Skip to content
برای اثبات تمکن مالی به عنوان یک متقاضی اکسپرس اینتری به چه میزان پول نیاز دارم؟

تاریخ انتشار

متقاضیان یکی از دو برنامه در روند اکسپرس اینتری باید تمکن مالی برای واجد شرایط شناخته شدن ارائه دهند در مورد موارد مربوط به تمکن مالی در این مقاله می خوانید اثبات تمکن

اثبات تمکن بخش مهمی از درخواست مهاجرت کانادایی است به این دلیل که تمام ابهامات اداره مهاجرت کانادا در رابطه با توانایی متقاضی برای حمایت مالی از خود و خانواده اش برطرف می شود.
علاوه بر این، اثبات تمکن مالی موجب حمایت فرد متقاضی از خانواده برای زندگی در کانادا خواهد بود. در ادامه بر اثبات تمکن مالی در زمینه روند مهاجرت اکسپرس اینتری تمرکز خواهیم داشت. زیرا این روند مهاجرت این مهم ترین روش مهاجرتی از اداره مهاجرت کانادا از طریق آن مهاجران دسته اقتصادی را در کانادا می پذیرد.

جزئیات مهم درباره تمکن مالی
پول استفاده شده به عنوان اثبات تمکن مالی باید در دست متقاضی باشد به عبارت دیگر معادل سازی ملک با این هدف پذیرفته نمی باشد علاوه بر این این پول نمی تواند از کس دیگری قرض گرفته شده باشد زیرا در زمان پرداخت هزینه های زندگی باید آن را در دست داشته باشید . در نهایت، هر پول استفاده شده برای اثبات تمکن مالی باید در زمانی که فرد برای درخواست اقامت دائم کانادا و درخواست می دهد و همچنین زمانی که متقاضی ویزای اقامت دائم خود را دریافت میکند، در اختیار او باشد.

به منظور رسیدن به کانادا متقاضی باید آماده باشد و بتواند به اداره مهاجرت کانادا و مسئول رسیدگی به پرونده نشان دهد که از نظر قانونی به پول و استفاده از آن دسترسی دارد.
با  استفاده از یک نامه رسمی از بانک یا موسسات مالی در محلی که متقاضی درخواست مهاجرتی خود را آغاز میکند ، متقاضی باید بتواند نشان دهد که پول کافی برای ساپورت خود و خانواده‌اش به مسجد و کانادا در اختیار دارد.
نامه تمکن مالی باید موارد زیر را شامل باشد:
باید در نامه سربرگ موسسه مالی مربوطه چاپ شده باشد .
باید شامل نام و اطلاعات حساب مانند آدرس تلفن و ایمیل فرد باشد باید تمام وام ها و بدهی ها در آن ذکر شده باشد.
باید شامل هر حساب سرمایه گذاری و بانکی جاری باشد. این اطلاعات باید شامل شماره حساب تاریخ بازگشایی موجودی حساب و متوسط موجودی برای شش ماه گذشته را شامل شود.

نمایش خبر  به عنوان یک تازه وارد برای اولین بار به کانادا سفر می کنید؟ در اینجا درمورد آمادگی برای آن میخوانید

چه کسی به عنوان یکی از اعضای خانواده واجد شرایط شناخته می شود؟
برای این هدف، اعضای خانواده شامل متقاضی اصلی، فرزندان وابسته، همسر یا شریک زندگی و هر فرزند وابسته دیگری از همسر یا شریک زندگی متقاضی می باشد.
نکته همسر یا شریک زندگی متقاضی و فرزند وابسته همسر یا شریک زندگی، در شرایطی که خودشان مقیم دائم یا شهروند دائم کانادایی هستند یا با متقاضی به کانادا نمی آیند،  باید شامل اعضای خانواده در زمان اثبات تمکن مالی در نظر گرفته شوند.
در صورتی که همسر شریک زندگی متقاضی را در کانادا همراهی کند سرمایه در یک کتاب مشترک قرار داده می شود و با من تمکن مالی از آن استفاده می شود سرمایه در حساب تنها تحت نام همسر یا شریک زندگی مورد قبول می باشد و با فرض اینکه متقاضی اصلی نیز می‌تواند دسترسی به حساب را ثابت کند.

چه کسی باید کمک مالی نشان دهد و چه کسی نیازی به آن ندارد؟
متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه تجارت های تخصصی فدرال باید تمکن مالی برای برآورده کردن شرایط لازم در این برنامه را ارائه دهند.
ضمناً متقاضیان دسته تجربه کانادایی  مانند متقاضیان مهاجرتی که اجازه کار در کانادا و  پیشنهاد شغلی معتبر دارند، نیازی به تمکن مالی ندارند.
این حتی برای متقاضیانی که از دسته های مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند نیز صادق می باشد.

عدم اثبات تمکن مالی بر اساس اندازه خانواده

میزان پولی که هر فرد متقاضی برای اثبات توکل مالی نیاز دارد طبق تعداد اعضای خانواده آنها متفاوت است. اندازه خانواده با هدف اثبات تمکن مالی باید شامل همسر ، شریک زندگی متقاضی اصلی و فرزندان وابسته او باشد، حتی اگر آنها شهروند کانادایی و مقیم دائم کانادا هستند و همراه با متقاضی وارد کشور نمی شوند. در ادامه می توانید مبالغ به ازای تعداد اعضای خانواده ببینید.

نمایش خبر  رشد اشتغال کانادا در ماه ژانویه به دلیل اُمیکرون کاهش یافته است

Funds required in CAD the number of people

1$13,310
2$16,570
3$20,371
4$24,733
5$28,052
6$31,638
7$35,224
Each additional family member$3,586
re

شرط اثبات تمکن مالی هر ساله بر اساس ۵۰ درصد کل حداقل درآمد تغییر می یابد. اگرچه این تغییر بسیار کم است اطمینان حاصل کنید که تعداد اعضای خانواده خود را در جدول مربوطه بررسی کرده اید.