Skip to content
نخست وزیران توصیه هایی برای بهبود مهاجرت ارائه می کنند

تاریخ انتشار

استان‌ها می‌خواهند برای رفع کمبود نیروی کار استانی، تأثیر بیشتری در مهاجرت داشته باشند

جذب و حفظ کارگران ماهر خارجی یکی از موضوعات اصلی در نشست اخیر نخست وزیران در ویکتوریا، بریتیش کلمبیا بود.

 نرخ بیکاری در کانادا به 4.9 درصد از لحاظ تاریخی پایین است و در نتیجه، این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است.  این کمبود تا حد زیادی به دلیل بازنشستگی بسیاری از کارگران سالخورده کانادا و نرخ تولد بسیار پایین است.

 مهاجران بخش عمده ای از راه حل برای رفع کمبود نیروی کار در نظر گرفته می شوند.  برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 قصد دارد تا سال 2024 از بیش از 450000 مقیم دائم جدید در کانادا استقبال کند. با این حال، برخی استان ها معتقدند این تعداد به تنهایی برای رفع شکاف های نیروی کار کانادا کافی نیست.

برای مثال، مونت مک‌ناتون، وزیر مهاجرت انتاریو، گفته است که باید تقریباً دو برابر تعداد مهاجران اقتصادی ماهر وارد انتاریو شود.  در سال 2021، این استان توانست 9000 نفر را تحت برنامه نامزدهای استانی خود انتخاب کند و این تخصیص به 9700 نفر برای سال 2022 افزایش یافته است.

مهاجرت یک مسئولیت مشترک است

استان ها، قلمروها و دولت های فدرال در حوزه سیاست های مهاجرتی مشترک هستند.  هر استان و منطقه ای، به جز نوناووت، یک توافق دوجانبه با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در مورد نحوه تقسیم این مسئولیت و تعداد مهاجران جدید که یک استان می تواند برای ورود به عنوان مهاجر طبقه اقتصادی ارزیابی کند، دارد.

 در این دیدار، نخست وزیران توافق کردند که استان ها باید در انتخاب مهاجرانی که به استان خود می آیند، سهم بیشتری داشته باشند.  داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، زمانی که در ویکتوریا بود، به تورنتو استار گفت که سیستمی شبیه به کبک را ترجیح می‌دهد که تقریباً 90 درصد از مهاجران طبقه اقتصادی خود را انتخاب می‌کند.

نمایش خبر  چرا کانادا پذیرای بیش از 400000 مهاجر در سال است؟

 نخست وزیران معمولاً حداقل سالی یک بار ملاقات می کنند تا درباره موضوعاتی که در بین آنها رایج است بحث کنند و بعداً برای افزایش منابع به دولت فدرال استدلال واحدی ارائه می دهند.  نخست وزیران کانادا رئیس سیاسی یک استان هستند و منافع استانی را در دولت فدرال کانادا نمایندگی می کنند.  کانادا 10 استان و سه قلمرو دارد.

 به طور کلی، نخست وزیران چند توصیه کلیدی به IRCC داده اند که به اعتقاد آنها جریان نیروی کار ماهر را به استان ها افزایش می دهد.

حمایت از حفظ دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین‌المللی منبع ارزشمندی برای مبارزه با کمبود نیروی کار هستند، اما ممکن است پس از فارغ‌التحصیلی برای دریافت مجوز کار با مشکل مواجه شوند.  برای اطمینان از ماندن دانشجویان بین‌المللی تحصیل‌کرده کانادایی در کانادا، نخست‌وزیر از دولت فدرال می‌خواهند موانعی را که مانع دسترسی دانشجویان بین‌المللی به برنامه‌های حمایت شغلی فدرال می‌شود، بردارد.

 این شامل همکاری با استان‌ها و مناطق در بهینه‌سازی مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی است.  هدف کمک به دانشجویان بین المللی برای برآوردن نیازهای نیروی کار محلی و ارائه یک انتقال موثرتر به اقامت دائم است.

 PGWP به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا حداکثر سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا زندگی و کار کنند و ممکن است از تجربه کاری که به دست می آورند برای در نهایت درخواست اقامت دائم استفاده کنند.

گسترش برنامه های کاندید استانی

به عنوان بخشی از توافق نامه های مهاجرت استانی- فدرال، استان ها در انتخاب کارگران ماهر خارجی که فکر می کنند برای زندگی در یک استان خاص مناسب ترند، حرفی برای گفتن دارند.  این کار از طریق برنامه‌های کاندید استانی انجام می‌شود.  نخست وزیران خواهان افزایش منابع برای رسیدگی به درخواست های اقامت دائم از کاندیدهای دارای نامزدی استانی هستند.

نمایش خبر  استان‌های انتاریو، کلمبیا البریتیش، کبک، نیوبرانزویک و آلبرتا برای مهاجرت استانی دعوت نامه صادر می کنند.

 همانطور که وجود دارد، طرح سطوح مهاجرت IRCC تعداد مشخصی فضا را برای مهاجران ماهر برای دریافت نامزدی استانی اختصاص می‌دهد.  همانطور که اشاره شد، به عنوان مثال، در مورد انتاریو، استان های خاصی معتقدند که تخصیص استانی فعلی به اندازه کافی بالا نیست و آنها مایلند که تعداد آنها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.  این ممکن است تضمین کند که اکثر مهاجران اقتصادی که به استان می‌رسند برای نیروی کار مناسب هستند.

استان‌ها همچنین همکاری بیشتر بین هر استان و دولت فدرال را توصیه می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های چند ساله وجود دارد که نیازها و اولویت‌های فزاینده نیروی کار استانی را در بر می‌گیرد.

با عقب ماندگی ها و تأخیرهای پردازش مقابله کنید

استان ها و مناطق همگی توافق دارند که یکی از مهم ترین موانع برای جذب استعدادهای جهانی، مدت زمانی است که IRCC برای ارزیابی و پردازش درخواست ها صرف می کند.  آنها از دولت خواسته اند که روندها را در این زمینه بهبود بخشد.

 دولت فدرال از نیاز به بهبود در اینجا آگاه است.  ماه گذشته، نخست‌وزیر ترودو ایجاد یک کارگروهی جدید را برای شناسایی بحرانی‌ترین مشکلات در سیستم پردازش درخواست مهاجرت و ایجاد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رسیدگی به این مسائل اعلام کرد.

بهبود تشخیص اعتبار

نزدیکتر به خانه، کارگران ماهری وجود دارند که به کانادا آمده اند اما به دلیل نداشتن اعتبار کانادایی قادر به کار در رشته های خود نیستند.

 استان ها به دنبال همکاری با نهادهای نظارتی فدرال هستند تا فرآیند دریافت اعتبار لازم برای کارگران ماهر را که با استانداردهای شغلی کانادا همسو باشد، ساده کنند.

نمایش خبر  برنامه سطوح مهاجرت کانادا 2024-2026 به مسائل مسکن و سلامت اشاره دارد

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420