Skip to content
مقایسه اهداف مهاجرت کانادا با سایر مقاصد برتر برای تازه واردان

تاریخ انتشار

همانطور که در آخرین برنامه سطوح مهاجرت کانادا که توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در 1 نوامبر امسال منتشر شده است، کانادا قصد دارد تعداد قابل توجهی از مهاجران را در چند سال آینده پذیرش کند.

برنامه سطوح مهاجرت کانادا یک انتشار سالانه از IRCC است که تعداد ساکنان دائمی جدیدی که کانادا قصد دارد در هر سه سال آینده میپذیرد را شرح می دهد. اعداد ارائه شده هر سال اهداف را بر اساس کلاس مهاجرت (اقتصادی، کلاس خانواده، و پناهنده / انسان دوستانه) تقسیم می کند.

توجه: اعداد برای دو سال آخر هر برنامه ممکن است با انتشار اطلاعات سال بعد تغییر کند

این برنامه استراتژی کانادا را برای افزایش تعداد تازه واردان در حالی که نیازهای آنها را با نیازهای جمعیت موجود تعادل می بخشد نشان می دهد. به عنوان مثال، 60٪ از ساکنان دائمی جدید کلاس اقتصادی هستند، به این معنی که آنها کارگران ماهری هستند که به اقتصاد ملی کمک خواهند کرد.

استراتژی کانادا منحصر به فرد است و با برنامه هایی که توسط چندین مقصد محبوب دیگر برای تازه واردان مانند بریتانیا (UK)، استرالیا، ایالات متحده (US) و نیوزیلند (NZ) تنظیم شده است، متفاوت است.

استراتژی مهاجرت کانادا

بر اساس آخرین برنامه سطوح مهاجرت کانادا برای سال های 2024-2026، IRCC قصد دارد در سال 2024، 485،000 مهاجر جدید را پذیرش کند. این مورد را هدفی از 500،000 مهاجر اضافی در هر دو سال 2025 و 2026 دنبال خواهد کرد.

همانطور که در یک اعلامیه همراه با برنامه جدید سطوح مهاجرت توضیح داده شده است، IRCC می گوید تصمیم برای حفظ اهداف بالای مهاجرت به این دلیل است که “این برنامه رشد اقتصادی را در اولویت قرار می دهد، و حمایت از ادغام خانواده را در حالی که به بحران های انسان دوستانه پاسخ می دهد.” IRCC همچنین افزود که “مهاجران [نقش] مهمی را … در بازار کار و رشد اقتصاد ما … کمک به اطمینان از اینکه کانادا مهارت های لازم را برای دستیابی به اهداف کلیدی دارد … و [اطمینان از] اینکه شکاف نیروی کار در بخش های حیاتی … مانع موفقیت و گسترش کسب و کارهای کانادایی نیست.”

نمایش خبر  "چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است تنها برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد

چگونه سایر مقاصد برتر مهاجرت نسبت به کانادا مقایسه می شوند

رویکرد استرالیا

در استرالیا، همانطور که یک مقاله اخیر از BBC News Sydney جزئیاتی را ارائه می دهد، دولت در حال برنامه ریزی برای کاهش نیمی از ورودی مهاجرت تا ژوئن 2025 است. در یک حرکت که ورودی مهاجرت را “تقریباً … با سطوح پیش از بحران” هماهنگ می کند، داستان BBC می گوید که این تصمیم – که سطوح سالانه مهاجرت را به 250،000 کاهش می دهد – هدف آن است که سیستم “خراب” مهاجرت کشور را اصلاح کند و همچنین باعث می شود استرالیا قوانین ویزا و الزامات برای دانشجویان بین المللی و کارگران کم مهارت را محدود کند.

به عنوان یک مثال از اقداماتی که قرار است در این کشور اجرا شود، انتظار می رود استرالیا “الزامات سخت گیرانه تر زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی را اجرا کند، و بیشتری از کسانی که برای گرفتن ویزای دوم اقدام می کنند را بررسی کند.”

تغییر سیاست UK

بر اساس یک مقاله اخیر از BBC News، دولت بریتانیا اکنون “شرایط اینکه مردم ویزای کار و خانواده بگیرند را سختتر می کند.” در تلاش برای کاهش مهاجرت خالص به منطقه، که نخست وزیر ریشی سوناک اخیراً گفته است “خیلی بالا است”، دولت UK قوانین ویزا را تغییر می دهد و میزان اولیه های درآمد برای ویزاهای خانواده قانون تعیین می کند.

