Skip to content
مسیرهای مهاجرت PNP کانادا از طریق اکسپرس انتری

تاریخ انتشار

 PNP های پیشرفته فهرست شده بر اساس استان.

برنامه ی نامزدهای استانی کانادا برای استقبال از مهاجران طبقه اقتصادی به کانادا وجود دارد.

بر اساس طرح سطوح مهاجرت 2022-2024، PNP برنامه اصلی مهاجرت در طبقه اقتصادی برای امسال و سال آینده است.  در سال‌های گذشته، اکسپرس اینتری مسیر اصلی مهاجرت بوده است.

تقریباً تمام استان ها و مناطق (به جز نوناووت و کبک) PNP های خود را دارند.  هر کدام حداقل یک جریان مهاجرت دارند که با سیستم اکسپرس انتری همسو است.

نحوه عملکرد PNP های پیشرفته

 وقتی یک PNP با اکسپرس اینتری تراز شود، به عنوان PNP پیشرفته شناخته می‌شود.

برای دریافت PNP پیشرفته، داوطلبان ابتدا باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های مدیریت اکسپرس اینتری باشند: برنامه کارگران ماهر فدرال، کلاس تجربه کانادایی، یا برنامه تجارت ماهر فدرال.

اگر یک کاندید اکسپرس انتری معیارهای واجد شرایط بودن PNP را داشته باشد، استان ممکن است برای آنها دعوت نامه ارسال کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.  نامزدی با دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم یکسان نیست.  داوطلبان با مراجعه به استان، برای نامزدی به دعوت نامه پاسخ می دهند.

نامزدهای اکسپرس انتری که با موفقیت نامزدی از PNP پیشرفته دریافت می‌کنند، ۶۰۰ امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع به امتیاز پایه‌شان اضافه می‌شود، که اساسا تضمین می‌کند که در دور بعدی دعوتنامه‌های اکسپرس اینتری، ITA دریافت خواهند کرد.

به طور کلی، معیارهای واجد شرایط بودن PNP شامل موارد مربوط به تجربه کاری، تحصیلات و توانایی زبان است.  اغلب اوقات نیز الزاماتی برای وجوه تسویه حساب کافی و قصد انتقال به استان معرفی‌کننده وجود دارد.  در اینجا لیستی از PNP های پیشرفته کانادا، و برخی از توصیفات، برخی از ویژگی هایی که می تواند شما را واجد شرایط هر کدام کند، آورده شده است.

انتاریو

 اولویت های سرمایه انسانی

 نامزدهای اکسپرس اینتری که واجد شرایط FSWP یا CEC هستند، می‌توانند تحت جریان اولویت‌های سرمایه انسانی انتاریو دعوت شوند.  برنامه نامزد مهاجرت انتاریو دوره های دعوت برگزار می کند و از نامزدهای بالقوه واجد شرایط اکسپرس اینتری دعوت می کند تا برای نامزدی درخواست دهند.  این قرعه کشی ها ممکن است برای کاندیداهایی با تجربه کاری در مشاغل خاص مورد تقاضا باشد.  در سال 2019، انتاریو قرعه کشی های فناوری را معرفی کرد، جایی که استان به طور دوره ای از نامزدهای دارای تجربه کاری در شش شغل فنی مورد تقاضا دعوت می کند.

نمایش خبر  کانادا تغییراتی در برنامه کارگران خارجی موقتی اعلام کرد تا بهتر به نیازهای بازار کار پاسخ دهد

جریان تجارت ماهر

 جریان تجارت ماهر اکسپرس انتری انتاریو مسیری برای کارگران حرفه ای ماهر با تجربه کاری در یک تجارت واجد شرایط است.  داوطلبان به حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت با حقوق در مشاغلی که در گروه کوچک 633 یا گروه اصلی 72، 73 یا 82 از سیستم طبقه‌بندی مشاغل ملی فهرست شده است، نیاز دارند.

نامزدهای واجد شرایط همچنین باید با مجوز کار معتبر در انتاریو زندگی کنند.  علاوه بر سایر معیارهای واجد شرایط بودن، نامزدها باید دارای مجوز یا گواهی از کالج مشاغل انتاریو باشند.

