Skip to content
به عنوان یک تازه وارد برای اولین بار به کانادا سفر می کنید؟ در اینجا درمورد آمادگی برای آن میخوانید

تاریخ انتشار

چه شما به عنوان یک مقیم دائم یا با اجازه کار یا مطالعه به کانادا می آیید، تعهداتی وجود دارد که باید هنگام ورود به کشور آنها را برآورده کنید.

تمام مسافران به کانادا باید اسناد خاصی را در محل ورود خود نشان دهند. این اسناد شامل یک سند سفر (یعنی گذرنامه) و ویزا یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) است تا وضعیت یک فرد در کانادا را تأیید و تأیید کند.

چه چیزی را قبل از سفر به کانادا به عنوان یک مقیم دائم جدید باید بدانم؟

اگر برای اقامت دائم در کانادا تأیید شوید، یک سند تأیید اقامت دائم (COPR) دریافت خواهید کرد که تأییدیه تأیید شما به عنوان یک مقیم دائم جدید کانادا (PR) است. اگر COPR دریافت کرده اید، باید قبل از انقضای COPR خود به کانادا سفر کنید تا فرآیند PR را به طور قانونی تکمیل کنید.

اگر در حال حاضر در کانادا هستید، یک e-COPR از طریق یک پورتال آنلاین صادر خواهد شد که می توانید آن را چاپ کنید و برای تأیید تأییدیه اقامت دائمی خود مانند یک COPR فیزیکی استفاده کنید.

یک COPR معمولاً برای یک سال معتبر است، اما به معاینه پزشکی شما، برچسب ویزا و گذرنامه مرتبط خواهد بود. در بیشتر موارد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نمی تواند یک COPR را تمدید کند. این به این معنی است که هر کسی که در دوره اعتبار (یعنی: قبل از سفر به کانادا COPR خود را منقضی کرده است) به کانادا سفر نکرده است، باید دوباره برای PR درخواست کند.

اگر از یک کشوری هستید که برای سفر به کانادا به ویزا نیاز دارد، یک ویزا اقامت دائم برای شما همراه با COPR خود صادر خواهد شد. اگر کشور مبدأ شما به جای آن به یک eTA نیاز دارد، باید قبل از سفر خود به کانادا یکی را تهیه کنید.

نمایش خبر  ترودو از اولویت های جدید سیستم مهاجرتی کانادا رونمایی کرد

اگر در حال حاضر در کانادا هستید، باید وضعیت PR جدید خود را از طریق کمک یک پورتال آنلاین تأیید کنید. IRCC با استفاده از ایمیل یا شماره تلفنی که آنها در برنامه خود ارائه داده اند با متقاضیان درون کانادا تماس خواهد گرفت.

چه چیزی را قبل از سفر به کانادا به عنوان دارنده مجوز کار باید بدانم؟ اگر شما دارنده مجوز کار هستید، باید هنگام ورود به کانادا اسناد زیر را داشته باشید:

گذرنامه؛ ویزای بازدید کننده (اگر لازم باشد)، یا یک eTA؛ هر سند سفری که ممکن است مربوط باشد؛ اثباتی که نشان می دهد شما برای شغل خود واجد شرایط هستید (مانند اثبات تجربه کار یا تحصیل) کپی از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) مثبت یا خنثی کارفرمای شما (اگر لازم باشد). اگر شما در کبک کار می کنید و به یک LMIA نیاز دارید، به جای آن به یک cerificat d’acceptation du Quebec (CAQ) نیاز خواهید داشت اگر اشتغال شما در کانادا از LMIA معاف است اما شما قصد دارید با یک کارفرمای خاص کار کنید، باید شماره پیشنهاد اشتغال را که کارفرمای شما پس از ارائه اطلاعات مربوطه در پورتال کارفرما دریافت کرده است، داشته باشید.

علاوه بر این، دارندگان مجوز کار همچنین ممکن است باید اثبات کنند که مجوز کار آنها تأیید شده است. یک راه برای انجام این کار ارائه یک نامه معرفی (LOI، همچنین به عنوان یک نامه Port of Entry شناخته می شود) به مأمور خدمات مرزی در محل ورود است.

یک LOI یک نامه تأییدیه است که به متقاضیانی که یک مجوز کار دریافت می کنند ارسال می شود. این نامه خود یک مجوز کار نیست، بلکه یک نامه است که اثبات می کند مجوز کار یک نفر تأیید شده است.

