Skip to content
وزیر مهاجرت کانادا خواستار “کنترل” تعداد دانشجویان بین المللی در استان ها می شود

تاریخ انتشار

نظرات اخیر از وزیر مهاجرت مارک میلر نقش استان های کانادا در تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور را متمایز کرده است.

وزیر به اخبار CTV گفت که مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نگرانی هایی در مورد حجم دانشجویان بین المللی در کانادا دارد و گفت برخی از استان ها در کنترل این تعداد به حجم پایدارتر کار خود را انجام نداده اند.

برای مثال، در سال 2022 بیش از 800،000 دانشجوی بین المللی در کانادا بود و سال گذشته وزیر گفت او انتظار دارد این تعداد تا پایان سال 2023 به 900،000 برسد. این بیش از سه برابر تعداد دانشجویان بین المللی ده سال پیش است (275،000 نفر در سال 2012).

آموزش و پرورش در کانادا، از جمله آموزش پسا دیپلم، مسئولیت استانی است. این بدان معنی است که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مدارس می توانند دانشجویان بین المللی را به عنوان موسسات آموزشی طراحی شده (DLIs) بپذیرند، به دولت های استانی بستگی دارد.

وزیر گفت که مدل DLI در برخی از استان ها عاملی در تعداد زیاد دانشجویان بین المللی است و گفت که بحث “محکم” بین استان ها و DLIs، به خصوص کسانی که “از سیستم سود می برند”، لازم است.

“چالشی برای یکپارچگی سیستم وجود دارد”، او گفت، “و این با موسساتی رخ می دهد که از این واقعیت بهره برداری کرده اند که مدل موسسه آموزشی طراحی شده این اجازه را داده است و مردم خارج از کشور پول بیشتری را پرداخت می کنند و لزوماً آموزشی که قول داده شده بود را دریافت نمی کنند.”

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا تمام ۴.۸ میلیون درخواست در سال ۲۰۲۲ را مورد رسیدگی قرار داده است

وقتی در مورد یک سقف احتمالی بر روی تعداد مجوزهای مطالعه که IRCC هر سال صادر می کند سوال شد، وزیر گفت که IRCC در نظر می گیرد اگر استان ها اقدام مناسبی انجام ندهند، اما یک سقف یک “راه حل همه جانبه” نخواهد بود.

علاوه بر این، وزیر هیچ جزئیاتی در مورد ایجاد یک حد بر روی تعداد مجوزهای مطالعه صادر شده تأیید نکرده است و ماه گذشته به کمیته ایستاده شهروندی و مهاجرت گفت که او به نفع یک سقف نیست زیرا این باعث می شود بازیگران خوب در سیستم مجازات شوند.

موسسات آموزشی تعیین شده

اگر یک موسسه پسا دیپلم مانند کالج، دانشگاه یا مدرسه تجارت، بخواهد دانشجویان بین المللی را بپذیرد، باید الزامات اعتبار استانی را برای تبدیل شدن به یک DLI برآورده کند. الزامات هر استان متفاوت است و برخی از آنها سخت گیرتر از دیگران هستند.

بر اساس لیست رسمی DLIs در کانادا، 529 DLI در انتاریو، استان پرجمعیت ترین کشور وجود دارد. کبک 443 DLI، بریتیش کلمبیا 277 و آلبرتا 158 دارد. تمام استان های دیگر کمتر از 50 دارند.

هنگامی که دولت استانی یک درخواست DLI را دریافت می کند و تصمیم می گیرد که یک موسسه واجد شرایط است، اطلاعات به IRCC ارائه می شود. سپس این بخش به مدرسه یک شماره DLI اختصاص می دهد و آن را به لیست رسمی DLIs اضافه می کند.

