Skip to content
نحوه دریافت مجوز کار به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار

دولت کانادا مجوزهای کار برای افراد در بخش فناوری اطلاعات را به سرعت پیگیری می کند.

بخش فناوری برای اقتصاد کانادا بسیار مهم است و استعدادهای جهانی فناوری در کانادا تقاضای بالایی دارند.  در واقع، گزینه‌های مختلفی برای مجوز کار برای افراد در زمینه‌های فناوری اطلاعات وجود دارد و دولت کانادا روند رسیدگی به این مجوزها را تسریع می‌کند.

 گزینه‌های اصلی مجوز کار برای حرفه‌های فناوری اطلاعات شامل جریان استعدادهای جهانی، متخصصان CUSMA و انتقال‌دهندگان درون شرکتی است.

جریان جهانی استعدادها

هدف «جریان استعدادهای جهانی» کمک به کارفرمایان کانادایی است که استعدادهای فناوری خارجی را استخدام می کنند.  جریان استعدادهای جهانی به کارگران ماهر خاصی اجازه می دهد تا در عرض دو هفته پس از درخواست مجوز کار دریافت کنند.

 علاوه بر این، بر اساس جریان استعدادهای جهانی، کارفرمایانی که می‌خواهند متخصصان فناوری اطلاعات را استخدام کنند، ممکن است واجد شرایط ارزیابی تأثیر بازار کار سریع  باشند، که هدف آن اطمینان از اینکه ورود یک کارگر خارجی به کارگران در کانادا آسیب نمی‌زند.

 نمونه هایی از مشاغل فنی واجد شرایط عبارتند از مهندسان و طراحان نرم افزار، برنامه نویسان کامپیوتر، توسعه دهندگان رسانه، تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی و مدیران سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری.

CUSMA حرفه ای

بر اساس توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک ، اتباع واجد شرایط ایالات متحده و مکزیک می توانند مجوز کار کانادا را دریافت کنند.  مجوزهای کاری که تحت CUSMA اعطا می شوند معمولاً قبل از درخواست نیازی به LMIA ندارند، به این معنی که کارفرمایان کانادایی می توانند متخصصان فناوری اطلاعات خارجی را بسیار سریعتر به کار بیاورند.

نمایش خبر  کانادا قصد دارد در پاییز 2022 درخواست شهروندی آنلاین را برای چندین بزرگسال باز کند

 تحت CUSMA، فهرستی از تقریباً 60 حرفه یا شغلی وجود دارد که واجد شرایط مجوز کار به نام مجوز کار حرفه‌ای CUSMA هستند.  بسیاری از مشاغل ذکر شده مربوط به فناوری اطلاعات هستند و شامل تحلیلگران سیستم های کامپیوتری، طراحان گرافیک، نویسندگان نشریات فنی و مهندسین کامپیوتر می شوند.

انتقال گیرندگان درون شرکتی

انتقال درون شرکتی یکی دیگر از گزینه های مجوز کار است که به LMIA نیاز ندارد.  برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار ICT، کارگر خارجی باید حداقل یک سال در شرکتی در خارج از کشور مشغول به کار باشد و باید یک رابطه واجد شرایط بین دو شرکت (یعنی شرکت تابعه، وابسته، مادر یا شعبه) وجود داشته باشد.

 برای مجوز کار ICT، سه دسته مختلف وجود دارد که یک کارگر ممکن است واجد شرایط باشد.  دسته سوم برای کارگرانی است که “دانش تخصصی و اختصاصی شرکت یا محصولات آن” را دارند و معمولاً متخصصان فناوری اطلاعات از این طریق ممکن است واجد شرایط مجوز کار ICT باشند.