Skip to content
صدور دعوتنامه اونتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا، نیو برانسویک و آلبرتا از طریق برنامه های مهاجرت ایالتی

تاریخ انتشار

صدور دعوتنامه اونتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا، نیو برانسویک و آلبرتا از طریق برنامه های مهاجرت ایالتی

پنج ایالت در جدیدترین دور از قرعه کشی ها از طریق برنامه های مهاجرت ایالتی دعوتنامه صادر کرده اند.

بیشتر ایالت ها از طریق برنامه های داوطلب ایالتی (PNP) از داوطلبان دعوت به عمل می آورند. این برنامه ها به فرمانداری های ایالتی این اجازه را می دهند تا داوطلبان مهاجرت اقتصادی را انتخاب کنند که به احتمال زیاد به آسانی در اقتصاد ایالتی ادغام شده و به نیروی کار کمک می کنند.

این ایالت ها تعداد مشخصی از دعوتنامه هایی که می توانند استفاده کنند را برای نشانه گذاری تازه واردها اختصاص داده اند. برای سال 2023، طرح سطوح مهاجرت در نظر دارد بیش از 105000 نفر ساکن دائمی کانادا را طریق PNP پذیرش کند.

کبک از PNP استفاده نمی کند. این ایالت توافقی منحصر به فرد با دولت فدرال دارد که اجازه می دهد تمام مهاجران اقتصادی که تمایل به سکونت در این ایالت دارند را انتخاب کند.

نتایج مهاجرت ایالتی از 1ام تا 7ام آپریل

اونتاریو

اونتاریو از 883 داوطلب دعوت کرده است که ترکیبی از جریان فارغ التحصیلی دوره کازشناسی ارشد و جریان داوطلب دوره دکتری (PhD) برنامه داوطلب مهاجرت اونتاریو (OINP) هستند. هر دو قرعه کشی چهارم آپریل انجام شد.

772 داوطلب بودند که از طریق جریان فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد با حداقل امتیاز 52 و بالاتر دعوت شدند. 131 داوطلب جریان فارغ التحصیلی PhD به امتیاز 48 نیاز داشتند. این اولین قرعه کشی سال 2023 برای داوطلبان PhD بود.

نمایش خبر  گزارش: مهاجرانی که در کانادا تحصیل می‌کردند درآمد بیشتری داشتند.

همچنین اونتاریو اخیرا اعلام کرد که طی سه سال 25 میلیون دلار دیگر برای حمایت از دو برابر کردن تعداد مهاجران ماهر سرمایه گذاری می کند. این ایالت می گوید این سرمایه گذاری، در کنار دیگر بروزرسانی های فناوری اطلاعات (IT)، فرآیند را سرعت بخشیده و امنیت را افزایش می دهد.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا از 175 داوطلب از طریق BC PNP در تاریخ چهارم آپریل دعوت کرده است. از این میان، 175 نفر در یک قرعه کشی عمومی دعوت شدند که بدین معناست هیچ شغل خاصی در نظر نبوده است. آنها در جریانات کارگر ماهر با حداقل SIRS امتیاز 103، فارغ التحصیل بین المللی با حداقل SIRS امتیاز 103 و داوطلبان سطح ورودی و نیمه ماهر با حداقل SIRS امتیاز 85 داوطلب شده بودند.

همچنین، این ایالت دو قرعه کشی هدفمند برای مشاغل زیر داشته است:

  • ·       17 مربی و کمک مربی کودک (NOC 42202) با حداقل امتیاز 60
  • 6 نفر اعضای کادر درمان از میان افراد ماهر، فارغ التحصیل بین المللی و دسته ورودی سربع با حداقل امتیاز 60

کبک

در 30 مارس، کبک از 619 داوطلب از طریق برنامه منظم نیروی کار ماهر دعوت کرده است. دعوتنامه ها برای داوطلبانی صادر شد که از بین چندین شاخصه مورد تقاضا، معیار مشخص کدهای TEER NOC را داشتند.

داوطلبان به پیشنهاد کار قانونی بیرون از منطقه انجمن متروپولیتن مونترال و حداقل امتیاز 578 نیاز داشتند.

نیوبرانسویک

نیوبرانسویک نتایج قرعه کشی مارس برای NB PNP را چهارم آپریل منتشر کرد. در کل، از 186 داوطلب، 70 نفر از طریق ارتباط استخدامی NB، 42 نفر از طریق ارتباط دانشجویی NB و 74 نفر از طریق ارتباط مشاغل مورد تقاضای NB دعوت شدند.

نمایش خبر  "دانشجویان بین‌المللی به کانادا: با این وبینارها و منابع رایگان، برای آزمون انگلیسی CAEL آماده شوید

اخیرا این ایالت اعلام کرد در سال 2023، PNP به میزان 67 درصد بیشتر تخصیص یافته است. این تصمیم در پی نشست مجمع وزرای مسئول مهاجرت (FMRI) اتخاذ شد که وزرای مهاجرت یک برنامه PNP چند ساله که توسط اداره پناهندگان از طریق مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) پیشنهاد شده بود را امضا کردند. تا این لحظه، ایالات تخصیص های خود را تنها یک سال یک سال دریافت کردند.

آلبرتا

آلبرتا از 150 داوطلب از طریق جریان ورودی سریع برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) در تاریخ 30 مارس دعوت کرد (نتایج تنها همین اواخر در دسترس قرار گرفت).

داوطلبان علاوه بر داشتن حداقل امتیاز 372 در سیستم جامع رتبه بندی، به یک ارتباط خانوادگی و شغل اولیه مورد تقاضا نیاز داشتند.