Skip to content
وزیر مهاجرت: متقاضیان می توانند به زودی انتظار استانداردهای خدمات عادی را داشته باشند

تاریخ انتشار

وزیر شان فریزر در مصاحبه اخیر با CIC News گفت: «ما در حال حاضر در مسیر بازیابی استاندارد خدمات پیش از شیوع همه گیری خود تا پایان این سال تقویمی برای تقریباً هر رشته تجاری هستیم.» این مقاله قسمت 3 از  مجموعه ویژه اخبار CIC خلاصه مصاحبه با وزیر. شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا معتقد است که گام‌های معناداری برای بازگرداندن سیستم مهاجرت به مسیر درست برداشته شده است.

فریزر زمانی که اوایل این هفته با CIC News برای یک مصاحبه اختصاصی در تورنتو نشست، به چالش‌های مداوم پردازش درخواست و تجربه مشتری اذعان کرد.

وزیر انتظار دارد تا پایان سال 2022 همه چیز به حالت عادی بازگردد

«همه‌گیری کووید-19 به دو صورت عمده سیستم مهاجرت ما را با مشکل مواجه کرد.  بسیاری از دفاتر ما را در سرتاسر جهان تعطیل کرد… ما بسیاری از اسب بخار خود را به عنوان بخشی از دست دادیم.

او توضیح داد که راه دوم این است که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا باید به سمت انتقال افراد ساکن کانادا به اقامت دائم متمرکز شود زیرا محدودیت‌های سفر توانایی افراد خارج از کشور را برای ورود به این کشور محدود می‌کرد.  این در حالی اتفاق می‌افتد که برنامه‌های جدید به جریان می‌افتند و منجر به انباشت موجودی می‌شد.  سپس در آگوست 2021، کانادا متعهد شد که 40000 پناهجوی افغان را پس از بازپس گیری قدرت در افغانستان توسط طالبان اسکان دهد و از فوریه 2022، کانادا به دنبال کمک به افرادی است که تحت تأثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته اند.

«خبر خوب این است که من نور را در انتهای تونل می‌بینم… ما در حال حاضر در مسیر بازیابی استاندارد خدمات پیش از همه‌گیری تا پایان این سال تقویمی برای تقریباً هر رشته تجاری هستیم.»

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا 1047 نفر را به قرعه‌کشی PNP جدید دعوت می‌کند

وزیر فریزر این اخطار را اضافه کرد که استاندارد خدمات برای درخواست‌های شهروندی کانادا ممکن است به دلیل افزایش چشمگیر موجودی در شروع همه‌گیری زمانی که مراسم شهروندی حضوری گزینه‌ای نبود، کمی عقب بماند.

فریزر: سه راه حل برای بهبود تجربه مشتری و رسیدگی به عقب ماندگی ها

وزیر معتقد است که سه راه حل برای بهبود سیستم مهاجرت عبارتند از: «منابع، سیاست و فناوری».

از طرف منابع، ما 500 کارمند دیگر اضافه کرده‌ایم.»  او همچنین به 85 میلیون دلار اضافی و 385 میلیون دلار دیگر تخصیص داده شده در اعلامیه های بودجه فدرال اخیر اشاره کرد که برای بهبود پردازش درخواست صرف می شود.

در همین حال، فریزر بر این باور است که کانادا برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای دریافت اقامت دائم کانادا، به سطوح بالاتری از مهاجرت نیاز دارد.

سیاست، شماره یک برنامه سطوح مهاجرت ما است.  اگر اعداد را گسترش ندهیم، تعداد موارد موجود در موجودی را حذف نخواهیم کرد.”

در ماه فوریه، فریزر اعلام کرد که کانادا از سال جاری پذیرای بیش از 430000 مهاجر سالانه خواهد بود که تا کنون بالاترین سطح در تاریخ کانادا است.  او قرار است تا اول نوامبر سال جاری برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025 را اعلام کند که ممکن است منجر به افزایش دیگری در اهداف کانادا شود.