یکی از استراتژی هایی که برای کنترل مهاجرت به بریتانیا استفاده خواهد شد، افزایش حداقل میزان حقوق مورد نیاز برای مهاجرانی است که می خواهند در آنجا کار کنند. قبلاً مهاجران بالقوه به بریتانیا نیاز داشتند تا در حالی که یک پیشنهاد شغلی با حقوق حداقل 26،200 پوند را در اختیار داشتند، برای ویزای کار اقدام کنند. از بهار 2024، این حداقل به 38،700 پوند افزایش خواهد یافت – افزایشی تقریباً 50 درصدی.

نمایش خبر  وضعیت زنان مهاجر در نیروی کار کانادا چگونه است؟

موضع مهاجرت نیوزیلند

نخست وزیر کریستوفر لاکسون که نگران این است که سطوح اخیر مهاجرت کشور “اصلاً برای نیوزیلند پایدار به نظر نمی رسد”، اشاره کرده است که دولت انتظار دارد مهاجرت بین المللی در آینده نزدیک “ماه به ماه کاهش یابد” .

پس از اینکه بانک رزرو در نیوزیلند بر اساس یک داستان اخیر بلومبرگ “نگرانی از اینکه سیل جدید ورودی ها باعث افزایش اجاره ها و قیمت خانه ها می شود و ممکن است باعث تورم شود” را بیان کرد، لاکسون می گوید که کشور بر یافتن تعادل … در چند ماه آینده” تمرکز کند و این پس از این است که کشور سیاست مهاجرت خود را از “خیلی محدود کننده به … خیلی آزاد” تغییر داد.

دولت NZ تاکنون جزئیات خاصی درباره چگونگی مدیریت مهاجرت ارائه نداده است.

چشم انداز فعلی مهاجرت آمریکا

گزارشی که در سپتامبر توسط موسسه کاتو با مقر در واشنگتن منتشر شده است، تأکید می کند که سیستم “منسوخ شده” مهاجرت کشور علیه رشد نیروی کار ملی کار می کند.

در واقع، کاتو می گوید که ملتی که یک بار “63 درصد از رشد جمعیت مهاجر جهان را تشکیل می داد” اکنون برای -0.3٪ تغییر در همین معیار مسئول است. کاتو در ادامه نکته گزارش درباره تأثیر مهاجران بر نیروی کار و بهره وری آمریکا می گوید که “کارگران مهاجر ماهر نوآوری را افزایش می دهند، که حساب می شود تا 40 درصد از رشد عامل کلی بهره وری.” این به این معنی است که سیاست های محدود کننده مهاجرت به نوعی برای رشد اقتصادی کشور مضر است.

نمایش خبر  تجزیه و تحلیل: استان های کانادا به دنبال یک توافق جدید در مورد مهاجرت هستند

گزارش موسسه کاتو همچنین توجه می کند که آمریکا “از سال 1990 تاکنون سقف خود را گسترش نداده است” و کشور “اکنون … در سومین سطح پایین کشورهای ثروتمند برای سهم خارجی متولد شده جمعیت قرار دارد.”

این چه معنایی برای مهاجران بالقوه در سراسر جهان دارد

از پنج کشور تحلیل شده در این مقاله، کانادا تنها مقصد مهاجرت است که در حال حاضر برای کاهش قابل توجه هدف های مهاجرت خود در سال های آینده آماده نیست. به دلایل مختلف، برخی از مکان های محبوب جهان برای مهاجران و ساکنان موقت – از جمله کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی – در تلاش برای کاهش مهاجرت بین المللی در مدت کوتاه هستند.

در حالی که استراتژی و سیاست های مهاجرت هر کشور می تواند تغییر کند، تازه واردان به هر یک از این مقاصد محبوب باید سیاست مهاجرت فدرال را به عنوان یک عامل تعیین کننده قابل توجه در نظر بگیرند در مورد گزینه های تعقیب کار، آموزش یا زندگی در یک کشور دیگر.

البته، انتخاب برای مهاجرت به یک مقصد خاص بیشتر به اهداف خاص فرد بستگی خواهد داشت. به همین دلیل، در حالی که گزینه های خود را در نظر می گیرند، همه مهاجران بالقوه ممکن است پیدا کردن آن مفید باشد که وقت بگذارند تا تحقیقات جامعی در مورد چه مقصدی بهترین خدمات را برای اهداف


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420