Skip to content
اعتصاب تاثیر گذار بر سیستم مهاجرت کانادا به پایان رسیده است

تاریخ انتشار

اعتصاب تاثیر گذار بر سیستم مهاجرت کانادا به پایان رسیده است


اتحادیه خدمات عمومی کانادا و دولت فدرال، پس از اعتصاب ۱۵۵ هزار کارمند از جمله کارمندان اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا، به یک توافق غیرقطعی دست یافته اند.
این اعتصاب در ۱۹ آپریل آغاز شد. اتحادیه خدمات عمومی کانادا به کارمندان خود اعلام کرده است تا ساعت ۹ صبح یا راس ساعت مقرر برای شیفت کاری خود به سر کار خود باز کردند.
به گفته این سازمان این توافق نامه درمیان شروط مورد نظر اعضا، شامل حقوق بالاتری است که شکاف ایجاد شده ناشی از تورم، زبان جدید و بهبود یافته در رابطه با دورکاری را از بین می برد.
اداره مهاجرت کانادا در وب سایت خود اشاره می‌کند که «همچنین ممکن است در چند روز یا چند هفته آینده تاثیرات خدمات رسانی مشهود باشد تا زمانی که به ترکت کامل باز گردیم. در طول برقراری این اختلال کاری در مورد خدمات در تاثیر اطلاع رسانی خواهیم کرد»
در طول اعتصاب اداره مهاجرت کانادا در مورد تاخیر در برخی از حوزه‌ها اطلاع داد.
رسیدگی به درخواست ها قرار ملاقات‌های حضوری یا رویدادهایی مانند مراسم شهروندی
ارتباط با اداره مهاجرت کانادا از طریق ایمیل تلفن و یا رسانه های اجتماعی
خدمات پاسپورت و شهروندی کنسولگری
خدمات پاسپورت در کانادا
دسترسی به درخواستهای information act
خدمات مربوط اعانه ها و کمک های مالی

درطول اعتصاب امکان درخواست آنلاین اداره مهاجرت کانادا جهت تمدید اقامت در کانادا وجود داشت.
علاوه بر این، بر خلاف وجود اعتصاب اداره مهاجرت کانادا قرعه‌ کشی‌های اکسپرس اینتری را در چهارشنبه گذشته برگزار کرد و ۳۵۰۰ متقاضی دیگر را برای اقامت دائم دعوت کرد.
سازمان توسعه اجتماعی و اشتغال کانادا از اختلالات برای برنامه نیروی کار موقت خارجی و بیومتریک خبر داد.
سازمان توسعه اجتماعی و اشتغال مسئول بررسی ارزیابی در بازار کار است، که یک شرط لازم برای کارفرمایانی است که به دنبال استخدام نیروهای کار خارجی موقت هستند. بسیاری از کارفرمایان کانادایی برای نیروهای کار فصلی و همچنین پر کردن فرصت های شغلی در بخش های ضروری به برنامه ی نیروی کار خارجی موقت وابسته هستند.

نمایش خبر  PNP انتاریو دوباره سقف CRS را برای قرعه‌کشی کارکنان ماهر برداشت

دلیل این اعتصاب چه بود؟
اتحادیه خدمات عمومی کانادا اعتصابی را اجرا کرد که بین ۲۲ تا ۱۱ آپریل به رای گذاشته شد. مذاکرات برای رسیدن به این توافق موفقیت آمیز نبودند و اعضای این نهاد در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه صبح روز ۱۹ آپریل تصمیم به اعتصاب گرفتند.
اتحادیه اعلام کرد این اعتصاب به خاطر حقوق عادلانه تعادل بهتری برای کار و زندگی کارمندان انحصاری بودن محل کار و تعدیل نیروی کمتر به واسطه ایجاد شغل های بیشتر به جای قرارداد با سازمان های خصوصی بود.
اعضای اتحادیه خواستار ادامه دورکاری بودند همچنان که در کل دوران شیوع ویروس کرونا این شرایط را داشتند.‌ نهاد خدمات عمومی کانادا اعلام کرد که نیروهای کار خدمات عمومی در هردو شرایط کار در دفتر و دورکاری به یک اندازه بازدهی داشتند و ۹۰ درصد نیروهای کار تمایل به همکاری داشتند.
به گفته دولت درخواست ها به شدت توانایی ارائه خدمات به کانادایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد و امکان مدیریت کارمندان در خدمات عمومی را به آنها نمی دهد.
اتحادیه به دنبال دستمزد بالاتر برای اعضا در شرایط بالارفتن هزینه زندگی در کانادا است.