نمایش خبر  مانیتوبا در دراو جدید PNP از ۳۴۹ نفر دعوت می‌کند

تازه واردان همچنین باید متقاعد کنند که افسر خدمات مرزی:

آنها برای ورود به کانادا واجد شرایط هستند

آنها در پایان اقامت تأیید شده خود از کانادا خارج خواهند شد؛

و نتایج معتبر معاینه پزشکی مهاجرت را دارند (اگر قابل اجرا باشد) – اگر نتایج معاینه پزشکی قبل از ورود به کانادا منقضی شود، سپس باید قبل از سفر معاینات جدید انجام شود توجه داشته باشید که افسر خدمات مرزی تصمیم نهایی را در مورد صدور مجوز کار و اجازه ورود فرد به کانادا اتخاذ خواهد کرد.

چه چیزی را قبل از سفر به کانادا به عنوان دارنده مجوز تحصیل باید بدانم؟

اگر با مجوز تحصیل به کانادا می آیید، باید:

داشتن یک سند سفر معتبر، (مانند گذرنامه)؛ داشتن LOI که توسط دفتر ویزا ارسال شده است (این نامه همچنین شامل شماره مرجع مجوز است، که دولت سپس از آن برای صدور مجوز مربوطه استفاده می کند)؛ داشتن یک کپی از نامه معتبر پذیرش از مدرسه شما؛ داشتن نامه های مرجع یا هر سند دیگری که دفتر ویزا درخواست کرده است؛ داشتن یک ویزای بازدید کننده معتبر (ویزای مقیم موقت)، eTA، کارت سبز (یا مدرک معادل وضعیت آمریکا) یا هر سند سفر معتبر دیگری که می تواند ورود به کانادا را امکان پذیر کند؛ داشتن پول کافی برای اقامت خود (این مقدار بسته به جزئیات سفر و اقامت متفاوت خواهد بود)؛ به عنوان یک دانشجوی بالقوه، باید سلامت خوبی داشته باشید و هیچ سابقه جنایی یا محکومیت مربوط به مهاجرت نداشته باشید. همچنین باید نتیجه معاینه پزشکی مهاجرت را ارائه دهید (اگر قابل اجرا باشد).

در نهایت، باید بتوانید یک افسر مهاجرت را متقاعد کنید که روابط قابل توجهی (دوستان، خانواده، دارایی ها و غیره) دارید که شما را به کشور مبدأ خود برمی گرداند، و شما پس از اتمام تحصیلات خود از کانادا خارج خواهید شد.

نمایش خبر  مقایسه اهداف مهاجرت کانادا با سایر مقاصد برتر برای تازه واردان

چه چیزهایی را می توانم به عنوان یک تازه وارد به کانادا ببرم؟

تازه واردان می توانند اشیاء خود را به کانادا ببرند؛ با این حال، آنها باید یک اعلامیه اداره خدمات مرزی کانادا (CBSA) را پر کنند تا بتوانند به طور قانونی دارایی های بزرگ را اعلام کنند و باید به قوانین مرزی در مورد غذاها و کالاهای خوراکی توجه ویژه کنند.

CBSA با نظارت و حفاظت از مرزهای کانادا و اطمینان ازانتقال مجاز کالاها و افراد از طریق آنها مامور است.

اعلامیه های CBSA فرم های قانونی هستند که از طریق آنها تازه واردان می توانند به طور قانونی دارایی هایی را که می خواهند به کانادا بیاورند، اعلام کنند. این اعلامیه ها برای تازه واردان منفعت دارند، زیرا به آنها امکان می دهد دارایی های بزرگ خود را بدون پرداخت مالیات به کانادا بیاورند.

تازه واردان همیشه نمی توانند تمام اشیاء ارزشمند خود را هنگام ورود اولیه به کانادا با خود بیاورند. در این موارد، از PR های جدید خواسته می شود که یک لیست “کالاهای پیگیری” ارائه دهند، بنابراین تمام دارایی هایی که بعداً وارد خواهند شد، اعلام و قانونی شوند. تازه واردان این لیست را در فرودگاه به CBSA ارائه می دهند، و به نوبه خود، یک رسید دریافت خواهند کرد، که باید هنگامی که فرد دارایی های مذکور را به کانادا می آورد، دوباره ارائه شود.

مهم است توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که می توانید هنگام ورود به کانادا بیاورید، وجود ندارد. با این حال، هر مقدار نقدی که بیش از 10،000 دلار کانادا باشد، باید به CBSA اعلام شود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420