Skip to content
چگونه از U.S به کانادا در سال 2022 مهاجرت کنید

تاریخ انتشار

برخی از مسیرهای مهاجرت محبوب کانادا برای ساکنان آمریکایی.

ساکنان آمریکایی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، بیش از 100 مسیر مهاجرتی برای انتخاب دارند.

کانادایی ها عموماً از مهاجران استقبال می کنند.  با توجه به عوامل جمعیتی مانند کاهش نیروی کار و نرخ تولد طبیعی پایین، دولت به دنبال مهاجرت برای کمک به رشد جمعیت کانادا است.  هر سال حدود 1 درصد از رشد کلی جمعیت کانادا به لطف مهاجرت است.  تنها برای سال 2022، کانادا می خواهد پذیرای بیش از 431000 تازه وارد باشد.  قرار است این رقم تا دو سال آینده افزایش یابد.

اگرچه سیستم مهاجرت کانادا در طول شیوع همه گیری ضربه خورد، وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، گفت که سرعت پردازش درخواست تا پایان سال تقویمی به استاندارد خود باز می گردد.  علاوه بر این، مسیر اصلی مهاجرت کانادا، سیستم اکسپرس انتری، قرار است دعوت از کارگران ماهر را در 6 ژوئیه از سر بگیرد. انتظار می‌رود متقاضیان جدید ظرف شش ماه شاهد رسیدگی به درخواست‌های خود باشند.

در اینجا مروری بر برخی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت اقتصادی کانادا، و مقدمه‌ای بر حمایت مالی خانواده می اندازیم.

اکسپرس انتری

 

اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست آنلاین برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی.

اکسپرس انتری برای ارائه مسیر کوتاه‌تری برای اقامت دائم در مقایسه با سیستم درخواستی مبتنی بر کاغذ قبلی ایجاد شد.  استاندارد پردازش برای 80 درصد متقاضیان شش ماه است، با این حال، افرادی که در طول شیوع همه گیری درخواست داده اند، معمولاً زمان انتظار بسیار طولانی تری را می بینند.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: برنامه کاندیدای استانی آلبرتا

CEC بهترین برنامه اکسپرس انتری برای کاندیدهایی است که ازقبل در کانادا هستند.  برای واجد شرایط بودن، متقاضیان حداقل به یک سال تجربه کاری کانادایی در یک شغل ماهر نیاز دارند.

اگرچه تجربه کاری کانادایی در سیستم امتیازات اکسپرس اینتری ارزشمند است، اما برای واجد شرایط شدن برای FSWP لزوماً لازم نیست.

FSWP از شما می‌خواهد که یک سال تجربه کاری مستمر ماهر، معیار زبان کانادایی (CLB) 7 به زبان انگلیسی یا فرانسوی، و مدرک تحصیلی داشته باشید.  همچنین باید از 100 امتیاز ممکن در شبکه امتیازات FSWP که جدا از سیستم رتبه بندی جامع استفاده شده توسط اکسپرس انتری است، امتیاز 67 را کسب کنید.  داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست.

FSTP برای کارگران حرفه ای ماهر با حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت در یک شغل واجد شرایط است.  در میان معیارهای دیگر، شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر برای یک دوره حداقل یک ساله در کانادا داشته باشید و گواهی صلاحیت در یک حرفه ماهر صادر شده توسط یک مقام استانی، منطقه ای یا فدرال کانادا را داشته باشید.

سیستم اکسپرس انتری از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند دعوت می کند تا برای اقامت دائم اقدام کنند.  شما نمی توانید بدون دعوت نامه برای درخواست برای اقامت دائم درخواست دهید.  دپارتمان مهاجرت کانادا، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، دوره‌های منظمی از دعوت‌نامه‌ها را برای ارسال ITA برگزار می‌کند.  اگر امتیاز CRS شما برای دریافت ITA به اندازه کافی بالا نیست، ممکن است بتوانید برای نامزدی استانی امتحان کنید، که از برنامه Express Entry شما پشتیبانی می کند.

نمایش خبر  5 راه ورود از امریکا به کانادا برای استعدادهای حوزه فنی

برنامه کاندیدهای استانی

تقریباً همه استان‌ها و مناطق کانادا، به جز نوناووت و کبک، دارای برنامه کاندید استانی هستند.

دو نوع PNP وجود دارد: برنامه‌های پیشرفته، که با اکسپرس اینتری همسو می‌شوند.  و برنامه های “پایه” که به طور مستقل از سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند.

برنامه های پیشرفته از مجموعه کاندیداهای اکسپرس اینتری بیرون می آیند.  اگر از طریق یکی از این PNP ها یک نامزدی استانی دریافت کنید، 600 امتیاز CRS به امتیاز کلی شما اضافه می شود.  این جایزه شما را به بالای پوول سوق می دهد و شما را برای دریافت ITA در قرعه کشی اکسپرس انتری بعدی آماده می کند.

PNP های پایه کمی متفاوت عمل می کنند و می توانند گزینه ای برای افرادی باشند که واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند.  برای مهاجرت از طریق PNP پایه، به استان اقدام می کنید و اگر واجد شرایط هستید، نامزدی دریافت کنید.  با در دست داشتن گواهینامه، می توانید برای اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهید.

حمایت مالی در کلاس خانواده

کانادا به شهروندان و ساکنان دائم اجازه می‌دهد تا از همسر، شریک قانونی، فرزندان، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود حمایت مالی کنند.  کانادایی ها فقط در شرایط خاص می توانند از بستگان خود مانند برادر، خواهر، خاله یا عمو حمایت کنند.  آنها نمی توانند بستگانی را که از نظر کیفری یا پزشکی غیرقابل قبول تلقی می شوند، حمایت کنند.

همسران و شرکای معمولی می‌توانند از داخل کانادا یا در کشور دیگری حمایت شوند.  برای واجد شرایط بودن باید بالای 18 سال سن داشته باشید و در یک رابطه واقعی و مداوم با یک کانادایی باشید که بتواند از شما و هر فرزندی که ممکن است داشته باشید حمایت مالی کند.  شهروندان کانادایی می توانند از خارج از کشور حمایت مالی کنند، اما ساکنان دائمی باید در این کشور باشند.  اگر هر دوی شما می‌خواهید در کانادا منتظر این پروسه باشید، به‌عنوان همسر خارجی یا شریک زندگی مشترک، ممکن است بتوانید مجوز کار آزاد همسر دریافت کنید.

نمایش خبر  الزامات تبلیغات برای کارفرمایان کانادایی که کارگران خارجی را استخدام می کنند

برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مسیری برای اقامت دائم برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های کانادایی است.  این برنامه در حال حاضر مانند یک سیستم قرعه کشی عمل می کند، جایی که یک پنجره پذیرش موقت وجود دارد که در آن IRCC علاقه به فرم های حامی را می پذیرد.  سپس اداره مهاجرت از کاندیدها دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.  یک گزینه جایگزین برای PGP، سوپر ویزا است که به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا حداکثر دو سال در کانادا بمانند.

کانادایی ها همچنین می توانند فرزندان بیولوژیکی یا پذیرفته شده خود را که زیر سن 22 سالگی هستند حمایت می کنند.