Skip to content
مهاجران بیشتری قصد اقامت طولانی مدت در آتلانتیک کانادا را دارند

تاریخ انتشار

داده ها نشان می دهد که مهاجران بیشتر قصد درخواست از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک را دارند .

یک تحقیقات که اخیراً در اداره آمار کانادا انجام شده است نشان می دهد که نرخ بالای ورود مهاجران می تواند به موفقیت برنامه های مهاجرتی آتلانتیک منجر شود. در برنامه های مهاجرتی که از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک برنامه پایلوت راه اندازی شد، دولت ها ، کارفرمایان، جوامع و نهادهای رسیدگی به اقامت ، همگی با هم کار می کنند تا نیرو های کار متخصص و فارغ‌التحصیلان بین المللی را بجذب کنند.

مهاجران با کار کردن با ارائه دهندگان خدمات اقامت،در مقایسه با ورود از طریق یک برنامه مهاجرتی دیگر، حمایت بیشتر در جهت یکپارچه شدن در جامعه خواهند.

این تحقیق که از سوی اداره مهاجرت الان جاری و تابعیت کانادا نیز انجام شده است به این نتیجه می‌رسد که برنامه مهاجرتی آتلانتیک در رابطه با مهاجران یکسال پس از پذیرش نسبت به برنامه های کاندیدای استانی موفق تر عمل کرده است.

 این اطلاعات نشان داد که در طی اولین سه سال از برنامه مهاجرتی آتلانتیک، نرخ حفظ مهاجرت در استانهای آزمون تیل به صورت ثابت افزایش می یافت. این با استان های دیگر که نرخ حفظ مهاجر افت داشت در نقطه مقابل قرار داشت.

بالاترین افزایش در حفظ مهاجر تحت برنامه مهاجرت آتلانتیک در نواسکوشیا رخ داد. نرخ حفظ یکساله مهاجر در دسته نیروهای کار متخصص و تاجران متخصص پذیرفته شده در این برنامه در سال ۲۰۱۹ به میزان ۶۷.۶۶ درصد بود. این سه بار بیشتر از ۲۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۶ است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا در هفته جاری نامزدی های استانی را صادر کردند

نیوبرانزویک نیوفاندلند و لابرادور نیز شاهد نرخ های بالاتر حفظ مهاجر تحت این برنامه بودند . در طی ۴ سال نرخ حفظ مهاجرت در این استان‌ها تا ۲۲ درصد افزایش داشت. جزیره پرنس ادوارد پایین ترین نرخ حفظ مهاجر در کشور را داشت، اما شاهد بالاترین افزایش در پذیرش بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نیز بود.

چرا برنامه آتلانتیک کانادا وجود؟

آتلانتیک کانادا قدیمی ترین جمعیت کشور را به طور متوسط دارا می باشد بزرگسالان بالای ۸۵ سال نشان دهنده ۸ درصد جمعیت نیوفاندلند و لابرادور به میزان ۸.۶ درصد، برای جزیره پرنس ادوارد به میزان ۸.۱ درصد،برای نوا اسکوشیا به میزان ۸.۷ درصد و در نهایت برای نیوبرانزویک برابر با حجم ۱.۸ درصد هستند.

بیش از ۳۰ درصد از جمعیت نیوسان لند و لابرادور از نسل متولد بین سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ هستند. 

این به کاهش نیروی کار منجر شده است که فشارهای زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند و شرایط را برای استانها از جهت ارائه خدماتی مانند خدمات سلامتی دشوار می سازد برنامه مهاجرتی آتلانتیک برای کاهش دشواره ها اقامت در کانادا برای تازه واردان راه اندازی شد. این یکپارچگی و بالا رفتن نرخ حفظ مهاجرت در کشور را سریعتر و آسانتر می کند. 

موفقیت برنامه مهاجرتی آتلانتیک به برنامه‌ای منجر شد که در سال ۲۰۲۲ به مانند راه اندازی دیگر برنامه‌های پایلوت مانند برنامه پایلوت مهاجرت شمالی و روستایی ماندگار شد.

