Skip to content
خبر فوری: طبق برنامه مهاجرتی کانادا در سال های 2022-2024 ،تعداد مهاجرانی که این کشور می‌پذیرد در سال 2022 به 432000 نفر افزایش یافت.

تاریخ انتشار

این کشور در نظر دارد از این تعداد هم فرا تر برود و 451000 مهاجر جدید را تا سال 2024 بپذیرد. شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در بیانیه ای به خبر CIC درباره علت این برنامه مهاجرتی جدید توضیح داد.

حکومت کانادا به تازگی برنامه مهاجرتی سال های 2022-2024 را اعلام کرده است.

کانادا همچنان در حال افزایش تعداد مهاجران مورد پذیرشش است.این کشور امسال به جای 411000 مهاجر که در ابتدا اعلام کرده بود،432000 نفر را می‌پذیرد.

این اعلامیه امروز حدود ساعت3:35 بعد از ظهر به وقت استاندارد شرقی بیان شد.

طی سه سال پیش‌رو کانادا به تعداد بیان‌شده در زیر، مهاجر در کشورش می‌پذیرد:

  • سال 2022: 431645 ساکن دائمی
  • سال 2023: 447055 ساکن دائمی
  • سال 2024: 451000 ساکن دائمی

در بیانیه‌ای به خبر CIC ،وزیر مهاجرت، شان فریزر توضیح داد ” این برنامه سالانه شامل مجموعه‌ای از نیازهای کشورمان و تعهدات بین‌المللی‌مان است و به دنبال جذب کارکنان ماهری هستیم که به اقتصاد کانادا کمک کنند و مشکل کمبود نیروی کار را حل کنند. این برنامه در عین حال اهمیت اتحاد مجدد خانواده را درک میکند و سعی می‌کند از طریق اسکان پناهندگان به اقشار آسیب‌پذیر کمک کند.تمرکز ما بر روی احیای اقتصادی از طریق نگهداشت مهاجران در مناطق با چالش‌های جدی اقتصادی، نیروی کار و جمعیتی است. من به آنچه که کانادا تا این لحظه بدست آورده است مفتخرم و بیصبرانه منتظرم که ببینم مهاجران جدید چگونه این کشور را به اولین مقصد انتخابی سایرین تبدیل می‌کنند.”

در 2022 حدود 56% از مهاجران جدید از طریق برنامه‌های مهاجرتی کلاس اقتصادی مانند ورودی اکسپرس(اکسپرس اینتری)، منتخب استانی و اقامت موقت به اقامت دائم(TR2PR) که در سال 2021 بودند ،وارد کشور خواهند شد.

برنامه منتخب استانی (PNP) اصلی‌ترین برنامه پذیرش مهاجران با کلاس اقتصادی در اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) خواهد بود و انتطار می‌رود 83000 جدیدالورود در سال 2022 از طریق PNP وارد کشور شوند.IRCC امسال پذیرش اکسپرس اینتری را به نصف کاهش داده است اما تا سال 2024 که قصد پذیرش 111500 مهاجر اکسپرس اینتری را دارد این مقدار را به همان مقدار قبل افزایش خواهد داد.

نمایش خبر  انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا از کاندیداهای مهاجرت از طریق برنامه های استانی دعوت می کنند

طبق برنامه سالانه به نظر می‌رسد که IRCC موقتاً در حال کاهش پذیرش اکسپرس اینتری است تا بتواند پذیرش از طریق برنامه‌ی TR2PR در کنارش جای دهد.

IRCC  تا پایان سال 2022، 40000 مهاجر جدید را در کشورش می‌پذیرد و 32000 مهاجر باقیمانده از طریق TR2PR تا سال 2023 پذیرش می‌شوند.

در همین حین جذب اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار ادامه دارد و IRCC در حال بررسی برنامه های پذیرش اکسپرس اینتری است.

به علاوه بسیاری از استان‌های کانادا برنامه PNP را اجرا می‌کنند و فراخوان‌های PNP از شروع پاندمی در حال انجام هستند.

مهاجرت خانوادگی 24% از پذیرش‌های هدف سال 2022 را شامل می‌شود و 80000 نفر تحت عنوان برنامه زوج‌ها و فرزندان و 25000 نفر تحت عنوان برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها (PGP) وارد می‌شوند.IRCC تعداد هدف پذیرش PGP را اندکی افزایش داده و 1500 جایگاه بیشتر از برنامه پیشین در نظر گرفته‌است.

20% باقیمانده‌ی مهاجران از طریق برنامه‌های پناهندگی و انسان‌دوستانه جذب می‌شوند.این به معنی 5% افزایش نسبت به برنامه مهاجرتی پیشین کاناداست و احتمالاً به علت برنامه کانادا برای اسکان 40000 پناهنده افغان در سال‌های پیش روست.افزایش پذیرش از طریق برنامه‌های پناهندگی و انسان‌دوستانه باعث کم شدن سهم مهاجرت اقتصادی و خانوادگی می‌شود اگرچه هردوی این کلاس‌ها در سال‌های 2023 و 2024 سهم بیشتری خواهند داشت زیرا کانادا در نظر دارد پس از اعطای پناهندگی به افغان ها و اسکان آن‌ها، برنامه های پناهندگی و انسان‌دوستانه‌ی خود را کاهش دهد.