وزیردر رابطه با راه‌حل سوم، فناوری، گفت: «مدرن‌سازی پلت‌فرم دیجیتال به میزان قابل توجهی قابلیت اطمینان و سرعت سیستم ما را افزایش می‌دهد».

“این اقدامات شروع به تأثیرگذاری کرده است … چند هفته پیش ما از 200000 مقیم دائمی عبور کردیم که در کانادا فرود آمدند.”  وزیر خاطرنشان کرد که این رکورد قبلی را 1.5 ماه شکسته است.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت سطح بالاتری از پیوند خانواده را در کبک اعمال می‌کند

مجوزهای کار تقریباً ۲۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.»

تعداد معوقه IRCC در طول همه‌گیری به 2.4 میلیون نفر افزایش یافته است و این بخش برای رسیدن به اهداف خود در مدت زمانی که برای پردازش درخواست‌ها در نظر گرفته تلاش کرده است.  از آغاز سال جاری، اعلامیه ها و تغییرات عمده ای را انجام داده است زیرا به دنبال کاهش زمان های معوقه، زمان پردازش و اطمینان بیشتر مشتریان خود است.  در اواخر ژانویه، وزیر فریزر یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که در آن اهداف پردازش IRCC از جمله گام‌هایی که برای افزایش ظرفیت کارکنان و مدرن‌سازی فرآیندها و فن‌آوری آن برداشته بود، خلاصه کرد.

یکی از مزایا کاهش اکسپرس اینتری است.  وزیر به CIC News گفت که قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری به طور آزمایشی در ۶ ژوئیه از سر گرفته می‌شود. علاوه بر این، IRCC قصد دارد ظرف شش ماه از ماه جولای به استاندارد خدمات پیش از همه‌گیری خود برای پردازش درخواست‌های اکسپرس اینتری بازگردد.

مزیت دیگر این است که IRCC ردیاب‌های بیشتری را معرفی کرده و در حال معرفی است تا به متقاضیان اجازه دهد وضعیت پرونده‌های خود را بررسی کنند.  وزیر می گوید که 17 خط کسب و کار تا پایان تابستان امسال ردیاب پرونده خواهند داشت که به متقاضیان امکان می دهد وضعیت خود را به صورت دیجیتالی نظارت کنند.

در حالی که چالش‌ها باقی مانده است، وزیر به CIC News ابراز خوش‌بینی کرد.

«احساس من این است که تا پایان این سال تقویمی، برنامه‌های کاربردی جدیدی که وارد می‌شوند، این اطمینان را خواهند داشت که ما می‌توانیم استاندارد خدمات خود را برآورده کنیم و مردم با 60 روز یا 6 ماه یا 12 ماه سروکار دارند، نه  دوره زمانی نامشخص.»

نمایش خبر  چگونه مجوز کار آزاد همسر می تواند به شما اجازه کار در کانادا را بدهد

 

مجموعه مصاحبه های ویژه با وزیر فریزر

CIC News در 21 ژوئن 2022 با وزیر به بحث در مورد آینده مهاجرت به کانادا نشست.

در هفته‌های آتی، CIC News در حال انتشار یک سری مقالات ویژه است که در آن مصاحبه با وزیر فریزر درباره موضوعاتی از جمله:

  • قسمت 1: قرعه کشی تمام برنامه اکسپرس اینتری به طور آزمایشی از 6 ژوئیه از سر گرفته می شود
  •  قسمت 2: وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد اصلاحات اکسپرس اینتری بحث می کند
  •  هزینه های شهروندی کانادا
  •  قانونی کردن کارگران بدون مدرک در کانادا
  •  برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025
  •  ایجاد مسیرهای مهاجرتی بیشتر برای کارگران و دانشجویان خارجی و
  •  چگونه زندگی او از زمانی که وزیر شد تغییر کرد

وزیر فریزر در تورنتو بود تا در Collision، یکی از بزرگترین کنفرانس های فناوری جهان سخنرانی کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420