Skip to content
چگونه IRCC چگونه تصمیم به برگزاری قرعه‌کشی‌های ورود سریع می‌گیرد؟

تاریخ انتشار

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده است که IRCC قرعه‌کشی‌های ورود سریع را برگزار نکرده باشد.

قبل از شیوع ویروس کرونا، قرعه‌کشی‌های ورود سریع به طور قابل پیش‌بینی‌ای برگزار می‌شدند.

اگرچه این یک سیاست رسمی نبود، اما وزارت امور مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) معمولاً هر دو هفته یک‌بار، در روز سه‌شنبه، قرعه‌کشی برگزار می‌کرد. هر قرعه‌کشی معمولاً شامل بیش از ۳٬۰۰۰ دعوت به درخواست (ITA) برای اقامت دائمی بود و نمرات برش نظام امتیازدهی جامع (CRS) حدود ۴۷۰ امتیاز بودند.

در آن زمان، وضعیت پایدارتر بود، زیرا اهداف سیاستی ورود سریع از زمان معرفی این سامانه در ژانویه ۲۰۱۵ تا حد زیادی ثابت مانده بود. علاوه بر این، IRCC به نسبت نزدیک به رسیدن به هدف خود برای پردازش ۸۰٪ از برنامه‌های اقامت دائمی ورود سریع در عرض شش ماه یا کمتر بود و از این رو، می‌توانست به طور منظم دعوت‌نامه‌های جدید ITA را صادر کند که بیشتر از همیشه اطمینان بیشتری به کاندیدان ورود سریع می‌بخشید.

اما، از شروع ویروس کرونا به بعد، قرعه‌کشی‌های ورود سریع با درجه قابل توجهی از پیش‌بینی برخوردار نبودند. دیگر الگوی تکراری برگزاری قرعه‌کشی، نوع قرعه‌کشی، تعداد ITA یا نمرات برش CRS وجود نداشت.

امسال، به عنوان مثال، قرعه‌کشی‌های ورود سریع به طور منظم، حدود هر دو هفته یک‌بار، تا پایان ژوئن برگزار شدند. بعد از آنکه IRCC انتخاب بر اساس دسته‌بندی را معرفی کرد، قرعه‌کشی‌ها با فاصله‌های زمانی بیشتر برگزار شدند، زیرا IRCC سعی در دستیابی به آرایه گسترده‌تری از اهداف سیاستی، از جمله رفع نیازهای کاری و خوش‌آمدگویی به مهاجرین فرانسوی‌زبان داشت.

بین ۲۷ ژوئن و ۱۵ اوت، دوره‌ای که انتخاب بر اساس دسته‌بندی معرفی شد، IRCC کلیًا ۱۲ قرعه‌کشی ورود سریع برگزار کرد. این بی‌سابقه بود، زیرا بر اساس روندهای قبلی، IRCC معمولاً بین ۴ تا ۸ قرعه‌کشی در طی دوره‌ای مقایسه‌ای برگزار می‌کرد. سپس IRCC بیش از یک ماه از صدور دعوت‌نامه‌های ورود سریع خود دوری کرد و پس از آن ۹ قرعه‌کشی دیگر بین ۱۹ سپتامبر و ۲۶ اکتبر برگزار کرد.

هیچ قرعه‌کشی از ۲۶ اکتبر برگزار نشده است، و همچنین IRCC دلایل ممکن برای توقف را توضیح نداده است. با این حال، چندین عامل کلیدی وجود دارد که ممکن است تأثیرگذار باشند بر زمان برگزاری قرعه‌کشی‌های ورود سریع توسط IRCC.

نمایش خبر  چند دانشجوی بین‌المللی در سال 2023 به مقیم دائم تبدیل شدند؟

طرح سطح مهاجرت
هر سال، IRCC یک طرح سطح مهاجرت را منتشر می‌کند تا اهداف تعداد ورودی‌های مقیم دائمی که سالانه برای سه سال آینده به کانادا می‌رسد، تعیین کند.

این اهداف به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند، از جمله کاندیدان ورود سریع.

