Skip to content
مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: برنامه کاندیدای استانی آلبرتا

تاریخ انتشار

 

آلبرتا چهارمین استان بزرگ کانادا و یک انتخاب محبوب برای تازه واردان است.

اگر علاقه مند به مهاجرت به آلبرتا هستید و پیشنهاد شغلی ندارید، جریان اکسپرس انتری آلبرتا می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

در حالیکه سیستم اکسپرس انتری محبوب ترین مسیر مهاجرت به کانادا شناخته می شود، مسیری به همان اندازه امیدوارکننده به نام برنامه کاندیدای استانی (PNP) وجود دارد.

اکسپرس انتری بر اساس یک سیستم رتبه بندی جامع (CRS) می‌باشد که در آن امتیازات بر اساس فاکتورهای شاخص افراد جمع آوری می شود. در حالی که در اکثر موارد داوطلبان اکسپرس انتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، داشتن یک پیشنهاد شغلی منجر به کسب امتیاز بسیار بالاتر و در نتیجه شانس بیشتری برای دعوت شدن جهت درخواست اقامت دائم در کانادا می شود.

از سوی دیگر، برنامه کاندیدای استانی کانادا برای اطمینان از توزیع متعادل‌تر مزایای مهاجرت در سراسر کشور معرفی شد. این برنامه به استان‌ها و مناطق شرکت‌کننده این فرصت را می‌دهد که سالانه تعداد معینی از مهاجران اقتصادی را برای اقامت دائم معرفی کنند. این برنامه‌ها از استانی به استان دیگر کاملاً متفاوت هستند و هر استان مجموعه ای از الزامات کاندیداتوری خود را تعیین می کند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کاندیدای استانی، ابتدا باید توسط آن استان یا منطقه کاندید شوید.

استان‌ها و مناطق کانادایی دارای PNP حداقل یک جریان نامزدی «تقویت‌شده» دارند، به این معنی که این جریان به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط است.

اکسپرس انتری آلبرتا یکی از این جریان ها است و در عین حال مسیر مهاجرتی را برای اتباع خارجی بدون پیشنهاد شغلی فراهم می کند.

نمایش خبر  رئیس بانک کانادا درمورد استفاده از مهاجرت برای ایجاد تعادل در بازار کار ملی صحبت می کند.

در چند هفته گذشته، CIC News تعدادی دیگر از مسیرهای مهاجرتی مرتبط با برنامه کاندیدای استانی را که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، پوشش داده است، از جمله انتاریو و ساسکاچوان. امروز نگاهی به آلبرتا می‌اندازیم.

آلبرتا به عنوان چهارمین استان بزرگ کانادا، انتخابی برتر برای افراد تازه وارد است و ادمونتون و کلگری دو شهر محبوب آن هستند.

بر اساس برآورد جمعیت استانی، این استان سالانه پذیرای حدود ۴۰۰۰۰ مهاجر جدید است. سهم کل آلبرتا از مهاجران در کانادا تقریباً ۱۳ درصد است که پس از انتاریو (۴۴.۷ درصد) و بریتیش کلمبیا (۱۵.۸ درصد) سومین رتبه در این کشور است. طبق آخرین آمار، جمعیت آلبرتا در حال حاضر تقریباً ۴.۵ میلیون نفر است. از نظر اقتصادی، این استان نقش مهمی در صنایع نفت، معدن و گاز طبیعی کانادا دارد.

آیا می توانم از طریق جریان اکسپرس انتری آلبرتا بدون پیشنهاد شغلی مهاجرت کنم؟

اتباع خارجی که مایل به زندگی و کار در آلبرتا هستند می‌توانند تحت برنامه کاندیدای مهاجرتی آلبرتا (AINP) درخواست دهند. در میان جریان‌های مختلفی که تحت AINP اداره می‌شوند، جریان اکسپرس انتری آلبرتا، متقاضیان را ملزم به پیشنهاد شغلی نمی‌کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، جریان اکسپرس انتری آلبرتا یک برنامه کاندیدای استانی پیشرفته است، به این معنی که به سیستم اکسپرس انتری فدرال متصل است. به کاندیدهای اکسپرس انتری که نامزدی استانی از استان آلبرتا دریافت می‌کنند، ۶۰۰ امتیاز اضافی به امتیاز CRS آنها تعلق می‌گیرد. این جایزه به طور موثر شانس آنها را برای درخواست اقامت دائم کانادا تضمین می کند.

برای دریافت یک پیغام علاقمندی از آلبرتا تحت این جریان، نامزدها باید یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد کرده و علاقه خود را برای اقامت دائم در آلبرتا نشان دهند.

نمایش خبر  کانادا نزدیک به ۱.۸ میلیون درخواست مهاجرت دارد

امسال تاکنون، ۵۹۱۰ نامزد از طریق این جریان از آلبرتا پیغام علاقمندی دریافت کرده اند.

 

الزامات اکسپرس انتری آلبرتا

برای اینکه واجد شرایط دریافت پیغام علاقمندی باشید، باید:

– یک پروفایل اکسپرس انتری معتبر در سیستم IRCC Express Entry داشته باشید.

– علاقه خود را برای مهاجرت به آلبرتا اعلام کرده باشید.

– در شغلی که از توسعه اقتصادی آلبرتا حمایت کند مشغول به کار باشید.

– حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) شما ۳۰۰ باشد.

 

شانس شما برای دریافت پیغام علاقمندی از آلبرتا ممکن است بیشتر باشد اگر:

– یک پیشنهاد کاری در آلبرتا یا تجربه کار در این استان داشته باشید؛

– فارغ التحصیل یک موسسه تحصیلات عالی کانادایی باشید.

– یک والد، فرزند یا خواهر و برادر داشته باشید که مقیم دائم یا شهروند کانادا باشند و در آلبرتا زندگی کنند.