Skip to content
اداره مهاجرت کانادا تمام ۴.۸ میلیون درخواست در سال ۲۰۲۲ را مورد رسیدگی قرار داده است

تاریخ انتشار

کاهش درخواست ها در فهرست هم راستا با یک سال رکورد شکن برای پذیرش ها است.

اداره مهاجرت پناهجویی و تابعیت کانادا کاهش کلی نیم میلیون از درخواست ها از ماه آگوست سال جاری را می‌دهد. این تقریباً دو برابر تعداد درخواست های مورد رسیدگی در همین زمان در سال ۲۰۲۱ در زمانی بود که این دپارتمان ۲.۵ میلیون درخواست را مورد رسیدگی قرار داد.

این پیشرفت در شرایطی به وجود آمد که اداره مهاجرت کانادا در روند خود برای ثبت رکورد پذیرش ۴۳۱ هزار نقطه دائمی جدید در کانادا تا پایان سال ۲۰۲۲ میباشد. بیشترین تعداد درخواست های مورد رسیدگی تحت دسته اقامت موقت قرار می‌گیرد. اداره مهاجرت کانادا تنها ۷۰۰هزار مجوز کار و ۶۷۰ هزار مجوز تحصیلی را در سال ۲۰۲۲ مورد رسیدگی قرارداد.

 کانادا نیز بین نوامبر و اوریل ۲۵۱ هزار شهروند جدید را در کشور پذیرفت.

به گفته وزیر مهاجرت، دولت ما صفحه طولانی پرونده های دردسر رسیدگی را تا نیم میلیون کاهش داده است در حالی که همچنان در حال رسیدگی به تعداد رکوردشکنی از درخواست های مهاجرتی در سال جاری می باشد. اقدامات ما تضمین می کند که ما در حال حاضر همچنان پذیرا و حامی تازه واردان برای کار تحصیل گردشگری یا اقامت در اینجا هستیم. این مهم از طریق کار سخت و تعهد به سیستم مهاجرتی معاف و تمایل برای مدرن سازی و تطبیق آن با شرایط موجود، ممکن می باشد.

صفحه رسیدگی به پرونده و همچنان در حال کاهش می‌باشد از دوم دسامبر سال جاری اداره مهاجرت کانادا ۲.۲ میلیون پرونده در فهرست خود داشته است اداره مهاجرت کانادا در اطلاعات منتشر شده خود در ۳۰ نوامبر نشان می‌دهد که ۱.۰۹ میلیون از پرونده ها، تنها بیش از ۵۰ درصد از تمام درخواست ها، هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته اند. آخرین اطلاعات منتشر شده پیشرفت در رسیدگی به پرونده ها در سوم نوامبر را نشان می دهد وقتی که ۲.۴ میلیون درخواست درست هستند و در ماه سپتامبر ۲.۶ میلیون بود.

نمایش خبر  انتاریو از 995 نیروی کار و دانشجوی بین المللی در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی دعوت می کند

به گفته اداره مهاجرت کانادا به خاطر تلاش های خدمات مدرن سازی تمام درخواست های اسپانسرشیپ و همسری جدید با استاندارد ۱۲ ماهه و درخواست های اکسپرس اینتری در طی ۶ مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. اداره مهاجرت کانادا تعداد پرونده های عدم رسیدگی در زمان ویروس کرونا را نیز تا ۹۹ درصد کاهش داده است.

تلاش های اداره مهاجرت کانادا برای مدرن‌سازی روند رسیدگی به پرونده ها

در کل سال اداره مهاجرت کانادا توانسته است، از پس تعداد زیاد پرونده ها ناشی از محدودیت های سفر و بسته شدن دفاتر به خاطر شیوع ویروس کرونا بر بیاید.

در پاسخ به این کار اداره مهاجرت کانادا تغییراتی را در روند رسیدگی به پرونده ها و دیجیتال سازی آنها به کار بسته است. برای مثال درخواست های شهروندی در حال حاضر به طور ۱۰۰ درصد به صورت دیجیتالی انجام می شوند و از ۳۱۸ هزار درخواست شهروندی در فهرست تنها ۲۸ درصد رسیدگی نشده اند.