به عنوان مثال، IRCC برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۴، ۱۱۰٬۷۷۰ مهاجر از طریق ورود سریع به کانادا وارد کند و همچنین در هرکدام از سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، ۱۱۷٬۵۵۰ مهاجر. این اعداد شامل متقاضیان اصلی‌ای است که دعوت‌نامه ورود سریع ITA دریافت می‌کنند، و همچنین همسران و وابستگان واجد شرایط آنانی که می‌توانند به برنامه‌های اقامت دائمی خود اضافه شوند.

برای اطمینان از اینکه IRCC این اهداف را برآورده می‌کند، نیاز دارد که به طور مداوم تعداد درخواست‌های اقامت دائمی در صف پردازش را ارزیابی کند. اگر برای IRCC کافی درخواست برای برآورده کردن اهداف برای سال جاری و سال‌های آینده وجود داشته باشد، احتمالاً برای این وزارت نیازی به صدور ITA اضافی نیست. اگر تعداد کافی از درخواست‌ها در صف پردازش وجود نداشته باشد، احتمالاً IRCC بیشتر قرعه‌کشی برگزار خواهد کرد یا تعداد بیشتری از ITA را صادر خواهد کرد.

هنگام تصمیم‌گیری در مورد تعداد ITA های صادرشده از نظر اهداف، IRCC هر دو سال جاری و سال آینده را در نظر می‌گیرد، زیرا پردازش نهایی درخواست‌های کاندیدان ورود سریع ۶ ماه زمان می‌برد. این به این معناست که به عنوان مثال، ITA های صادرشده در نصف دوم سال ۲۰۲۳ احتمالاً منجر به اقامت دائمی مهاجر در سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

اهداف سیاستی IRCC
وزارت نیز باید انواع قرعه‌کشی‌هایی که باید برگزار کند را برای تحقق اهداف سیاستی خود در نظر بگیرد.

وزیر مهاجرت کانادا موظف است اقتصاد ملی را تقویت کند. این کار را با صدور دستورالعمل‌ها برای دعوت افراد جدیدی که مهارت‌های لازم برای پر کردن نقصان در نیروی کار داشته باشند و پس از ورود به کانادا، به سرعت و به‌سرعت مشارکت در اقتصاد انجام می‌دهند، انجام می‌دهد.

روش مهم دیگری که این امر انجام می‌شود، این است که دعوت‌نامه‌های ورود سریع به برنامه نامزدی استانی (PNP) صادر می‌کند.

نمایش خبر  تعداد بالای فرصت های شغلی در کانادا در آگوست گذشته ادامه داشت.

تصمیم‌گیری در مورد کدام کاندیداها را دعوت کند، زمان و در نظر گرفتن نیازمند مدت زمان و در نظر گرفتن و ممکن است منجر به توقف های اتفاقی در قرعه‌کشی‌های ورود سریع شود وقتی که IRCC گزینه‌های خود را ارزیابی می‌کند. به عنوان مثال، وزیر باید تصمیم بگیرد که آیا کاندیداها باید در یک قرعه‌کشی کلی‌برنامه دعوت شوند که کاندیدانی را از همه سه برنامه مدیریت شده ورود سریع در نظر می‌گیرد، یا این‌که بهتر است قرعه‌کشی‌های ویژه برنامه را برگزار کند یا کاندیدان را در دوره‌های دعوت‌نامه بر اساس دسته‌بندی دعوت کند.

در سال ۲۰۲۱، IRCC در حال تلاش برای دستیابی به هدفش بود که بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ مهاجر جدید مقیم دائمی به کانادا وارد شوند، با وجود چالش‌های مستمر با ویروس کرونا، شامل تأخیر در پردازش و محدودیت‌های سفر. یکی از روش‌های اصلی که IRCC به دنبال دستیابی به این هدف بود، برگزاری قرعه‌کشی‌های بزرگ ورود سریع برای کاندیدان کلاس تجربه کانادایی (CEC) بود، زیرا بیشتر آن‌ها از پیش در کانادا بودند و برای IRCC سریعتر بود اقامت دائمی مهاجران را فراهم کند. به تازگی‌تر، پس از معرفی انتخاب بر اساس دسته‌بندی، IRCC بیشتر قرعه‌کشی‌ها را برگزار کرده است تا به اهداف سیاستی گسترده‌تری که شامل موارد زیر است، پاسخ دهد:

  • ترویج توسعه اقتصادی در مناطق مختلف کشور
  • دعوت کاندیدانی با سرمایه انسانی بالا که در جامعه کاری کانادا محلی مناسبی برای یکپارچه شدن هستند
  • تسهیل در گذار از اقامت موقت به دائمی
  • تقویت اجتماعات فرانکفون خارج از کبک
  • دعوت کاندیدان با تجربه کاری در علوم، بهداشت، حمل و نقل، کشاورزی و صنوف ماهر

تغییرات در سیستم امتیازدهی جامع و پروفایل ورود سریع
تغییرات اتفاقی در سیستم امتیازدهی جامع (CRS) و تغییرات دیگر در پروفایل ورود سریع نیز ممکن است بر قرعه‌کشی‌های ورود سریع تأثیر بگذارد.

اگرچه این اتفاقات به‌ندرت رخ می‌دهد، اما تغییر در این که چگونه IRCC امتیازهای CRS را به خصوصیت خاصی تخصیص می‌دهد ممکن است بر فراوانی قرعه‌کشی‌های ورود سریع تأثیر گذار باشد.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰ IRCC تعداد امتیازهای CRS را که یک کاندید می‌تواند برای مهارت زبان فرانسه دریافت کند، افزایش داد. وقتی این اتفاق افتاد، IRCC باید چندین به‌روزرسانی فنی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که تمام پروفایل‌های موجود به‌روز و امتیازهای CRS دقیقی را دارند.

نمایش خبر  صدور دعوتنامه اونتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا، نیو برانسویک و آلبرتا از طریق برنامه های مهاجرت ایالتی

علاوه بر این، به عنوان یک مثال دیگر، سال گذشته IRCC نیاز به حذف انواع مهارتی NOC را به نفع سیستم جدید TEER داشت.

مسائل فنی
مسائل فنی از جمله خطاها، یک عامل دیگر است که ممکن است بر ورود سریع تأثیر بگذارد.

اخیراً، IRCC اعلام کرد که مشکلی در ایجاد پروفایل ورود سریع وجود دارد. به دلیل این خطا، کاندیدانی که قبلاً دعوت‌نامه ITA دریافت کرده‌اند، ممکن است نتوانند در مدت مقرر ۶۰ روز اقامت دائمی خود را ارسال کنند.

در تاریخ ۲۹ نوامبر، IRCC اعلام کرد که متقاضیانی که به دلیل خطا قادر به آپلود پروفایل خود نیستند، ۶۰ روز اضافی برای ارسال درخواست خود خواهند داشت.

راه‌اندازی سیستم‌های جدید ممکن است منجر به خطاهای IRCC شود. به عنوان مثال، در یک جلسه اخیر کمیته استقرار و مهاجرت، معاون وزیر IRCC، کریستین فاکس، اشاره کرد که بعد از معرفی دوره‌های دعوت انتخاب بر اساس دسته‌بندی، مشکلات فنی وجود داشت.

هنگامی که چنین خطاهایی رخ می‌دهد، IRCC ممکن است تصمیم بگیرد تا قرعه‌کشی‌ها را تا زمانی که مشکل حل شود به تعویق بیندازد.

علاوه بر این، بین ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ هیچ قرعه‌کشی ورود سریع برگزار نشد به دلیل مشکل فنی مربوط به به‌روزرسانی سیستم طبقه‌بندی شغلی ملی (NOC). این مشکل منجر به صدور دعوت‌نامه‌ها به برخی کاندیدان غیراهل شده بود.

تغییرات در کارکنان IRCC
تغییر کارکنان هم می‌تواند بر قرعه‌کشی‌های ورود سریع تأثیر گذار باشد. این ممکن است هر چیزی از وزیر مهاجرت جدید، معاون وزیر، یا مسئولان دیگر مسئول ورود سریع باشد. زمان لازم برای آن است که کارمندان در موقعیت جدید شان عادت کنند.

IRCC در حال یک بازسازی است پس از اینکه معاون وزیر سابق، نیل ییتس، یک گزارش منتشر کرد که نواقص بخشی‌های سازمانی را برجسته کرد. در گزارش او، او توصیه کرد که ساختار سازمانی IRCC بر اساس خطوط کسب و کاری باشد. در یک مصاحبه با پل ولز، معاون وزیر فاکس گفت که این وزارت اقدام به بازسازی سازمانی خود بر اساس خطوط کسب و کار خواهد کرد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420