Skip to content
چرا کانادا پذیرای بیش از 400000 مهاجر در سال است؟

تاریخ انتشار

سه کلاس مهاجرت به کانادا و هدف آنها

 

هدف مهاجرت کانادا افزایش مداوم سطح مهاجرت به منظور تقویت اقتصاد، اتحاد مجدد خانواده ها و ارائه کمک های بشردوستانه به پناهندگان است.

کانادا دارای سه طبقه مهاجرت است: طبقه اقتصادی، طبقه خانوادگی و طبقه پناهنده.

طبقه اقتصادی شامل مهاجرانی می شود که به دلیل توانایی خود برای کمک به اقتصاد کانادا انتخاب شده اند، خواه از طریق ظرفیت آنها برای برآوردن نیازهای بازار کار، داشتن یا مدیریت یک کسب و کار، سرمایه گذاری قابل توجه یا ایجاد شغل خود باشد.

طبقه خانواده شامل مهاجرانی است که توسط یک شهروند یا مقیم دائم کانادا حمایت مالی شده اند.  هدف این است که اعضای خانواده و زوج ها بتوانند دوباره متحد شوند و با هم در کانادا زندگی کنند.  این مهاجران بر اساس رابطه آنها با همسر، شریک زندگی، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزند یا سایر اقوام، وضعیت اقامت دائم اعطا می شوند.

طبقه پناهندگان شامل مهاجرانی است که به دلیل ترس از آزار و اذیت ناشی از زندگی در کشور خود بر اساس نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی، وضعیت اقامت دائم دریافت کردند.  این طبقه همچنین شامل افرادی می شود که به طور جدی تحت تأثیر جنگ یا درگیری قرار گرفته اند یا متحمل نقض اساسی حقوق بشر شده اند.

با توجه به جمعیت مسن تر کانادا و نرخ تولد پایین، نرخ رشد اقتصادی و نیروی کار پایین است.  رشد اقتصادی پایین، افزایش مالیات‌هایی را که این کشور باید برای خدمات اجتماعی مانند آموزش و مراقبت‌های بهداشتی صرف کند، برای کانادا چالش برانگیز می‌کند.  به همین دلیل، کانادا برای تقویت اقتصاد و وضعیت مالی کشور، سطح مهاجرت خود را افزایش داده است.

نمایش خبر  نیروهای کار حوزه فناوری به کانادا می آیند: 32000 نفر در یک سال

هر سال، دولت فدرال یک برنامه جدید سطوح مهاجرت را منتشر می کند که اهداف مهاجرت را برای سه سال آینده مشخص می کند.  این طرح شامل تعداد و طبقه مهاجرانی است که کشور امیدوار است از آن استقبال کند.  در سال 2022، کانادا امیدوار است که از 430000 ساکن دائمی جدید فراتر رود که نزدیک به 60 درصد از ساکنان دائمی جدید زیر طبقه اقتصادی قرار می گیرند.

طبقه اقتصادی

رایج‌ترین پذیرش‌های کلاس اقتصادی در کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال انجام می‌شود.  کاندیدهای واجد شرایط، معمولاً کارگران ماهر، مشخصات خود را ارسال می‌کنند و امتیازی به آنها داده می‌شود که توسط سیستم رتبه‌بندی جامع رتبه‌بندی می‌شود.  هر دو هفته یکبار، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از کاندیداهای واجد شرایط با بالاترین امتیاز دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

سیستم اکسپرس انتری سه برنامه را مدیریت می‌کند، برنامه کارگران ماهر فدرال، دسته حرفه‌های ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی.

FSWP اصلی ترین روشی است که کانادا از کارگران ماهر از سراسر جهان استقبال می کند.  CRS ، یک سیستم مبتنی بر امتیاز که بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت های زبانی و غیره محاسبه می شود.

FSTC تلاشی برای رسیدگی به کمبود نیروی کار کانادا در مشاغل حرفه ای است.  این کاندیداها ممکن است نمرات پایین تری داشته باشند زیرا نیازی به اثبات سطح تحصیلات خود ندارند، اما IRCC گاهی اوقات قرعه کشی اکسپرس انتری ویژه برنامه را برگزار می کند که فقط داوطلبان FTSP را دعوت می کند.  این نامزدهای موفق معمولاً می توانند در عرض شش ماه اقامت دائم خود را دریافت کنند.