علاوه بر این این دپارتمان در ماه آگوست اطلاع داد که ۱۲۵۰ کارمند جدید را تا پایان سال استخدام می کند تا به رسیدگی به درخواست ها کمک کرده باشد.

استانداردهای خدمات رسیدگی به پرونده ها

یک درخواست در صف انتظار به این معنا است. که در طی دوره سان دارد رسیدگی تحت عنوان آن درخواست باید مورد رسیدگی قرار گیرد. این استانداردها مدت زمان مورد انتظار یا هدف را برای آن درخواست ارائه می‌دهند. این استاندارد خدمات بسته به زمان واقعی که اداره مهاجرت کانادا برای رسیدگی به آن در خواست به کار می‌بندد می‌تواند متفاوت باشد.

نمایش خبر  شغل‌های مورد نیاز بیشتر در کانادا برای اکسپرس انتری

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد ۸۰ درصد از درخواست‌ها چی حوزه بیزینس را در استاندارد زمان خدمات مورد رسیدگی قرار دهد استاندارد خدمات بسته به نوع درخواست متفاوت است. برای مثال یک درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری دارای استاندارد زمان ۶ ماه میباشد. این مورد برای روندهای دسته اقتصادی دیگر طولانی تر است .به گفته اداره مهاجرت کانادا استاندارد خدمات برای اسپانسرشیپ به دسته خانواده و همسر ۱۲ ماه می باشد.

درخواست های اقامت موقت استانداردهای خدمات رسانی مشخصی دارند که بین ۶۰ تا ۱۲۰ روز کاری بسته به نوع درخواست می باشد. اگر در کانادا یا خارج از آن ثبت شده باشد این زمان می تواند متفاوت باشد. به گفته اداره مهاجرت کانادا آنها در حال حاضر برتر مجوز های تحصیلی جدید در زمان استاندارد مشخص شده رسیدگی کرده اند.

کانادا در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش بالاترین تعداد مهاجران است

برنامه ستون مهاجرتی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ قصد دارد تا بیش از ۵۰۰ هزار مقیم دائم ای جدید را در کانادا تا پایان سال ۲۰۲۵ به پذیرد بالاترین اهداف در شرایطی مطرح است که کشور به دنبال پر کردن فرصت های شغلی خالی در بازار کار میباشد انتظار می رود که نه میلیون کانادایی تا سال ۲۰۳۰ به سن بازنشستگی برسند و کانادایی های کافی برای پر کردن فرصت های شغلی وجود ندارند. 

در سال گذشته اداره مهاجرت کانادا ضوابط مختلفی را برای افزایش تعداد مهاجرانی که وارد کانادا می شوند معرفی کرده است. برای مثال اداره مهاجرت کانادا مجوز های کار را به نحوی توسعه داده است که همسران و وابستگان در سن کار نیروهای کار موقت را در بر میگیرد. ساعت کار ۲۰ ساعت برای هفته را برای دانشجویان بین المللی برداشته است.

نمایش خبر  طبق آخرین نسخه مطالعه مقایسه قیمت خدمات مخابراتی کانادا، قیمت خدمات اینترنت بی سیم و اینترنت خانگی در سال 2022 در سراسر کانادا کاهش یافته است.

علاوه بر این برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیز توسعه یافته است و در اوایل سال‌ به یک برنامه دائم تبدیل شده است. پایلوت مهاجرت شمالی و روستایی نیز از این شرایط برخوردار می باشد. علاوه بر این، برنامه پایلوت تغییر وضعیت اقتصادی سرمایه اضافی برای حمایت از دو هزار پناهجوی متخصص را دریافت کرده است.

اقدامات بخش خاص نیز معرفی شده است. به خصوص در بخش حوزه سلامت با حذف موانع برای پزشکانی که در حال حاضر در کانادا حضور دارند و یک ویزای موقت کار دارند. علاوه بر این ، برنامه ارزیابی مدارک خارجی نیز معرفی شده است که بر حمایت از یکپارچه سازی بازار کار برای تازه واردان متخصص در بخش حوزه سلامت تمرکز دارد


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420