Skip to content
وزیر مهاجرت سطح بالاتری از پیوند خانواده را در کبک اعمال می‌کند

تاریخ انتشار

وزیر فدرال مهاجرت، مارک میلر، تصمیم گرفته است در مورد سطح پیوند خانواده کبک اقدام کند.

در یک نامه‌ای که توسط رادیو کانادا به دست آمده، وزیر میلر – در حال صحبت با همتای کبک خود، وزیر کریستین فرشته – اقداماتی را که او برای دیدن اینکه سطح ادغام خانواده کبک به استانداردهایی که او مناسب می‌دانست، انجام خواهد داد، تفصیل کرد.

“من تصمیم گرفته‌ام به وزارتخانه خود دستور دهم که برنامه‌های اقامت دائم را از متقاضیان ادغام خانواده که گواهی انتخاب کبک (CSQ) را که توسط وزارتخانه شما صادر شده است، پردازش کند، یعنی معادل حدودا 20,500 برنامه” میلر به فرشته نوشت.

این تصمیم توسط میلر نشان‌دهنده برخورد احتمالی قلمروها است و با پس‌زمینه مذاکرات چند ماهه بین دولت استانی کبک و دولت فدرال در مورد هدف‌های مهاجرت سخت این کشور برای ادغام سالانه خانواده می‌آید. هدف‌های ادغام خانواده کبک در حدود 10,000 مهاجر در سال تعیین شده‌اند – یک سقف مهاجرت که وزیر میلر در نامه خود به عنوان “پایین مصنوعی” توصیف کرده – بسیاری از آن‌ها با زمان‌های انتظار بسیار طولانی‌تر نسبت به استانداردهای خدمات فدرال، برای پردازش برنامه خود روبرو هستند.

در ژوئیه 2023، اخبار CTV مونترال گزارش داد که ادغام خانواده در کبک به طور میانگین 24 تا 26 ماه طول می‌کشد – تقریبا 10-15 ماه طولانی‌تر از استانداردهای دولت فدرال. وزیر میلر تعهد خود را برای ارائه تصمیمات در مورد این برنامه‌ها در مهلت‌های فدرال معمول تأیید کرد – حتی اگر این بدان معنا باشد که از هدف‌های مهاجرت تعیین شده توسط دولت کبک فراتر رود.

نمایش خبر  چرا تعداد بیشتری از تازه واردان به کانادا Thunder Bay را انتخاب می کنند

چرا کبک با بقیه کانادا متفاوت است بین سال‌های 1971 و 1991، دولت استانی کبک گام‌های متعددی را برای کسب کنترل بیشتر بر مهاجرت به استان خود برداشت – عمدتا در تلاش برای حفظ فرهنگ و شخصیت فرانکفون خود.

این تغییرات در توافق Gagnon-Tremblay-McDougall به اوج رسید، که به طور محبوب‌تر به عنوان توافق کبک-کانادا شناخته می‌شود. تحت این قانون، استان فرآیند انتخاب کامل مهاجران به مرزهای خود را به دست آورد؛ همچنین ادغام و فرانسوی‌سازی این افراد در استان.

تا امروز، کبک قانونا بیشتر از هر استان یا قلمروی دیگری در کانادا بر مهاجرت خود کنترل دارد. این تصمیم میلر را حتی مهم‌تر می‌کند، زیرا این نشان می‌دهد که احتمالا تنها زمانی است که از امضای توافق کبک-کانادا، دولت فدرال یک دستور مهاجرت را بر کبک تحمیل کرده است.

پاسخ کبک به تصمیم میلر این درک قانونی را دنبال می‌کند، با دفتر وزیر فرشته که نیاز به احترام دولت فدرال به قلمرو کبک بر مهاجرت خود را تکرار می‌کند: “رویکرد فدرال با اراده ملت کبک مطابقت ندارد. این قابل قبول نیست. […] چنین تصمیمی تأثیر قابل توجهی بر آستانه‌های مهاجرت دائمی کبک خواهد داشت.”.

وزارت مهاجرت کبک اضافه کرد که از قبل در حال بررسی راه‌هایی برای ادغام خانواده بود – که نیازهای خاص و تصمیم‌گیری سیاست‌های مهاجرت کبک را رعایت می‌کند – پس از اینکه دفتر با گروه‌های حامی ادغام خانواده در استان در دسامبر دیدار کرد.