Skip to content
چگونه از همسر و فرزندان خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید.

تاریخ انتشار

کانادا برنامه های اسپانسرشیپ خانواده را برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، هسمران، شریک قانونی، شریک زندگی عرفی، و فرزندان دارد.

مهاجرت دسته خانوائده دومین دسته مهاجرتی بزرگ تازه واردان تحت برنامه سطوح مهاجرتی کانادا است.

در سال 2022 کانادا تصمیم گرفت تا تحت دسته خانواده پذیرای 105000 تازه وارد به کانادا باشد: 25000 از برنامه والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و 80000 از فرزندان، والدین، و همسران.

آیا من می توانم یک اسپانسر باشم؟

به عنوان حامی، باید یک سری معیارهای قطعی جهت واجد شرایط شدن را داشته باشید. به عنوان مثال، شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید؛ دارای تابعیت کانادا، اقامت دائم یا اعتبار هندی (بر اساس قانون هند) باشید؛ ثابت کنید که کمک های اجتماعی دریافت نمی کنید؛ و می‌توانید از نظر مالی، خانواده خود را تامین کنید.


از چه کسی می توانم حمایت کنم؟

در مورد اینکه از چه کسانی می توانید تحت این برنامه خاص حمایت کنید، کانادا سه نوع پارتنر (شریک) مختلف را به رسمیت می شناسد: همسران، پارتنر های عرفی و پارتنر های زناشویی. شما همچنین می توانید از فرزندان تحت تکفل خود نیز حمایت مالی کنید.

همسران باید طی یک مراسم حضوری با اسپانسر خود ازدواج کرده باشند. ازدواج های مجازی برای مقاصد مهاجرت به رسمیت شناخته نمی شوند.


شریک های عرفی باید ثابت کنند که حداقل 12 ماه با هم زندگی کرده اند.

شریک های زناشویی خارج از کانادا زندگی می کنند و حداقل یک سال است که با هم رابطه دارند. آنها باید ثابت کنند که موانع قانونی یا اجتماعی وجود دارد که مانع از ازدواج یا زندگی مشترک آنها می شود. شما نمی توانید از پارتنر زناشویی که در کانادا زندگی می کند حمایت مالی کنید.

نمایش خبر  حل مشکل محکومیت مربوط به ماریجوانا برای ورود به کانادا

در همه موارد، شریک زندگی شما باید بالای 18 سال سن داشته باشد. IRCC با انجام بررسی‌های امنیتی پزشکی و سابقه فرد، قابل قبول بودن شریک زندگی شما را بررسی می‌کند. افرادی که محکومیت کیفری دارند اغلب اجازه ندارند به کانادا بیایند، اما ممکن است گزینه هایی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری وجود داشته باشد.

چطور می توانم از فرزندم برای مهاجرت کانادایی حمایت کنم؟

اگر فرزندان، زیر 22 سال سن داشته باشند و همسر یا شریک زندگی مشترک نداشته باشند، به عنوان افراد تحت تکفل محسوب می‌شوند. اگر سن آنها 22 سال یا بیشتر باشد، اگر به دلیل شرایط روحی یا جسمی قادر به حمایت مالی از خود نیستند و از قبل از 22 سالگی برای حمایت مالی به والدین خود وابسته بوده اند، می توانند به عنوان فرزند تحت تکفل شناخته شوند.

اگر فرزند شما در حالی که درخواستش در حال بررسی است، 22 ساله شود، ممکن است همچنان وابسته محسوب شود. با این حال، آنها باید تا زمانی که IRCC پردازش درخواست را به پایان برساند، سایر الزامات از پیش ذکر شده را برآورده کنند.

شما می توانید از فرزند خود یا شریک زندگی خود و فرزندش حمایت مالی کنید. اگر شهروند کانادا هستید، ممکن است فرزند شما همین الان هم شهروند کانادا باشد حتی اگر در کانادا به دنیا نیامده باشد. در این مورد، باید برای فرزند در خارج متولد شده خود درخواست اثبات شهروندی دهید، البته اگر هنوز این کار را انجام نداده اید. اگر فرزندتان شهروند کانادا باشد، نیازی نیست اسپانسر او شوید.

نمایش خبر  کانادا در روز ۲۳ سپتامبر لاتاری ۲۰۲۱ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها را آغاز می کند

اگر فرزند شما واجد شرایط شهروندی نیست و می‌خواهید بدون حمایت از شریک زندگی خود از او حمایت کنید، می‌توانید فرزند خود را به عنوان متقاضی اصلی در درخواست نام ببرید. شما باید ثابت کنید که والدین یا قیم قانونی دیگر، موافقت می کند که به فرزند شما اجازه مهاجرت به کانادا را بدهد.

برای کسانی که از همسر و فرزند تحت تکفل خود حمایت مالی می کنند، باید شریک زندگی خود را به عنوان متقاضی اصلی و فرزند را به عنوان تحت تکفل در درخواست نام ببرید.

اگر فرزند تحت تکفل دارای فرزند تحت تکفل (نوه شما) نیز می باشد، می توان آنها را نیز در درخواست گنجاند.
فرآیند حمایت از فرزندخواندگان و اعضای خانواده بی سرپرست با حمایت مالی از فرزند خود یا فرزند شریک زندگی شما متفاوت است.

نحوه حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ

والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ را می توانید از طریق برنامه PGP حمایت کنید.

به منظور اینکه به عنوان یک اسپانسر واجد شرایط شناخته شوید شما باید دارای حداقل سن 18 یا بیشتر باشید و بعنوان یک مقیم دائمی یا شهروند در کانادا حضور داشته باشید. ممکن است برای مهاجرت از طریق PGP نتوانید والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را حمایت کنید تنها اگر مقیم موقت باشید یا پرونده اقامت دائم شما هنوز در دست بررسی باشد.

باید شواهد مربوط به اثبات منبع مالی درآمد خود را نیز ارائه دهید تا نشان دهد که شما حداقل درآمد لازم را برای این منظور دارید.

فرایند درخواست شامل MNI مورد نیاز والدین حامی و پدربزرگ و مادربزرگ بطور منظم در حال تغییر است. دستورالعمل درخواست بطور سالانه از سوی اداره مهاجرت کانادا ارائه می شود.

نمایش خبر  سه شهر گران قیمت و ارزان ترین ها در کانادا بر اساس هزینه های اساسی در سال 2024

والدین و پدربزرگ و مادربزرگ هایی که می خواهند به عنوان یک ویزیتور در کشور زندگی کنند نیز ممکن است برای سوپر ویزا واجد شرایط شناخته شوند که به آنها این امکان را می دهد تا برای 5 سال بدون نیاز به تجدید وضعیت خود در کشور بمانند.