Skip to content
“چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است تنها برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد

تاریخ انتشار

با توجه به اهمیت اعتبار و انقضای اجازه‌نامه برای تمام مهاجران جدید به کانادا، این مقاله به خرج می‌دهد که چرا امکان دارد اجازه‌نامه‌ای که دریافت می‌کنند، برای تمام مدت اقامت شان در کانادا اعتبار نداشته باشد.

بسیاری از مهاجران جدید به این کشور می‌خواهند از زمان خود در کانادا حداکثر استفاده کنند. این موضوع به خصوص برای ساکنان موقت، از جمله شهروندان خارجی که به کانادا برای کار یا تحصیل می‌آیند، صدق می‌کند.

در واقع، افرادی که اجازه‌نامه کار دریافت می‌کنند، می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که اجازه‌نامه‌شان برای مدت تمامی قرارداد کاری شان معتبر است، در حالی که صاحبان اجازه‌نامه تحصیل نیز باید مطمئن شوند که اجازه‌نامه شان به اندازه کافی مدت زمان برای تکمیل برنامه تحصیلی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، اعتبار دارد. دریافت طولانی‌ترین ممکن بر روی اجازه‌نامه تحصیلی یا کاری کانادایی‌شان، فرصت بهتری به مهاجران جدید می‌دهد تا اهدافشان را در این کشور پیگیری کنند.

چرا اجازه‌نامه شما ممکن است تنها برای بخشی از اقامت شما در کانادا معتبر باشد:
دو دلیل وجود دارد که یک شهروند خارجی ممکن است بیابد که اجازه‌نامه او برای مدت کامل اقامت دلخواهش معتبر نیست.

  1. انقضای پاسپورت/سند سفر:
    یکی از این دلایل این است که در صورت اینکه پاسپورت یا سند سفر صاحب اجازه‌نامه در زمان پایان اقامت دلخواهش منقضی شود.

برای افرادی که اشخاصی کاری یا تحصیلی هستند، در کانادا می‌خواهند مطمئن شوند که وزارت کانادا برای شهروندان خارجی اجازه‌نامه‌ها فقط تا زمانی که پاسپورت/سند سفر آنها معتبر است صادر می‌کند. ساکنان موقت در سراسر کانادا مجاز به اقامت بعد از این تاریخ انقضای نیستند.

نمایش خبر  اعتصاب تاثیر گذار بر سیستم مهاجرت کانادا به پایان رسیده است

اما راهی برای تمدید احتمالی اجازه‌نامه تحصیلی یا کاری کانادایی‌شان وجود دارد (در پاراگراف بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد).

  1. پوشش بیمه بهداشتی برای مدت کافی اعتبار ندارد:
    به همان شکل که شهروندان خارجی تنها اجازه‌نامه‌هایی صادر می‌شوند برای انقضای پاسپورت/اسند سفرشان تا زمان معتبر بماندن پوشش بیمه برای شرکت‌کنندگان در تجربه بین‌المللی (IEC) فقط برای دریافت اجازه‌نامه‌های کار معتبر هستند که بازه زمانی آنها با مدت بیمه بهداشتی آنان هماهنگ باشد.

مسیری برای تمدید اجازه برای شرکت‌کنندگان IEC وجود ندارد که بیمه بهداشتی مناسبی که مدت آن با اجازه کار آنها هماهنگ نیست را داشته باشند. این موضوع حتی برای شهروندان خارجی که پس از آن توانایی تمدید بیمه بهداشتی خود را پیدا کرده‌اند، راه می‌اندازد.

از این رو، شرکت‌کنندگان IEC باید اطمینان حاصل کنند که پوشش بیمه بهداشتی آنها تا انتهای اقامت در کانادا معتبر خواهد بود قبل از اینکه از کشور مبدا خود رها شوند.
تمدید اجازه‌نامه با پاسپورت/اسند سفری که در حال انقضا است:
برای تمدید اقامت خود در کانادا با دریافت اجازه‌نامه برای زمان باقیمانده در برنامه تحصیلی یا قراداد کاری خود، شهروندان خارجی باید در حین اقامت خود یک پاسپورت یا سند سفر جدید دریافت کنند.

در این زمان، گیرنده پاسپورت/سند سفر می‌تواند به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست تمدید اجازه کاری یا تحصیلی خود را بدهد. لینک‌های فوق به شما به یک صفحه دولت کانادا هدایت می‌کنند که اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تمدید اجازه‌نامه کاری یا تحصیلی کانادایی‌تان دارد.

توجه: شهروندان خارجی که تمدید اجازه تحصیلی را می‌خواهند باید حداقل 30 روز قبل از انقضای اجازه فعلی‌شان درخواست بدهند در حالی که متقاضیان تمدید اجازه‌نامه کاری نیز تشویق می‌شوند که همچنان حداقل 30 روز قبل از آن متقاضی شوند.”

نمایش خبر  چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420