بیانیه‌ی امروز اولین برنامه مهاجرتی سالانه پس از اکتبر 2020 است.

طبق قانون اصلی مهاجرت کانادا، قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان(IRPA)، حکومت کانادا موظف است هر سال تا تاریخ 1 نوامبر برنامه مهاجرت خود را در حضور پارلمان بیان کند.اما این امر سال گذشته به دلیل برگزاری انتخابات صورت نگرفت.

نمایش خبر  ۱۰ فعالیت برتر برای انجام به عنوان یک تازه وارد به کانادا در ماه اگوست ۲۰۲۳

برنامه مهاجرتی سالانه، سیستم مهاجرت کانادا را راهنمایی می‌کند و تعداد مهاجرانی که تحت برنامه‌های متعدد استانی و فدرال وارد می‌شوند را مشخص می‌کند.سپس اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و سایر استان‌ها عملکرد خود را منطبق با آن می‌کنند تا بتوانند تعداد مهاجران مورد نظر از هر دسته را پذیرش،جذب و نگهداری کنند و اسکان دهند.

تا سال 2015 کانادا در هر سال حدود 250000 مهاجر می‌پذیرفت.سال 2016 این عدد را به 300000 افزایش داد.تا قبل از پاندمی این عدد به 340000 مهاجر در هر سال رسیده بود اما به شروع پاندمی در سال 2020 تعداد مهاجران به کمتر از 200000 نفر رسید.

سپس در اکتبر 2020 حکومت کانادا با بیانیه جدیدش همه را شگفت زده کرد.طبق این بیانیه کانادا آمادگی پذیرش بیش از 400000 نفر در سال را دارد.علت این افزایش، کمک به بازیابی اقتصاد کانادا در دوران پساکروناست. این رقم بالاترین رقم پذیرش مهاجر در تاریخ کاناداست.

سال گذشته کانادا رکورد خود را شکست و 405000 ساکن دائمی پذیرفت که عموماً از بین ساکنان موقتی بودند که به دائمی تغییر وضعیت دادند.قبل از پاندمی اکثر مهاجران جدید از خارج از کشور می‌آمدند.

در سال 2021، 62% مهاجران از کلاس‌های اقتصادی مثل اکسپرس اینتری وPNP و راه‌های کبک وارد شدند.

حدود 20% از کلاس خانوادگی تحت عنوان برنامه زوج ها، فرزندان،والدین و پدربزرگ مادربزرگ‌ها وارد شدند.

و 15% هم تحت عنوان پناهندگی و مهاجرت انسان‌دوستانه وارد شدند.

باقیمانده هم تحت عنوان “انواع دیگر مهاجرت” دسته بندی می‌شوند.

کانادا به دنبال مهاجرانی است که بتوانند از اقتصاد و بودجه این کشور حمایت کنند. جمعیت کانادا رو به پیریست و نرخ تولد بسیار کم است و به همین دلیل احتیاج به مهاجران زیادی دارد که بتوانند کمبود جمعیت و نیروی کار را جبران کنند و به رشد اقتصادی کمک کنند. به علاوه باید به تعداد کافی نیروی کار داشته باشد که بتوانند مالیات بپردازند و از مالیات آن‌ها هزینه لازم برای خدمات اجتماعی مثل مراقبت از سلامت و تحصیل بدست آید.همچنین کانادا به دنبال اهداف اجتماعی مثل کنار هم جمع شدن خانواده‌ها،کمک های انسان‌دوستانه و تقویت میراث فرانکفونی‌اش است.

نمایش خبر  کاهش پرونده های مهاجرتی کانادا تا ۲.۲ میلیون پرونده

شاید بتوان گفت در طی پاندمی اهمیت اقتصادی مهاجرت بسیار زیاد شده‌است.دولت‌ها به دلیل صرف هزینه‌های زیاد در بحبوحه‌ی پاندمی و فعالیت اقتصادی ضعیف دچار کمبود بودجه شده‌اند.به علاوه کارفرمایان در کانادا با کمبود نیروی کار مواجهند که علتش پیر شدن جمعیت،تغییرات اساسی در اقتصاد به دلیل کووید و کاهش مهاجرت از سایر کشورهاست.

برنامه مهاجرتی 2023-2025 اول نوامبر 2022 اعلام می‌شود.

اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و مثلا کانادا برای دومین سال پیاپی انتخابات در پیش نداشته باشد، حکومت کانادا موظف است که تا حداکثر سه‌شنبه 1 نوامبر 2022 دومین برنامه مهاجرتش در سال را تدوین کند.این برنامه جایگزین برنامه‌ای می‌شود که امروز اعلام شد.

همانطور که گفته شد برنامه 2022 به دلیل برگزاری انتخابات فدرال در ماه سپتامبر، در موعد مقرر بیان نشد.

برنامه مهاجرت 2023-2025 در موعد مقرر بیان خواهد شد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420