Skip to content
5 راه ورود از امریکا به کانادا برای استعدادهای حوزه فنی

تاریخ انتشار

راه های مختلفی برای نیروهای کار بخش فنی در ایالت متحده برای ورود به کانادا جهت کار وجود دارد، که پس از آن، کشور روشهای مختلفی برای اقامت دائم کانادایی در اختیار این افراد قرار می دهد.

کانادا نیاز ثبت شده ی خوبی برای نیروهای کار متخصص در صنعت حوزه ی فنی دارد که با انجام قرعه کشی های اکسپرس انتری بر اساس دسته بندی برای 5 گروه شغلی مختلف خود را ثابت کرد.

نکته: در سال 2023 امریکا یکی از این 5 گروه ملیتهای خارجی با تجربه های کاری تازه در STEM است. بخاطر این نیاز برای استعداد های فنی در سرتاسر کانادا، اداره مهاجرت کانادا چندین روش مجوز کار بطور ویژه برای نیروهای کار متخصص در این صنعت طراحی کرده است. بسیاری از این احتمالات گزینهای مهاجرتی ساده ای برای نیروهای کار حوزه فنی در ایالت متحده جهت مهاجرت به کانادا ایجاد می کند. 5 روش مهاجرتی در جزئیات زیر آورده نمی شود.

روند استعداد جهانی

روند استعداد جهانی بخشی از برنامه نیروی کار خارجی موقت است. این روند به کارفرمایان در کانادا این امکان را می دهد تا به سرعت بتوانند نیروهای کار بخش فنی متخصص خود که می توانند به رشد شرکتهای کانادایی کمک کنند را به استخدام بگیرند.

متقاضیان این روند مهاجرتی یک استاندارد خدمات 10 روزه دارد که دولت انتظار دارد 80 درصد متقاضیان در هر برنامه مهاجرتی کانادایی را مورد خدمت رسانی قرار دهد.

نکته: استاندارد خدمات برای متثاضیان از روز کاری پس از ثبت درخواست نزد اداره توسعه اجتماعی و اشتغال کانادا دریافت شده است.

نمایش خبر  برنامه نامزدی استانی: آیا مهاجران در استانی که به آن وارد می شوند اقامت می کنند؟

روند انتقال داخل شرکتی از CUSMA
وضع در سال 2020 برای جایگزین کردن توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)، توافق نامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA) یک توافقنامه مبتنی بر اشتغال بین سه کشوری است که آمریکای شمالی را تشکیل می دهند. این توافقنامه چهار دسته دارد.

بخش انتقال داخلی شرکت CUSMA امکان کار دری مجوز کانادا برای کارگران صنعت تکنولوژی که شهروندان آمریکایی هستند را ارایه می دهد، اگر نیاز دارند که برای استخدام در کانادا منتقل شوند (موقتا). در میان الزامات واجد شرایط برای دریافت مجوز کار ICT از طریق CUSMA این است که کارگر منتقله باید برای کار در شعبه، شعبه فرعی یا وابسته خودش به شرکت آمریکایی به کانادا بیاید.

Start-Up Visa

ویزای استارتاپ IRCC به کانادا اجازه می دهد تا “کارآفرینان خارجی نوآور را که مشاغل جدیدی ایجاد خواهند کرد و رشد اقتصادی خواهند داد” جذب کند.

توجه: اگر موفق باشند، گیرندگان ویزای استارتاپ به سازمان های طراح شده توسط IRCC متصل خواهند شد که از آنها در عمل کردن یک کسب و کار در داخل کانادا (از طریق تامین مالی، راهنمایی و تخصص) کمک خواهد شد.

اطلاعات بیشتر، در این صفحه مشخص شده در مورد برنامه ویزای استارتاپ کانادا بخوانید.

تبدیل وضعیت به سکونت دائم کانادایی پس از کار در کانادا
اگر چه گزینه‌های فوق امکان درخواست برای کارگران فناوری آمریکایی را برای دریافت اقامت دائمی کانادا پس از کار کردن در این کشور فراهم می‌کنند، اما IRCC همچنین گزینه‌هایی برای استعدادهای فناوری آمریکایی ارائه می‌دهد که نمی‌خواهند ابتدا تجربه کاری کانادایی کسب کنند.

توجه: همه متقاضیان این برنامه‌ها باید شرایط خاصی را برای واجد شرایط بودن برآورده کنند.

نمایش خبر  چگونه کانادا تا این لحظه از سال 2023 تعهد خود نسبت به پیوند خانواده‌ها را پیش برده است

از این نکته مهم است که تجربه کاری در کانادا می‌تواند به طور قابل توجهی مفید باشد برای متقاضیان هر یک از برنامه‌های مدیریت شده توسط ورودی سریع کانادا و برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) این کشور که در ادامه توضیح داده خواهد شد. این دو گزینه مهاجرتی نمایانگر دو مسیر اصلی کانادا برای کارگران ماهر بین‌المللی هستند.

برنامه‌های نامزدی استانی
این برنامه‌ها توسط تمام استان‌ها و سرزمین‌های کانادا به جز کبک و نوناوت اداره می‌شوند و برای این منظور طراحی شده‌اند که دولت‌های محلی را توانایی انتخاب کاندید‌های مهاجرتی خاص را بدهند که به نظر آن‌ها بتوانند بهترین کمک را به مناطقشان برای رفع چالش‌های خاص بازار کاری محلی و چالش‌های اقتصادی ارائه دهند.

بسیاری از برنامه‌های نامزدی استانی کانادا شاخص‌هایی را شامل می‌شوند که به طور خاص برای استعدادهای فناوری خارجی طراحی شده‌اند، از جمله بخش‌هایی که گزینه‌هایی برای کارگران فناوری در ایالات متحده هستند.

ورودی سریع
“ورودی سریع” نام سیستم مدیریت برنامه‌های مهاجرتی است که توسط دولت فدرال کانادا برای مدیریت برنامه‌های مهاجرت به برنامه فرد کارگر ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه فرد کارگر ماهر فدرال (FSTP) استفاده می‌شود.

در مراحل معمولی ورودی سریع — برخلاف کشیدن بر اساس دسته‌بندی که ابتدا در ژوئن 2023 انجام شد — متقاضیان این سه برنامه بر اساس امتیازهای سیستم امتیازدهی جامع خود (CRS) امتیاز داده می‌شوند و رتبه‌بندی می‌شوند.

دعوت به درخواست برای اقامت دائمی کانادا در هر مرحله معمولی از ورودی سریع که توسط IRCC انجام می‌شود، به متقاضیانی که امتیاز CRS بالاتر از امتیاز برش مشخص مرحله دارای آن مرحله است، ارسال می‌شود.
مثال: چگونگی اینکه تجربه کاری کانادایی برای ورودی سریع می‌تواند حیاتی باشد

نمایش خبر  چگونه از فرزند خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید

تجربه کاری کانادایی می‌تواند تفاوت میان دریافت و از دست دادن درخواست برای اقامت دائمی کانادا باشد. در واقع، در فرضیه زیر، متقاضی ورودی سریع 53 امتیاز و یک دعوت به درخواست برای اقامت دائمی کانادا را از دست خواهد داد، چیزی که شخص به راحتی با تجربه کاری کانادایی می‌توانست به دست آورد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420