Skip to content
چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟

تاریخ انتشار

پایان سال زمانی جشن برای همه مردم است، پر از بازتاب و برنامه ریزی برای سال جدید پیش رو. در کانادا این مورد متفاوت نیست، با یکی از محبوب ترین تعطیلات کشور در این زمان از سال: کریسمس.

کریسمس به طور سنتی جشن تولد عیسی مسیح است، اما در حالی که قطعاً یک تعطیلات مسیحی است، در کانادا به دلیل چند فرهنگی بودن این کشور، یک تم بیشتر سکولار می گیرد. برای آگاهی بیشتر درباره چگونگی جشن گرفتن کریسمس در کانادا بخوانید.

کریسمس کانادایی چگونه است؟

کریسمس در کانادا بسیاری از نشانه های خاص خود را دارد. یکی از ثابت ها آب و هوا است: زمان کریسمس در کانادا همه ویژگی های زمستان را دارد، اغلب همراه با برف تیز، بادهای سرد، و نیاز به لباس گرم. این اغلب با فعالیت های دیگر زمستانی، مانند ساخت مرد برفی، جنگ های برفی، و سورتمه سواری همراه است.

اما آنچه واقعاً کریسمس را از بقیه زمستان متمایز می کند، فعالیت های بیشتر سنتی آن است. این فعالیت ها شامل راه اندازی و تزئین درخت کریسمس، تزئین خانه با چراغ ها (به خصوص قرمز و سبز)، پخت کوکی های کریسمس (اغلب به شکل درختان، فرشتگان، و غیره)، خواندن سرودهای کریسمس، و البته تبادل هدایا و پیام های تعطیلات است.

همچنین برخی از چرخش های خاص کانادا بر روی تعطیلات محبوب وجود دارد، به عنوان مثال، در استان های نیوبرانزویک و کبک (دو استان با فرهنگ فرانسوی-کانادایی قوی)، ساکنان اغلب یک وعده غذایی جشنی به نام روییون را که در شب کریسمس برگزار می شود، برگزار می کنند. این وعده غذایی اغلب شامل غذاهای سنتی فرانکوفون مانند تورتیر و راگوت د پات است.

نمایش خبر  چگونگی پرداخت مالیات در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید

جایی دیگر در استان هایی مانند نیوفاندلند و لابرادور (به خصوص در جوامع خارج از شهر)، افراد ممکن است یک سنت کریسمس به نام “مامرینگ” را تمرین کنند. این عمل مشابه تریک یا تریتینگ در هالووین است، و اغلب شامل دوستان و همسایه ها که با لباس های مختلف به دیدار عزیزان می روند – با زدن درباز با فریاد سنتی “آیا هیچ مامری در شب وجود دارد؟” یا “هر مامری ‘بلند (اجازه) در؟”. در حالی که این عمل دیگر به اندازه گذشته محبوب نیست (با ریشه هایی که به دوران روم باستان برمی گردد)، هنوز هم می توان در برخی از جوامع، یا در روز کریسمس، یا بین کریسمس و سال جدید مشاهده کرد.

بسیاری از جشن های کریسمس کانادا شبیه به آنهای فرهنگ های دیگر (بیشتر اروپایی) است – به دلیل ترکیب چند فرهنگی کشور. به دلایل مشابه، اغلب برای کانادایی ها متداول است که یکدیگر را “تعطیلات خوشحال” به جای “کریسمس خوشحال” بخواهند، به دلیل ارزش های سکولار ملت. روز کریسمس (25 دسامبر) و روز بوکسینگ (26 سپتامبر) هر دو تعطیلات قانونی در کانادا هستند و در سراسر کشور مشاهده می شوند.

بزرگترین جشن های کریسمس اغلب در شهرهای بزرگ کانادا به خصوص: تورنتو، ونکوور، و مونترال است. برای آگاهی بیشتر درباره جشن های کریسمس 2023 در سه شهر بزرگ کانادا بخوانید.

جشن های کریسمس در تورنتو

Cavalcade of Lights

جشن Cavalcade of Lights تورنتو یک سالانه است، که از اوایل نوامبر شروع می شود و تا 7 ژانویه 2024 ادامه دارد. این رویداد الهام گرفته از جشن های بین المللی در اطراف زمستان، چراغ ها، و فانوس ها – و منطقه ای در اطراف شهرداری تورنتو و میدان ناتان فیلیپس را به یک نمایش نور جشن برگزار می کند. بازدید کنندگان همچنین طی ماه های زمستان آزاد به اسکیت بازی می کنند.

نمایش خبر  آشنایی با کمیته‌های تصمیم‌ گیری سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

روستای زمستانی دیستیلری

این رویداد فرصت های متعددی برای خرید با صدها فروشنده مختلف را ارائه می دهد، علاوه بر موسیقی زنده، کرال کریسمس، جنگل قصب قند، نمایش های نور، یک جلسه با بابا نوئل، و بسیاری موارد دیگر. این رویداد تا 7 ژانویه ادامه دارد و انواع مختلفی از گذرنامه های ورود را ارائه می دهد، با کودکان زیر نه سال ورودی رایگان دریافت می کنند. توجه داشته باشید که بلیط ها باید از پیش خریداری شوند.

جشن های کریسمس در ونکوور

یادآور بازارهای قدیمی اروپا، روستای زمستانی دیستیلری تورنتو (در منطقه دیستیلری شهر) راهی سرگرم کننده و منحصر به فرد برای خرید زمستانی تورنتونی ها ارائه می دهد.

چراغ های کنیون

یکی از جشن های منحصر به فرد کریسمس در ونکوور، رویداد چراغ های کنیون در پل معلق کاپیلانو است. این پل (خود یک جاذبه گردشگری طی سال)، در این زمان از سال، یک تم کریسمس را به خود می گیرد، با چراغ های جشنواره، و حتی نمایش های نور و تزئینات پیچیده. رویداد نتیجه گیری یک نمای جذاب از شمال ونکوور است، با شرکت کنندگان قادر به لذت بردن از مناظر شهر و کنیون، علاوه بر موسیقی زنده، کارگاه های صنایع دستی برای کودکان، جمع آوری کمک های مالی، و جوایز قرعه کشی. این رویداد تا 21 ژانویه 2024 ادامه خواهد داشت.

جشن های کریسمس در مونترال

بازار بزرگ کریسمس

یکی از چندین بازار تعطیلات در بزرگترین شهر کبک، بازار بزرگ کریسمس تعدادی از جاذبه ها را ارائه می دهد، از جمله موسیقی زنده، غذا، و بیش از 61 نمایشگر و فروشنده. بازار واقع در Quartier des spectacles در خیابان Sainte-Catherine، برنامه های موسیقی و تئاتر، و تعدادی از صنایع دستی محلی که کالاهای خود را می فروشند، را وعده می دهد. این رویداد در حال حاضر در حال اتفاق است و تا 31 دسامبر برگزار خواهد شد، با زمان های متغیر بسته به روزی که بازدید کنندگان حضور دارند.

نمایش خبر  استان انتاریو در سال 2024 تخصیص PNP خود را منتشر کرد؛ سه استان در آخرین قرعه کشی نامزدها را نامزد کردند