Skip to content
چند دانشجوی بین‌المللی در سال 2023 به مقیم دائم تبدیل شدند؟

تاریخ انتشار

سال 2023 یک سال دیگر نقطه عطفی برای مهاجرت کانادا بود، با افزایش سطح مهاجرت که همچنان به پشتیبانی از نیازهای جمعیت شناسی و بازار کار کشور ادامه داد.

یکی از بزرگترین گروه‌های ساکنان دائمی جدیدی که کانادا هر سال استقبال می‌کند، دانشجویان بین‌المللی سابق هستند که برای تحصیل به کانادا می‌آیند و فرصتی را برای ساختن شایستگی برای اقامت دائمی کانادا (PR) دریافت می‌کنند. فرصت‌های مهاجرت کشور یکی از دلایل اصلی است که کانادا یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین‌المللی باقی مانده است.

چند دانشجوی بین‌المللی در سال 2023 ساکن دائمی شدند؟

بر اساس داده‌های جدیدترین مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از نوامبر 2023، 62,410 دانشجوی بین‌المللی (فنیا فارغ‌التحصیلان بین‌المللی) ساکن دائمی کانادا شدند. این تعداد نشان‌دهنده افزایش 9,670 نفر از 52,740 فارغ‌التحصیل بین‌المللی است که در سال 2022 دانشجوی بین‌المللی شدند.

توجه داشته باشید که این شماره نمایانگر دانشجویانی است که از طریق مسیر ساختن شایستگی از طریق تجربه کار پس از فارغ‌التحصیلی (که توسط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) فعال می‌شود) به دنبال اقامت دائمی بوده‌اند.

برخی از دانشجویان بین‌المللی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی PR را دریافت کردند (اغلب این کار از طریق جریان‌های خاص برنامه نامزد استانی (PNP) برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی انجام می‌شود). از این گروه از دانشجویان بین‌المللی، 23,150 نفر در سال 2023 PR را دریافت کردند.

مسیر رایج برای دانشجویان بین‌المللی برای دریافت PR چیست؟

بر خلاف بسیاری از مقاصد محبوب دیگر دانشجویان بین‌المللی، کانادا مسیرهای خاصی برای فارغ‌التحصیلان خارجی برای یافتن کار و دنبال کردن فرصت‌های مهاجرت پس از تحصیلات خود دارد. این مسیر رایج برای بیشتر دانشجویان بین‌المللی است، که نمایانگر 62,410 نفر است که در سال گذشته وضعیت PR را دریافت کردند. برای توضیح بهتر چگونگی حرکت افراد از طریق این فرآیند ما مورد تخیلی Saahil را خواهیم گرفت.

نمایش خبر  گزارش سالانه نشان می دهد قیمت های غذا افزایش خواهد یافت، اما کمتر از آنچه در سال 2023 افزایش یافت.

Saahil یک دانشجوی بین‌المللی از هند است که به تازگی یک دوره دو ساله کالج در مهندسی عمران را به پایان رسانده است. از آنجا که کالج Saahil یک مؤسسه آموزش معین (DLI) است – تنها مدارسی در کانادا که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند – و دوره خاص او واجد شرایط برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی است، او اکنون می‌تواند برای یک PGWP درخواست کند.

پس از دریافت PGWP خود، Saahil اکنون واجد شرایط برای کار برای بیشتر کارفرمایان در بیشتر صنایع در کانادا است. از آنجا که دوره او دو سال طول کشید، او احتمالاً یک PGWP خواهد دریافت که مدت زمان آن معادل با همان مدت زمان است*. حالا که Saahil می‌تواند در کانادا کار کند، همچنین می‌تواند شایستگی برای PR را بسازد. بیشتر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی حداقل یک سال تجربه کار واجد شرایط، تمام وقت را می‌طلبند (بیشتر در این مورد بعداً).

*PGWPs معمولاً برای مدت زمان دوره تحصیل فرد صادر می‌شوند، با حداکثر سه سال اعتبار.

در مورد Saahil، او تصمیم گرفته است که به مسیر مهاجرت کلاس تجربه کانادایی (CEC) از طریق سیستم مدیریت برنامه ورود به سریع (یک انتخاب رایج برای بسیاری از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی) درخواست کند. Saahil باید یک سال تجربه کار تمام وقت ماهر را در حالی که در PGWP خود است بدست آورد (تجربه کار به دست آمده به عنوان یک دانشجو شمرده نمی‌شود). این تجربه کار باید در همان سطح آموزش، تجربه و مسئولیت‌های طبقه‌بندی شغل ملی (NOC TEER) باشد، و معادل 1,560 ساعت کار (معادل 30 ساعت کار تمام وقت در هفته برای یک سال) باشد. علاوه بر این، موقعیتی که Saahil در آن کار می‌کند باید یک شغل سطح NOC TEER 0،1،2 یا 3 باشد.

نمایش خبر  انتاریو سقف CRS را برای قرعه‌کشی PNP جدید برداشت

پس از اینکه Saahil این تجربه کار را بدست می‌آورد، گام نهایی قبل از اینکه بتواند پروفایل کاندیدای خود را در استخر ورود به سریع ارائه دهد، این است که او باید یک آزمون زبان بگیرد. بسته به سطح TEER شغل او، او نیاز به نمره‌ای معادل با نشانگر زبان کانادا (CLB) 7، یا 5 در همه چهار مهارت (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) در انگلیسی یا فرانسوی خواهد داشت.

هنگامی که Saahil نمره واجد شرایطی می‌گیرد، او ممکن است در نهایت یک پروفایل را به استخر ورود به سریع وارد کند. اگر پروفایل Saahil انتخاب شود، او یک دعوتنامه برای اعمال (ITA) برای PR دریافت خواهد کرد. از اینجا او باید مدارک اضافی را به حمایت از برنامه PR خود، ظرف 60 روز از دریافت ITA خود ارائه دهد.

با فرض اینکه او از همه چک‌های لازم عبور کند، و واجد شرایط شناخته شود، برنامه PR Saahil توسط IRCC پردازش خواهد شد، و او یک سند تأیید یا اقامت دائمی (COPR یا e-COPR) را دریافت خواهد کرد که وضعیت جدید او در کشور را تأیید می‌کند. از اینجا او آزاد است تا به طور دائم در کانادا تسویه حساب کند.