کارگر ماهر فرانسوی زبان

 نامزدهای FSWP و CEC با مهارت‌های قوی در هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی ممکن است واجد شرایط نامزدی از طریق جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان باشند.  نامزدهای واجد شرایط همچنین به حداقل مدرک لیسانس تکمیل شده در کانادا یا خارج از کشور نیاز دارند.  لازم نیست در زمان درخواست برای این جریان در انتاریو باشید، اما باید نشان دهید که قصد اقامت در استان را دارید.

آلبرتا

 برنامه مهاجرت Alberta Advantage مسیرهای مهاجرتی را برای نامزدهای اکسپرس اینتری ارائه می دهد.

جریان اکسپرس اینتری آلبرتا

 جریان اکسپرس انتری آلبرتا برای داوطلبانی در سیستم اکسپرس انتری است که دارای حداقل امتیاز CRS 300 هستند و در حال حاضر در یک شغل واجد شرایط کار می کنند.

مسیر فناوری شتاب آلبرتا

 مسیر فناوری شتاب آلبرتا برای نامزدهای اکسپرس اینتری که در حال حاضر در صنعت فناوری آلبرتا مشغول به کار هستند یا پیشنهاد شغلی در یکی از 38 شغل فنی واجد شرایط دریافت کرده‌اند، باز است.

بریتیش کلمبیا

 زیرمجموعه‌های مهاجرت برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا زیر زیرمجموعه جریان اکسپرس انتری استان قرار دارند.

کارگر ماهر

 دسته Skilled Worker برای افرادی است که یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط در یک شغل ماهر دریافت کرده اند و چندین سال تجربه در شغل ماهر خود دارند.

متخصص بهداشت و درمان

 تحت این دسته، داوطلبان اکسپرس انتری در صورت داشتن تجربه و پیشنهادهای شغلی واجد شرایط به عنوان پزشک، پرستار، پرستار روانپزشکی یا متخصصان بهداشتی وابسته می توانند درخواست دهند.

فارغ التحصیل بین المللی

 این دسته برای دانشجویان بین المللی است که در سه سال گذشته از یک دانشگاه یا کالج واجد شرایط کانادا فارغ التحصیل شده اند.  برای واجد شرایط بودن کاندیداهای اکسپرس انتری در این زیر مجموعه، یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای BC لازم است.

نمایش خبر  برای اثبات تمکن مالی به عنوان یک متقاضی اکسپرس اینتری به چه میزان پول نیاز دارم؟

فوق لیسانس بین المللی

 این دسته برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا از یک موسسه آموزشی واجد شرایط در بریتیش کلمبیا در برنامه های تحصیلی طبیعی، کاربردی یا علوم بهداشتی است.  هیچ پیشنهاد شغلی برای درخواست تحت این زیر مجموعه مورد نیاز نیست.

مانیتوبا

 مسیر ورود اکسپرس مانیتوبا برای نامزدهایی باز است که معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند و در یک شغل مورد تقاضای مانیتوبا تجربه داشته باشند، و تحت یک جریان مهاجرت دیگر در مانیتوبا واجد شرایط باشند.

ساسکاچوان

 اکسپرس اینتری ساسکاچوان

 برنامه اکسپرس انتری ساسکاچوان برای داوطلبان اکسپرس اینتری است که تجربه کاری در یک شغل مورد تقاضا در ساسکاچوان دارند.

مسیر استعدادهای فنی ساسکاچوان

 مسیر استعدادهای فنی ساسکاچوان برای داوطلبان اکسپرس انتری است که پیشنهادهای شغلی در یک شغل فنی واجد شرایط در استان دارند.  نامزدهای واجد شرایط به حداقل یک سال تجربه کاری واجد شرایط در پنج سال گذشته یا شش ماه در صورتی که قبلاً در ساسکاچوان کار می کنند برای کارفرمایی که به آنها شغل پیشنهاد می دهد نیاز دارند.

نوا اسکوشیا

 تجربه نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری

 اگر داوطلبان اکسپرس انتری در سه سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت با حقوق در استان داشته باشند، ممکن است واجد شرایط مسیر نوا اسکوشیا Experience: Express Entry باشند.  مدرک دیپلم دبیرستان یا بالاتر الزامی است و سن داوطلبان باید بین 21 تا 55 سال باشد.