نمایش خبر  کانادا حمایت های تقویت شده ای را برای برنامه کارگران خارجی موقت معرفی می کند

در نهایت، CEC برای نامزدهایی است که در کانادا کار کرده اند و می خواهند مقیم دائم شوند.  این گزینه برای کارگران خارجی موقت و فارغ التحصیلان بین المللی است که می خواهند به ساختن آینده خود در کانادا ادامه دهند.

برنامه کاندید استانی یکی دیگر از گزینه های پیشرو برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر است.  هدف از این برنامه گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کانادا است.  در نتیجه، تقریباً تمام استان‌ها و مناطق از PNP برای جذب و استقبال از کارگران ماهر از سراسر جهان برای کمک به تقویت اقتصاد کانادا استفاده می‌کنند.  تنها استثناها نوناووت و کبک هستند.

در عوض، استان کبک معیارهای انتخاب خود را برای مهاجرت اقتصادی دارد که با ارسال فرم ابراز علاقه داوطلبان علاقه خود به مهاجرت به کبک را اعلام می کنند.

کلاس خانواده

IRCC همچنین از طریق حمایت خانواده از مهاجران استقبال می کند.  اگر شهروند یا مقیم دائم کانادا هستید، می‌توانید از همسر یا شریک خارجی خود حمایت مالی کنید تا وضعیت اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.  اسپانسرشیپ می تواند انجام شود که آیا فرد مورد حمایت در خارج از کشور زندگی می کند یا در کانادا، زیرا زوج ها حق انتخاب بین اسپانسرهای خارجی و داخلی را دارند.  شما به عنوان حامی باید بتوانید از نظر مالی و تامین نیازهای اولیه آن شخص از همسر یا شریک زندگی خود حمایت کنید.  IRCC همچنین از شما می خواهد که ثابت کنید که رابطه واقعی است.

یک شهروند یا مقیم دائم کانادا نیز ممکن است از یک فرزند تحت تکفل حمایت مالی کند تا به عنوان مقیم دائم با آنها در کانادا زندگی کند.  برای اینکه یک کودک واجد شرایط حمایت مالی باشد، باید فرزند بیولوژیکی یا فرزندخوانده یک شهروند یا مقیم کانادا باشد، زیر 22 سال سن داشته باشد و ازدواج نکرده باشد یا در یک رابطه حقوقی عادی باشد.  همانند حمایت های همسر، حامی باید نیازهای اولیه کودک را تامین کند.

نمایش خبر  سیاستمدار کانادایی می خواهد سوپر ویزا را برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها بهبود بخشد.

علاوه بر این، شهروندان کانادایی و مقیم دائم می‌توانند از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنند.  والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که تحت این برنامه به کانادا می‌آیند، وضعیت اقامت دائم دریافت می‌کنند و ممکن است در نهایت بتوانند برای شهروندی کانادا درخواست دهند.  حامیان مالی باید از حداقل سطح درآمد لازم برای این برنامه تجاوز کنند و موافقت کنند که از حمایت مالی حمایت شده و هرگونه کمک های اجتماعی پرداخت شده به اعضای خانواده تحت حمایت به مدت 20 سال را بازپرداخت کنند.  داوطلبان این برنامه همچنین باید ثابت کنند که حداقل شرایط درآمد را دارند.

طبقه پناهندگان

افراد ممکن است از طریق طبقه پناهندگان یا برای اهداف بشردوستانه به کانادا مهاجرت کنند.

پناهندگان اسکان مجدد مهاجرانی هستند که در خارج از کشور خود توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل انتخاب شده اند و اقامت دائم کانادا به آنها داده شده است.  کانادا برای آنها پناهگاهی عاری از آزار و اذیت، نقض حقوق بشر یا جنگ فراهم می کند.  بعلاوه، پناهندگانی که در کانادا فرود آمده اند، می توانند درخواست پناهندگی داده و درخواست آنها توسط اداره مهاجرت و پناهندگی تایید شود.  کسانی که تحت جریان فوق الذکر قرار نمی گیرند اما به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه پرونده قانع کننده ای دارند، ممکن است وضعیت اقامت دائم دریافت کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420