هفته دعوت‌نامه‌های مهاجرتی استانی را صادر کرده‌اند.

تاریخ انتشار

به جز نوناوت و کبک، تمامی استان‌ها و مناطق کانادا از برنامه نامزدی استانی (PNP) برای انتخاب و دعوت مهاجران ماهر به منطقه خود استفاده می‌کنند. این مهاجران به طور خاص توسط هر دولت محلی بر اساس اعتقاد دولت انتخاب می‌شوند که مهارت‌های کاندیدا می‌تواند به حل چالش‌های بازار کار و جمعیت برجسته منطقه کمک کند.

توجه: کبک، تنها استان فرانسوی‌زبان کانادا، به دنبال حفظ سطح منحصر به فردی از کنترل بر مهاجرت اقتصادی محلی خود است. به همین دلیل، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهرونی کانادا (IRCC) و استان کبک یک توافق‌نامه مجزا در زمینه مهاجرت دارند. این توافق‌نامه باعث می‌شود که کبک برنامه نامزدی استانی خود را اجرا نکند.

نتایج مهاجرت استانی از 13 تا 19 آوریل بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در این هفته چندین قرعه‌کشی مهاجرتی استانی انجام داد، همه در تاریخ 16 آوریل 2024.

در اولین قرعه‌کشی برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)، استان 39 دعوت کلی در نظر گرفت که از کاندیداهای پنج رشته زیر تشکیل شده است:

کارگر ماهر کارگر ماهر – گزینه ورود سریع بریتیش کلمبیا (EEBC) فارغ‌التحصیل بین‌المللی فارغ‌التحصیل بین‌المللی – گزینه EEBC سطح ورود و نیمه ماهر برای تمامی رشته‌های فوق به جز یکی، کاندیداها برای دریافت دعوت در این قرعه‌کشی نیاز به حداقل امتیاز 132 داشتند. کاندیداهای دعوت‌شده از گروه کاندیدای سطح ورود و نیمه ماهر BCPNP در این دور دعوت‌ها نیاز به حداقل امتیاز 107 داشتند.

به علاوه، چهار قرعه‌کشی اضافی از طریق برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) انجام شد، که همگی از کاندیداهای رشته‌های کارگر ماهر و فارغ‌التحصیل بین‌المللی (شامل گزینه EEBC) تشکیل شده بودند. در این قرعه‌کشی‌ها، کاندیداها از چهار دسته شغلی مختلف حداقل 40 دعوت‌نامه دریافت کردند. این اعداد به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

  • 12 دعوت‌نامه به کاندیداهای شغلی در حوزه مراقبت از کودکان (حداقل امتیاز 92 مورد نیاز)
  • 10 دعوت‌نامه به کاندیداهای شغلی در حوزه ساخت و ساز (حداقل امتیاز 97 مورد نیاز)
  • 18 دعوت‌نامه به کاندیداهای شغلی در حوزه بهداشت (حداقل امتیاز 92 مورد نیاز)
  • کمتر از پنج دعوت‌نامه به کاندیداهای شغلی در حوزه مراقبت دامپزشکی (حداقل امتیاز 80 مورد نیاز)
نمایش خبر  من یک تازه‌ وارد هستم که در کانادا به دنبال مسکن هستم: بهتر است بخرم یا اجاره کنم؟

در مورد جزیره پرنس ادوارد، در تاریخ 18 آوریل، برنامه نامزدی استانی PEI 82 دعوت‌نامه به کاندیداهایی که در چهار بخش اشتغالی بهداشت، تولید، ساخت و ساز و سنتی کار می‌کنند، صادر کرد.