Skip to content
چگونه مجوز کار آزاد همسر می تواند به شما اجازه کار در کانادا را بدهد

تاریخ انتشار

متقاضیان اسپانسرشیپ همسر داخلی می توانند در زمانی که درخواست اقامت دائم آنها در حال بررسی است در کانادا کار کنند.  نحوه کار را در مطالب زیر بیابید.

حمایت مالی از همسر جزء جدایی ناپذیر تلاش‌های مهاجرتی طبقه خانوادگی کانادا است، زیرا کانادا تاکید زیادی بر کنار هم نگه داشتن عزیزان در این کشور دارد.

 دسته بزرگ‌تر حمایت‌های مالی همسر به دو بخش فرعی مشابه اما همچنان متمایز تقسیم می‌شود – حمایت مالی داخلی همسر و حمایت مالی از خارج از کشور.

آشنایی با انواع مختلف حمایت از همسر

ما در حال حاضر به جزئیات هیچ یک از زیربخش ها نخواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، مهم است که دو تفاوت کلیدی بین حمایت داخلی و خارجی را برجسته کنیم.

 تفاوت اصلی بین این زیربخش های کفالت همسر در زیر است.

 اسپانسر خارج از کشور به یک کانادایی اجازه می دهد تا از همسر یا شریک قانونی خود که در خارج از کشور برای اقامت دائم در کانادا زندگی می کند، حمایت مالی کند، در حالی که اسپانسر داخلی لازم است که اسپانسر و تبعه خارجی تحت حمایت از قبل با هم در این کشور زندگی کنند.

 با این حال، برای اهداف ما، یک تفاوت مرتبط دیگر وجود دارد که باید شناسایی شود.

 برخلاف جریان اسپانسرشیپ خارج از کشور، اسپانسرشیپ همسر داخلی این فرصت را برای اتباع خارجی تحت حمایت فراهم می کند تا مجوز کار آزاد را در زمانی که درخواست آنها برای روابط عمومی در کانادا در حال بررسی است، دریافت کند.  این مجوز کار آزاد همسر نامیده می شود.

نمایش خبر  چگونه کانادا می تواند از عقب ماندگی های عمده مهاجرت در آینده جلوگیری کند؟

مجوز کار آزاد همسر چیست؟

استاندارد خدمات برای پردازش درخواست‌های حمایت از همسر توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  تقریباً 12 ماه است.

 بر این اساس، مجوزهای کار آزاد همسر به همسران تحت حمایت و شرکای قانونی که با شریک کانادایی خود زندگی می کنند، اجازه می دهد تا با هر کارفرمای کانادایی به انتخاب خود، به عنوان تصمیمی که در مورد درخواست روابط عمومی آنها اتخاذ می شود، کار کنند.

 مجوز کار آزاد همسر که برای کاهش بار اقتصادی و عاطفی که ممکن است در نتیجه یک فرآیند طولانی و دشوار درخواست ایجاد شود، از دیگر گزینه های مجوز کار کانادا به فرد تحت حمایت در رابطه این امکان را می دهد که بدون اینکه به کارفرما یا شغل خاصی وابسته باشد، درآمد کسب کند، همانطور که در مورد برخی از افراد وجود دارد.

 مجوزهای کار آزاد تحت این برنامه را می توان بدون داشتن یک پیشنهاد شغلی موجود دریافت کرد و این مجوزها برای دو سال یا تا تاریخ انقضا در گذرنامه دارنده مجوز، هر کدام زودتر، معتبر خواهند بود.

واجد شرایط بودن برای مجوز کار آزاد همسر

واجد شرایط بودن برای مجوز کار آزاد همسر مستلزم موارد زیر است:

  • اسپانسر خارجی و کانادایی در یک رابطه زناشویی یا حقوقی، درخواست اقامت دائم را از طریق جریان اسپانسرشیپ داخلی برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ همسر و شریک مشترک قانون ارائه می کنند.
  •  متقاضی مجوز کار ملی خارجی دارای اقامت موقت معتبر به عنوان یک بازدید کننده، دانشجو یا کارگر در کانادا است.
  •  هم متقاضی تبعه خارجی و هم اسپانسر کانادایی تمام شرایط واجد شرایط بودن تحت برنامه اسپانسرشیپ همسر یا شریک عادی را دارند.
نمایش خبر  چگونه روند فراگیر اخیر مهاجرت به تقویت تنوع زبانی و تنوع فرهنگی کانادا کمک می کند؟

روند درخواست برای مجوزهای کار آزاد همسر

متقاضیان اجازه کار آزاد همسر ابتدا باید منتظر دریافت نامه تاییدیه دریافت از IRCC در رابطه با درخواست حمایت خود قبل از درخواست مجوز کار باشند.

 پس از دریافت آن نامه، اتباع خارجی می توانند برای مجوز کار آزاد همسر به صورت آنلاین درخواست دهند.

 مراحل فرآیند درخواست برای این مجوز کار به شرح زیر است.

 مرحله 1: ایجاد یا ورود به حساب آنلاین با IRCC

 مرحله 2: برای دریافت چک لیست اسناد شخصی شده، به سوالات آنلاین پاسخ دهید

 مرحله 3: فرم درخواست آنلاین را پر کنید

  • “مجوز کار باز” را برای سئوال انتخاب کنید: برای چه نوع مجوز کار درخواست می دهید؟
  •  “SCLPC OWP” را در کادر “عنوان شغل” انتخاب کنید
  •  در کادر «شرح مختصر وظایف» «همسر و شریک حقوقی مشترک در برنامه آزمایشی کانادا» را انتخاب کنید.

مرحله 4: بارگذاری اسناد

 مرحله 5: ارسال درخواست

دریافت کمک با مجوز کار آزاد همسر

پیمایش در دنیای مجوزهای کاری می تواند گیج کننده باشد.  اگرچه یک وکیل مهاجرت ملزم به ارائه درخواست مجوز کار نیست، یک متخصص حقوقی در این زمینه می تواند به متقاضیان کمک کند:

  • کمک به تهیه اپلیکیشن
  •  اطمینان از اجتناب از اشتباهات متقاضیان
  •  پاسخگویی از طرف متقاضی به دولت کانادا
  •  استفاده از تخصص آنها برای جلوگیری از تاخیرهای غیرضروری در مراحل مختلف برنامه و پردازش برنامه

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420