Skip to content
بودجه 2024: چگونه تأثیری بر مهاجرت کانادایی خواهد داشت؟

تاریخ انتشار

وزیر امور مالی کانادا، کریستیا فریلند، بودجه فدرال 2024 را به پارلمان ارائه کرده است.

کانادا هر ساله یک بودجه منتشر می‌کند که تنظیم‌کننده هزینه‌ها در سال مالی آینده است. این نقش مهمی در مدیریت زندگی تمام افراد در کانادا، از جمله مهاجران، ایفا می‌کند.

بودجه به عنوان نمونه، طرح ملی هزینه‌ها برای تمام خدمات فدرال را مشخص می‌کند و نگاهی به اقتصاد کانادا در سال مالی آینده می‌اندازد.

درک اینکه دولت چگونه قصد دارد هزینه کند، یک عامل کلیدی در درک سیاست‌های مهاجرتی کانادا در آینده است.

بودجه امسال دارای 53 میلیارد دلار هزینه جدید است و تمرکز قوی بر روی بهبود قابلیت پرداخت مسکن در کانادا، همچنین هزینه‌های دفاعی و بهبود بهره‌وری نیروی کار کانادا برای حمایت از اقتصاد دارد.

هزینه‌های مرتبط با مهاجرت، بخش اصلی این بودجه نبود. با این حال، برخی از هزینه‌های جدید و افزایش‌ها در تدابیر موجود از بودجه‌های قبلی ممکن است به مهاجران جدید به کانادا کمک کند تا مسکنی با قیمت مناسب پیدا کنند و در بخش‌های حیاتی کار کنند.

مسکن با قیمت مناسب

پیش از اعلام امروز، وزیر امور مالی و نخست‌وزیر جاستین ترودو چندین اطلاعیه در مورد نحوه کمک دولت فدرال به بحران قابلیت پرداخت مسکن فعلی انجام دادند.

بسیاری از تدابیر به سمت نسل میلنیوم و نسل Z هدف گیری شده اند که اغلب تحت تأثیر هزینه مسکن در کانادا قرار دارند.

اعلان‌یه ها شامل فهرست حقوق مستأجران و افزایش منابع مالی برنامه وام ساخت آپارتمان‌های موجود است که مجموع آن به 55 میلیارد دلار می‌رسد. این برنامه هدف دارد تا توسعه‌دهندگان را تشویق کند تا بیشتر آپارتمان‌ها و مسکن‌های اجاره‌ای، از جمله خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز مراقبت بلندمدت، احداث کنند.

نمایش خبر  گزینه های خود را برای مهاجرت به کانادا از هند کشف کنید

وزیر معاون و وزیر مالی، کریستیا فریلند، همچنین اعلام کرد که از تاریخ 16 آوریل، خریداران اولیه می‌توانند از حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی (RRSP) خود 60,000 دلار برای خرید مسکن اولیه خود استفاده کنند، تقریباً دو برابر حداکثر قبلی 35,000 دلار. همچنین آن‌ها پنج سال زمان دارند تا بازپرداخت کنند.

هماهنگی مهاجرت با مسکن در کانادا

بودجه 2024 نیز تغییرات اخیری را که وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در نظر گرفته است به دلیل کمبود مسکن تکرار می‌کند.

به عنوان مثال، برنامه سطوح مهاجرت 2025-2027، برای اولین بار، هدف‌های ساکنین موقت را نیز شامل می‌شود. این شامل کارگران موقت و دانشجویان بین‌المللی است.

دولت می‌گوید که انتظار دارد تا کاهش تعداد تا 600,000 ساکن موقت در سه سال آینده را تجربه کند. این انتظار می‌رود تا تقاضا را از تامین محدود مسکن کانادا کاهش دهد.

تشخیص مدارک خارجی

با پیگیری یک اقدام ثبت شده در بیانیه اقتصادی پاییزی در سال 2023، دولت قول داده است که 50 میلیون دلار را برای برنامه تشخیص مدارک خارجی هزینه کند. بودجه 2024 نشان می‌دهد که نیمی از این مبلغ به ساخت مسکن می‌رود تا به کارگران ماهر در حرفه‌های فنی کمک کند تا مدارک لازم برای کار در کانادا یا استانی که در آن سکونت دارند، بدست آورند.

با پیگیری یک اقدام درج شده در بیانیه اقتصادی پاییزی در سال 2023، دولت قول داده است که 50 میلیون دلار را برای برنامه تشخیص مدارک خارجی (Foreign Credential Recognition Program) هزینه کند. بودجه 2024 نشان می‌دهد که نیمی از این منابع به ساخت و ساز مسکونی خواهد رفت تا به کارگران ماهر صنایع در کسب مدارک لازم برای کار در کانادا یا استانی که در آن سکونت می‌کنند، کمک کند.

نمایش خبر  تجربه بین المللی کانادا برای افزایش ظرفیت برنامه تا ۲۰ درصد

نیم دیگر این منابع به بخش بهداشت خواهد رفت. دولت فدرال می‌گوید که این ممکن است به “استان‌ها و قلمروها کمک کند تا موانع خود را در تشخیص مدارک خارجی از بین ببرند.”

مهاجرت و اقتصاد کانادا

بودجه به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه مهاجرت بر اقتصاد کانادا تأثیر گذاشته است. آن می‌گوید که در سال‌های اخیر، مهاجران اختلاف درآمد اولیه بین خود و غیرمهاجران را کاهش داده‌اند.

گفته می شود: “با توجه به اینکه مهاجران به طور معمول کمتر از میانگین کانادایی‌ها در زمان ورود به کانادا درآمد دارند، افزایش یک‌باره تعداد مهاجران بر درآمد متوسط ملی و بهره‌وری در کوتاه‌مدت تأثیر گذاشته است.”

با این حال، این نکته ذکر می شود که در دوره 10 سال اخیر، 6 سال طول کشید تا مهاجران به درآمد میانگین کانادایی‌ها برسند، اما تا پایان آن ده سال، این درآمد میانگین را 10٪ فراتر رفته‌اند