Skip to content
اکسپرس انتری: کانادا 1047 نفر را به قرعه‌کشی PNP جدید دعوت می‌کند

تاریخ انتشار

کانادا برای پنجمین بار در سال قرعه‌کشی PNP-اکسپرس انتری برگزار کرد.

کانادا از 1047 نفر داوطلب اکسپرس اینتری دعوت کرد تا برای مهاجرت به کانادا در 2 مارس اقدام کنند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا( IRCC) در این قرعه کشی فقط از نامزدهای استانی دعوت کرد. امتیاز سیستم جامع رتبه بندی(CRS) 761 بود. حداقل امتیاز بالا بود زیرا با دریافت نامزدی استانی 600 امتیاز خودکار به امتیاز کاندیدها اضافه میشد. بدون دریافت نامزدی استانی، کمترین امتیاز کاندیداها 161 بود.

متقاضیان دعوت شده از حالا 60 روز فرصت دارند تا برای اقامت دائم اقدام کنند.

IRCC در دور قبلی قرعه کشی از 1082 کاندید نامزد استانی دعوت کرد تا برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. این یک رکورد در تعداد کاندیداهای اکسپرس اینتری دعوت شده در یک دور است.

وزیر گفت : قرعه کشی برای کارگران ماهر در آینده نزدیک برگزار میشود.

کانادا از تاریخ دسامبر 2020 قرعه کشی اکسپرس انتری را برای کارگران ماهر فدرال ((FSWPو از سپتامبر 2021 برای کلاس تجربه کانادایی (CEC) برگزار نکرده است.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، در یک وبینار به رهبران تجاری گفت که IRCC قرعه کشی کارگران ماهر را در آینده نزدیک برگزار خواهد کرد.

علارغم اینکه او گفت هیچ اطلاعیه ای از زمان برگزاری این قرعه کشی نیست، اما خاطرنشان کرد که در سال‌های پیش رو اوضاع اکسپرس انتری عادی تر خواهد شد. براساس برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024، اکسپرس انتری اهداف خود را برای کارگران ماهر تا نصف کاهش میدهد ولی تا سال 2024 به حالت عادی بازخواهد گشت. هنگامی که برنامه مهاجرتی 2023-2025 در پاییز منتشر شود، امکان دارد که برنامه تغییر کند.

نمایش خبر  برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر در حوزه سلامت چگونه باید عمل کنید

طبق برنامه فعلی، کانادا انتظار دارد تا در سال 2022، تعداد 83500 مهاجر از طریق اکسپرس انتری و گروه‌های PNP وارد کشور شوند. اهداف جدید بیشتر از آن چیزیست که دولت در برنامه قبلی پیشبینی کرده بود. در برنامه قبلی 81500 مهاجر PNP در سال 2022 و 83000 در سال 2023 پیشبینی شده بود.

علارغم توقف قرعه کشی برای FSWP و CEC، قرعه کشی PNPهر دو هفته یکبار برگزار میشود. فقط در ماه فوریه IRCC تعداد 2145 دعوتنامه برای نامزدهای استانی صادر کرد یعنی 2 برابر ماه قبل که 1428 کاندیدای PNP دعوت شدند.

همچنین فریزر گفت که میخواهد اکسپرس انتری را انعطاف پذیر تر کند و پیشنهاد داد که برای تقاضا های جوامع کوچکتر نیز میتوان از اکسپرس انتری استفاده کرد. او قبلا گفته بود که قرعه کشی های اکسپرس انتری مخصوص مشاغل میتوانند در آینده امکان پذیر باشند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420