Skip to content
چگونه کانادا تا این لحظه از سال 2023 تعهد خود نسبت به پیوند خانواده‌ها را پیش برده است

تاریخ انتشار

چگونه کانادا تا این لحظه از سال 2023 تعهد خود نسبت به پیوند خانواده‌ها را پیش برده است

ادغام خانواده‌ها یکی از ستون‌های اصلی استراتژی مهاجرت کانادا است.

گزارشی که در 29 نوامبر توسط وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) منتشر شد،اعلام که این بخش قصد دارد تعهد نخست وزیر را برای ادغام خانواده‌ها با اجرای یک برنامه برای صدور وضعیت مسافر موقت (TRV) به همسران و فرزندان خارج از کشور در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست سکونت دائم خود هستند، برآورده کند تا خانواده‌ها زودتر ادغام شوند.

در 26 مه، وزیر مهاجرت شان فریزر چندین اقدام جدید را برای کمک به سرعت بخشیدن به ادغام خانواده‌ها اعلام کرد. این اقدامات جدید عبارتند از:

زمان‌های رسیدگی سریع‌تر ویزای مسافر موقت (TRV) برای متقاضیان همسر
ابزارهای جدید رسیدگی به پرونده ها که بطور اختصاصی برای متقاضیان TRV همسر هستند
مجوز کار جدید باز برای متقاضیان همسر و دسته خانوادگی
تمدید مجوز کار باز برای دارندگان مجوز کار باز منقضی شده بین 1 آگوست و پایان سال 2023

ابزارهای جدید رسیدگی به پرونده ها به IRCC امکان می‌دهد تا رسیدگی به درخواست‌های غیر پیچیده را ساده‌تر کند. وزیر فریزر گفت که فناوری‌هایی که در چند سال گذشته توسط IRCC به کار گرفته شده است، به این بخش امکان می‌دهد تا اطلاعات درخواست فرد را بررسی کند تا احتمال واجد شرایط بودن آنها برای سکونت دائم را تعیین کند و آنها را در دسته‌ای قرار دهد که به راحتی توسط افسران مهاجرت IRCC بررسی و تأیید می‌شود. این شامل متقاضیان حمایت خانوادگی است و این رویکرد نرخ تأیید بالاتر از 98٪ را برای درخواست‌های TRV همسر برای همسران و فرزندان آنها در پی دارد.

نمایش خبر  چگونگی پرداخت مالیات در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید

به گفته ی وزیر مهاجرت که تأخیر ویزای TRV (مسافر) برای همسران متقاضیانی که قبلاً برای وضعیت سکونت دائم درخواست کرده‌اند، حذف شده است. علاوه بر این، در آینده، بیشتر این نوع درخواست‌ها با استاندارد خدمات 30 روزه همراه خواهند بود و متقاضیان از اقدامات پردازش خاص به نفع شرایط خود به عنوان همسران و وابستگان بهره‌مند خواهند شد.

علاوه بر این، در 7 ژوئن، دارندگان مجوز کار باز که مجوز فعلی آنها بین 1 آگوست و پایان سال 2023 منقضی می‌شود، مجاز به تمدید مجوز خود برای 18 ماه شدند. انتظار می‌رود این مورد حدود 25 هزار نفر را تحت تأثیر قرار دهد و شامل همسران و وابستگان بیشتر کارگران موقت، همسران دانشجویان بین المللی و متقاضیان سکونت دائم و همسر/وابستگان آنها در حال انتظار برای نهایی شدن سکونت دائم باشد.

مجوز کار باز برای TFWP و IMP


در 30 ژانویه امسال، مجوز کار باز به طور موقت برای همسران شرکت‌کنندگان در برنامه نیروی کار خارجی موقت و برنامه جنبش بین المللی در دسترس قرار گرفت.

این اقدام تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. IRCC می‌گوید که با صدور موقت مجوز کار به همسران، وابستگان و همسران قانونی TFW ها، بعضی از استرس‌ها ممکن است از روی نیروی کار برداشته شود با بهبود پایداری مالی و آسان‌تر کردن برای خانواده‌ها برای با هم ماندن و ادغام در جوامع خود.

این اقدام شامل فرزندان سن کار، 16 سال و بالاتر، از درخواست‌کنندگان اصلی در تمام سطح مهارت نیز می‌شود. IRCC تخمین می‌زند که این برنامه باعث خواهد شد که خانواده‌های بیش از 200 هزار کارگر خارجی به نیروی کار کانادا وارد شوند، به کمک کاهش کمبود نیروی کار ملی و تقویت اقتصاد.

نمایش خبر  چطور می توان به اقامت افغانها در منطقه تورنتو کمک مالی کرد

حمایت از همسر، همکار یا فرزند برای مهاجرت به کانادا
مهاجرت کلاس خانوادگی دومین روش محبوب مهاجرت به کانادا پس از مهاجرت کلاس اقتصادی است.

بر اساس طرح سطوح مهاجرت 2023-2025، کانادا تا پایان سال 2025 سالانه 118 هزار نفر را از طریق حمایت خانوادگی به عنوان سکونت دائم به استقبال خواهد گفت. این شامل همسران، همکاران، فرزندان وابسته و همچنین پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ است.

برای واجد شرایط بودن برای حمایت از یک عضو خانواده، حامی باید:

شهروند یا ساکن دائم کانادا باشد
18 سال یا بالاتر باشد
قادر به حمایت از فرد حامی شده برای چندین سال باشید
میزان حمایت لازم بستگی به تعداد افراد حامی شده دارد. علاوه بر این، حامی‌ها باید تعهدات مالی را امضاء کنند که آن‌ها را قانوناً مسئول حمایت از اعضای خانواده‌شان برای چندین سال قرار می‌دهد. این شامل همسران و همکاران است حتی اگر رابطه ای از بین رفته باشه.