فارغ التحصیلان بین المللی در تقاضا

 جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی نوا اسکوشیا در تقاضا برای کاندیدهای اکسپرس اینتری است که به‌عنوان دستیار پرستار، کارمند، همکاران خدمات بیمار (NOC 3413)، و همچنین مربیان و دستیاران دوران کودکی (NOC 4214) پیشنهادهای کاری دارند.  داوطلبان واجد شرایط باید یک دوره تحصیلی را که حداقل 30 هفته طول می کشد، در سه سال گذشته گذرانده باشند.  حداقل نیمی از برنامه باید در نوا اسکوشیا تکمیل شده باشد.

اولویت های بازار کار

 برای واجد شرایط بودن برای جریان اولویت‌های بازار کار، باید شرایط واجد شرایط بودن خاص را در قرعه‌کشی برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا برآورده کنید.  علاوه بر الزامات تجربه کاری برای برنامه مدیریت اکسپرس اینتری که واجد شرایط آن هستید، باید پول کافی برای اقامت دائم در نوا اسکوشیا داشته باشید.

نمایش خبر  سلبریتی هایی مانند فوجیز که ورود آنها به کانادا ممنوع شده است: اهمیت ارائه درخواست برای رفع ناشایستی

اولویت های بازار کار برای پزشکان

 داوطلبان اکسپرس انتری که مایل به مهاجرت بر اساس اولویت‌های بازار کار برای پزشکان هستند، باید یک پیشنهاد شغلی از اداره بهداشت نوا اسکوشیا یا مرکز بهداشت IWK به‌عنوان پزشک عمومی، پزشک خانواده یا پزشک متخصص (NOC 3111 یا NOC 3112) داشته باشند.  همچنین لازم است داوطلبان متعهد شوند که به مدت دو سال در استان بمانند، با ارسال یک توافقنامه بازگشت خدمات امضا شده به وزارت بهداشت و سلامت نوا اسکوشیا.

جزیره پرنس ادوارد

 اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوارد

 کاندیدهای ورودی اکسپرس جزیره پرنس ادوارد باید واجد شرایط FSWP، CEC، یا FSTP باشند و نمایه اکسپرس اینتری معتبر داشته باشند.  نامزدها همچنین ملزم به داشتن یک نمایه فعال در سیستم ابراز علاقه PEI هستند.

نیوبرانزویک

 اکسپرس اینتری نیوبرانزویک

 طبق یک صفحه وب دولت نیوبرانزویک، جریان ورودی سریع السیر نیوبرانزویک تا اطلاع ثانوی در 20 مه متوقف شد.

 این برنامه مهاجرت برای کاندیدهای اکسپرس انتری است که در استان زندگی می‌کنند و دارای کد تأیید جویای کار یا مدرکی دال بر ثبت‌نام در یک برنامه واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی در یک مؤسسه فوق‌العاده تعیین‌شده توسط فدرال هستند.

نیوفاندلند و لابرادور

 کارگر ماهر اکسپرس اینتری

 دسته کارگر ماهر اکسپرس اینتری نیوفاندلند و لابرادور مسیری را برای کارگران ماهر با پیشنهادهای شغلی فراهم می‌کند.  همچنین داوطلبان باید حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه ارزیابی امتیاز PNP کسب کنند.  همچنین بسته به حرفه کاندیدا حداقل شرایط تجربه کاری وجود دارد.

سرزمینهای شمال غربی

 اکسپرس اینتری مناطق شمال غربی

 قلمروهای شمال غربی اکسپرس انتری یک PNP برای نامزدهای اکسپرس اینتری است که پیشنهادهای شغلی در مناطق شمال غربی دارند.  نامزدها همچنین باید علاقه خود را برای مهاجرت به قلمرو ابراز کرده باشند.

یوکان

 یوکان اکسپرس اینتری

 داوطلبان اکسپرس انتری می‌توانند از طریق یوکان اکسپرس انتری نامزد دریافت کنند، در صورتی که یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در منطقه داشته باشند.  آنها همچنین باید نشان دهند که برای حمایت از خود و خانواده‌شان بودجه کافی برای تسویه حساب دارند.

نتیجه

  PNP‌های پیشرفته به داوطلبان اکسپرس اینتری فرصتی می‌دهد تا به بالاترین سطح برای ITA حرکت کنند و در عین حال از جمعیت استانی و استراتژی‌های رشد اقتصادی حمایت کنند.  برای برخی، یک نامزدی استانی می تواند تفاوت را ایجاد کند.