کاهش نرخ حفظ مهاجر در استان های دشتی

تحقیقات مشخص کرد که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ افرادی که به اونتاریو بریتیش کلمبیا آلبرتا رسیدن احتمال بیشتری برای ماندن در این استان‌ها در پنج سال پس از رسیدنشان داشتند.

نمایش خبر  نحوه دریافت مجوز کار به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات

نرخ حفظ مهاجر در طی زمان ثابت بود به جز در آلبرتا که این نرخ از ۸۸.۹ درصد به ۸۴.۵ درصد افت پیدا کرد. 

منیتوبا و ساسکاچوان نیز شاهد افت نرخ حفظ مهاجر بیش از ۱۰ درصد بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ بودند.

 دسته مهاجرت، که تحت آن مهاجران به کانادا ورود پیدا می‌کنند، نیز در جایگاه اقامت طولانی مدت آنها تاثیرگذار بوده است. برای مثال، افرادی که از طریق برنامه مهاجرت اقتصادی وارد کشور می‌شوند به احتمال خیلی کم در استان محل پذیرش خود اقامت پیدا کنند و بمانند. بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ شاهد افت ۴.۳ درصدی حفظ مهاجران اقتصادی استانی بودیم. بیشترین کاهش در ساسکاچوان با افت معادل ۷۹.۲ ۳ درصد به ۶۷ درصد اتفاق افتاد. افرادی که تحت استرس شیبه دسته خانواده وارد کشور شدند نرخ حفظ ۹۲.۳ درصد را در سال ۲۰۱۵ داشتند و پناهجویان این نرخ را برابر و ۸۷.۴ درصد داشتند. 

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا چگونه کار میکند

این برنامه یک برنامه تحت مدیریت کارفرما است، که روند استخدام ملیت های خارجی را آسان میکند. علارغم برنامه های کاندیدای استان متقاضیان در این برنامه باید دارای یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای تعیین شده و یک برنامه اقامت فردی برای خودشان و خانواده شان باشند. کارفرمایان تعیین شده نیازی به گرفتن ارزیابی تأثیر بازار کار ندارند. با این وجود زمانی که یک متقاضی یک پیشنهاد شغل را دریافت میکند کارفرما باید از طریق ارائه دهنده خدمات اقامت تعیین شده با آنها در ارتباط باشد و به حمایت طولانی مدت آنها در جهت یکپارچه شدن در جامعه کمک کند.

نمایش خبر  چه کسی می تواند بدون مجوز کار در کانادا کار کند؟

چه کسی برای برنامه مهاجرتی واجد شرایط شناخته می شود 

متقاضیان برای این برنامه باید دارای ۱۵۶۰ ساعت تجربه کار در طی ۵ سال گذشته بوده باشند. یک شرط تحصیلات نیز وجود دارد که بسته به کد شغلی می تواند متفاوت باشد اگر پیشنهاد شغلی در دسته سفر یا یک دسته بندی مشاغل ملی قرار دارد، نیاز به یک مدرک تحصیلی یکساله آموزش عالی یا بالاتر یا معادله خارجی آن از کانادا را دارید.

اگر پیشنهاد شغلی در دسته دو سه یا چهار باشد متقاضی باید یک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل خارجی آن را داشته باشد.

شروط زبان نیز بسته به دسته پیشنهاد شغل متفاوت است افرادی که به عنوان دانشجوی بین المللی درخواست می دهند باید دارای مدرک دیپلم،مجوز تجاری یا کارآموزی که در دو سال آخر تحصیلات از یک موسسه معتبر در نیوبرانزویک، نواسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، یا نیوفاندلند و لابرادور گرفته شده از باشند. علاوه بر آن ها باید بر اساس یک مجوز تحصیلی در کانادا حضور داشته باشند و برای حداقل شانزدهم در طول دو سال قبل از فارغ التحصیلی در یکی از استان های آتلانتیک زندگی کرده باشند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420