نرخ های بالای پذیرش برای دانشجویان بین المللی

هنگامی که یک مدرسه تبدیل به یک DLI می شود می تواند شروع به صدور نامه های پذیرش (LOAs) برای دانشجویان بین المللی کند. یک LOA یک سند کلیدی در درخواست یک دانشجو برای یک مجوز مطالعه است. تعداد دانشجویان بین المللی که یک DLI می تواند بپذیرد، اغلب بر اساس توانایی یک موسسه برای ارائه پشتیبانی مناسب است.

نمایش خبر  خبر فوری: طبق برنامه مهاجرتی کانادا در سال های 2022-2024 ،تعداد مهاجرانی که این کشور می‌پذیرد در سال 2022 به 432000 نفر افزایش یافت.

با این حال، برخی از موسسات متوجه شده اند که LOAs را به تعداد بیشتری از دانشجویان صادر می کنند تا ظرفیت آنها بر اساس فرضیه ای که بسیاری از دانشجویان بین المللی نمی پذیرند یا در درخواست مجوز مطالعه خود موفق نخواهند بود.

آخرین به‌روزرسانی‌های برنامه دانشجویان بین‌المللی طی مصاحبه CTV، وزیر میلر توضیح داد که IRCC در حال کار بر روی “ترتیب دادن خانه خود در سطح فدرال” است. در این بخش، طی نیمه دوم سال 2023، IRCC اقدامات جدیدی را برای بهبود صداقت برنامه دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد.

برای مثال، اکنون DLIs ملزم به تأیید LOA یک متقاضی پس از اینکه درخواست مجوز تحصیل را ارائه داده‌اند. هنگامی که یک دانشجوی بین‌المللی از خارج از کشور درخواست خود برای مجوز تحصیل را ارائه می‌دهد، DLI ایمیل‌های روزانه را به عنوان یادآور برای تأیید LOA متقاضی در یک پورتال آنلاین دریافت خواهد کرد. DLI باید ظرف 10 روز این کار را انجام دهد و گرنه برنامه مجوز دانشجو لغو و به متقاضی بازگردانده خواهد شد، همراه با بازپرداخت هزینه‌های پرداخت شده برای هزینه‌های پردازش.

این اقدام به جلوگیری از تقلب دانشجویان بین‌المللی کمک خواهد کرد، مانند موردی که 700 دانشجوی بین‌المللی از هند مشخص شد که LOA های جعلی به آن‌ها صادر شده است.

IRCC همچنین در حال کار بر روی راه‌اندازی توافق نامه چارچوب مورد اعتماد با DLIs است. در سپتامبر 2023، ICEF گزارش داد که بر اساس توافق، مؤسساتی که نشان می‌دهند که شرکای قابل اعتماد هستند از نظر جذب پایدار، مطابق با مقررات و فراهم کردن محیط پشتیبان برای دانشجویان بین‌المللی، از پردازش مجوز سریع بهره خواهند برد.

نمایش خبر  نیوبرانزویک، ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور اکنون نامه‌های تأیید استانی صادر می‌کنند

پیشنهاد IRCC برای توافق جدید نشان می‌دهد که برای شرکت کردن DLIs باید داده‌هایی مانند:

نرخ حفظ دانشجویان بین‌المللی؛ نرخ تکمیل برنامه به موقع؛ بورسیه‌های اعطا شده به دانشجویان از کشورهای کمتر توسعه یافته؛ درصد درآمدی که مؤسسه از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کند؛ و دسترسی به مسکن مدیریت شده توسط DLI برای دانشجویان بین‌المللی. پیشنهاد نشان می‌دهد که توافق می‌تواند از بهار 2024 به موقع برای فصل تحصیلی 2024 به اجرا درآید.

در نهایت، در دسامبر، این بخش اعلام کرد که قصد دارد هزینه زندگی مورد نیاز برای متقاضیان مجوز تحصیل را از 10,000 دلار به 20,635 دلار بیش از دو برابر کند. IRCC می‌گوید این کمک خواهد کرد تا دانشجویان بین‌المللی با هزینه واقعی زندگی در کانادا هنگام ورود به آن کشور مقابله کنند.