ردکردن این
تعداد بالای فرصت های شغلی در کانادا در آگوست گذشته ادامه داشت.

تاریخ انتشار

اکثر مشاغل کانادایی در زمینه خدمات غذایی بودند، اما بخش فناوری به رکورد ۶۱۱۰۰ فرصت شغلی رسید.

فرصت های شغلی در کانادا در ماه آگوست گذشته بالاتر از سطح قبل از کووید بود، به ویژه در بخش هایی مانند خدمات غذایی، مراقبت های بهداشتی و فناوری.

اداره آمار کانادا تخمین می زند که ۸۷۱۶۰۰ شغل خالی در کانادا وجود داشته باشد که بالاترین میزان در سال است و نسبت به ماه قبل که ۸۰۵۵۰۰ شغل خالی گزارش شده بود، جهش داشته است.

این گزارش می‌گوید: «در حالی که مشاغل خالی بالا می‌تواند نشان‌دهنده اشتغال در حال رشد باشد، می‌تواند نشانه‌ای از گردش مالی بالا، کمبود نیروی کار یا عدم تطابق بین ویژگی‌های موقعیت‌های خالی و کارگران موجود باشد».

فرصت های شغلی خالی در خدمات تخصصی، علمی و فنی در ماه آگوست به رکورد ۶۱۱۰۰ رسید. این میزان ۶۶ درصد بیشتر از تعداد مشاغل خالی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ است. رشد اشتغال در این بخش ادامه یافت، زیرا یکی از کم‌تأثیرترین بخش‌ها از لحاظ اقدامات بهداشت عمومی بود.

از سوی دیگر، بخش مسکن و خدمات غذایی همچنان در تلاش برای بهبود بود. فرصت های شغلی در بالاترین حد خود قرار داشتند. کارفرمایان در این بخش به طور فعال برای ۱۵۶۸۰۰ شغل در ماه آگوست اقدام به استخدام کردند. با کاهش محدودیت‌های بهداشت عمومی و بازگشایی رستوران‌ها، کارفرمایان برای فراخوانی مجدد کارکنان یا استخدام کارگران جدید مشکل پیدا کردند. بر اساس نظرسنجی کانادا در مورد شرایط کسب و کار، حدود ۴۲ درصد از مشاغل گزارش دادند که در ماه آگوست، حداقل یک جای خالی بیشتر از دوران قبل از همه گیری داشتند.

نمایش خبر  آنچه باید در مورد مهاجرت به کانادا به عنوان یک تازه وارد در سال 2022 بدانید

مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی در ماه آگوست نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نزدیک به دوبرابر فرصت های شغلی خالی داشتند. در مقایسه با ۶۶۱۰۰ شغل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، حدود ۱۲۱۳۰۰ شغل خالی در این بخش وجود داشت.

قبل از همه‌گیری، اشتغال در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی در راستای پیری جمعیت، روندی صعودی داشت. پس از تعطیلی اولیه در مارس ۲۰۲۰، اشتغال در این بخش در ماه می به پایین ترین حد خود رسید و مجدداً روند صعودی به خود گرفت تا در فوریه ۲۰۲۱ از سطوح قبل از کووید ۱۹ پیشی بگیرد.

فرصت های شغلی برای پرستاران ثبت نام شده و پرستاران روانپزشکی ثبت نام شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشترین افزایش را داشته است. تقریباً نیمی از فرصت های شغلی برای این گروه شغلی برای ۹۰ روز یا بیشتر باز بود.

کمبود نیروی کار در کانادا چیز جدیدی نیست. قبل از همه گیری، کانادا با جمعیت سالخورده و نرخ پایین زاد و ولد مواجه بوده است.

پیر کلرو، اقتصاددان ارشد بانک توسعه کسب و کار کانادا در مطالعه‌ای درباره بازار کار کانادا می‌گوید: “متاسفانه به دلیل پیری جمعیت ما، کمبود نیروی کار به قوت خود باقی است”.

این گزارش چهار دلیل برای کاهش رشد نیروی کار ارائه می دهد. نسل کودکان بومر سریعتر از اینکه کارگران جدید بتوانند جایگزین آنها شوند، بازار کار را ترک می کنند. انتظار می رود که نرخ بازنشستگی حداقل تا سال ۲۰۲۶ بالا بماند. جوانان برای تکمیل تحصیلات و شروع کار خود زمان بسیاری طلب می‌کنند. و اگرچه مهاجرت به جبران تعداد افرادی که نیروی کار را ترک می کنند، کمک می کند، اما برای حفظ رشد نیروی کار کافی نیست.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا و انتاریو در قرعه کشی های اخیر نامزدهای استانی از نامزدها دعوت می کنند

این گزارش می‌گوید که اگر تلفیق بهتری از جوانان و صورت پذیرد و انگیزه‌هایی برای کارگران مسن‌تر جهت ماندن در مشاغل فراهم شود، مانند انعطاف‌پذیری بیشتر در محل کار و گزینه‌های بازنشستگی مرحله‌ای، کانادا می‌تواند تقریباً دو میلیون کارگر را به نیروی کار خود اضافه کند.