Skip to content
گزارش سالانه نشان می دهد قیمت های غذا افزایش خواهد یافت، اما کمتر از آنچه در سال 2023 افزایش یافت.

تاریخ انتشار

کانادایی ها و مهاجران جدید می توانند انتظار افزایش قیمت غذا را در سال 2024 داشته باشند.

پژوهشگران از دانشگاه دالهوزی، دانشگاه گوئلف، دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه بریتیش کلمبیا می گویند که خانواده متوسط چهار نفره در کانادا در سال 2024، 16,297.20 دلار برای غذا پرداخت خواهد کرد، که این مقدار تا 701.79 دلار نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت. این پیش بینی می کند که افزایش قابل توجه ترین در بازه 5٪ تا 7٪ در نانوایی، گوشت و سبزیجات است.

گزارش قیمت غذای کانادا برای سال 2024 در 7 دسامبر منتشر شد و نشان می دهد که ناپایداری سیاسی، محیط زیستی و اقتصادی، هم در کانادا و هم در سطح جهانی، تأثیری بر قیمت های انرژی و کالا داشته است.

با وجود افزایش مورد انتظار، چشم انداز کلی بهتر از گزارش سال 2023 است. آن گزارش انتظار می رفت که قیمت کلی غذا 5٪ تا 7٪ افزایش یابد و انتظار برای سال 2024 این است که قیمت کلی غذا با افزایش 2.5٪ تا 4.5٪ افزایش خواهد یافت.

گزارش علاوه بر این نکته را ذکر می کند که مقدار متوسط صرف شده برای غذا احتمالا در کبک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاوندلند و لابرادور کاهش خواهد یافت.

گزارش همچنین یافت که بر خلاف افزایش قیمت ها، مردم کانادا به طور متوسط کمتر برای خرید های خرد روزانه صرف می کنند تا آنچه در سراسر سال 2022 انجام دادند. این نکته نگرانی برخی از پژوهشگران را برانگیخته است زیرا این به این معنی است که افرادی که در کانادا زندگی می کنند یا کمتر می خورند یا غذای کیفیت پایین تری را می خرند.

نمایش خبر  نوا اسکوشیا اهداف جدید مهاجرتی را برای سال 2022 اعلام کرد

قانون رقابت

در پاسخ به افزایش قیمت ها، وزیر مالی کریستیا فریلند در ابتدای این سال قانون مسکن و خرید مقرون به صرفه را معرفی کرد.

یکی از ستون های اصلی این قانون تغییر قوانین رقابت برای تشویق زنجیره های بزرگ خرید به کاهش قیمت ها است.

این به دفتر رقابت قدرت بیشتری می دهد تا ادعاهای ناعادلانه یا تعیین قیمت را بررسی کرده و اقدامات اجرایی را انجام دهد.

دفتر همچنین قادر خواهد بود تا همکاری های شرکت یا ادغام هایی را که رقابت را دچار مشکل می کنند و انتخاب مصرف کننده را محدود می کنند، مسدود کند.

بر اساس ستاره تورنتو، رئیس سابق شرکت Loblaws، گالن وستون، گفته است که قیمت های بالای غذا به دلیل عدم رقابت یا تعیین قیمت در سطح شرکت نیست. وستون گفت که قیمت های بالا در فروشگاه های خرید نتیجه قیمت های تورمی از سوی تامین کنندگان است.

گزارش قیمت غذا توضیح می دهد که در این مورد حقیقتی وجود دارد. این می گوید افزایش قیمت ها به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی و اثرات منفی بر محصولات، مانند سیل و آتش سوزی است. همچنین می گوید رویدادهای جهانی مانند وضعیت فعلی در اوکراین و خاورمیانه به افزایش ها کمک می کنند.

این رویدادها می توانند برای فروشگاه های خرید چالش ایجاد کنند زیرا تقاضا افزایش می یابد و تامین کنندگان احتمالا به دلیل محدودیت تامین، قیمت ها را افزایش خواهند داد.

با این حال، Loblaws گزارش داد که در گزارش سه ماهه آخر خود، سود 12٪ افزایش یافته است در حالی که بر اساس بانک کانادا، “ریسک های تورم کلی پس از غالب شدن بر چشم انداز اقتصادی در کانادا ادامه یافته است”.

نمایش خبر  کانادا متعهد به جذب و نگهداری بیشتر دانشجویان بین المللی است

صرفه جویی در خرید های خرد روزانه به عنوان یک مهاجر جدید به کانادا

چندین چیز وجود دارد که مهاجران تازه وارد می توانند برای صرفه جویی در هزینه مواد غذایی در کانادا انجام دهند.

اصلی ترین چیز، برنامه ریزی قبلی، سازماندهی و پیدا کردن فروشگاه هایی با کمترین قیمت است. هنگام تهیه لیست خرید، می توانید برای بررسی بروشورهای فروشگاه های محلی کمک کنید و آماده باشید برای رفتن به بیش از یک مکان.

همچنین وب سایت هایی وجود دارند که کوپن هایی را می توان چاپ کرد یا برای تخفیف بر روی غذا و سایر محصولات دانلود کرد.

در نهایت، یک استراتژی مفید این است که در اواخر روز به خرید مواد غذایی بروید زمانی که کارکنان گاهی اوقات غذایی که فروخته نشده است را با قیمت کاهش یافته عرضه می کنند. همچنین، به مواد غذایی برند فروشگاه به جای برندهای گران قیمت ت توجه کنید.. و به یاد داشته باشید که سبزی فروشی های مستقل و محلی اغلب برای تولید محصولات تازه از فروشگاه های بزرگتر کارآمدتر هستند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420