ردکردن این
ترودو از اولویت های جدید سیستم مهاجرتی کانادا رونمایی کرد

تاریخ انتشار

شان فریزر و اداره IRCC بر اساس اولویت های مشخص شده در نامه‌ی ابلاغی، عمل خواهند کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به تازگی نامه های جدیدی را که به کابینه خود ابلاغ کرده، فاش کرد.

در کانادا، نخست‌وزیر نامه‌هایی ابلاغ می‌کند که در آن اولویت‌هایی که از وزرای خود انتظار دارند در زمان تصدی خود در دولت فدرال دنبال کنند را مشخص می‌کند.

سپس هر وزیر و بخش مربوطه بر پیگیری این اولویت ها تمرکز می کنند.

نامه ابلاغی مهمترین سند سیاستی است که سیستم مهاجرت کانادا را هدایت می کند. وزیر جدید مهاجرت کانادا، شان فریزر، و اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، وظیفه اجرای دستور کار امروز ترودو را بر عهده خواهند داشت.

با توجه به اینکه دولت فدرال نقش اصلی را در مدیریت سیستم مهاجرت کشور ایفا می کند، این نه تنها بر سیاست های مهاجرتی دولت فدرال، که بر سیاست های استانی نیز تأثیر می گذارد.

خلاصه‌ای از اولویت‌های مهاجرتی جدید کانادا

نامه ابلاغی جدید در زمینه مهاجرت، اولویت‌هایی مانند موارد زیر را خاطر نشان می‌کند:

رسیدگی به درخواست‌ها: ترودو از فریزر می‌خواهد «زمان‌های پردازش درخواست را کاهش دهد، از جمله برای رسیدگی به تأخیرهایی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفته‌اند».

اکسپرس انتری: مسیرهای اقامت دائم بیشتری را از طریق اکسپرس انتری برای دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت خارجی ایجاد کنید.

گردهمایی مجدد خانواده‌ها: برنامه‌های الکترونیکی برای گردهمایی مجدد خانواده و اجرای برنامه‌ای برای ارائه اقامت موقت به همسران و فرزندان در خارج از کشور که منتظر رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم خود هستند، ارائه نمایید.

نمایش خبر  بنابه‌گفته شورای بازرگانی کانادا، افزایش مهاجرت برای اقتصاد کانادا ضروریست دو سوم کسب‌وکارهای کانادایی نظرسنجی شده، از خارج استعدادها را استخدام می‌کنند.

ایجاد یک برنامه جدید برای کاندیداهای داخلی: هدف برنامه MNP کمک به ترویج توزیع گسترده‌تر مهاجرت در سراسر کانادا است. این برنامه در ابتدا به عنوان یک اولویت پس از انتخابات ۲۰۱۹ مشخص شد، اما به دلیل همه گیری به تعویق افتاد. علاوه بر این، فریزر باید اطمینان حاصل کند که برنامه‌های مهاجرتی، از جوامع کوچک و متوسط حمایت بهتری به عمل می‌آورد.

چشم پوشی از هزینه های ثبت درخواست شهروندی کانادا: این مورد نیز توسط ترودو به عنوان اولویت پس از انتخابات ۲۰۱۹ معرفی شد، اما یکی دیگر از مواردی بود که به دلیل همه گیری به تعویق افتاد.

استقرار یک سیستم کارفرمای مورد اعتماد: از فریزر خواسته می‌شود تا با وزیر کار برای ایجاد یک سیستم کارفرمای مورد اعتماد برای شرکت‌های کانادایی که کارگران خارجی موقت را استخدام می‌کنند، همکاری کند. علاوه بر این، از او خواسته می‌شود تا با ساده‌سازی تمدید مجوزهای کار، رعایت استاندارد دو هفته‌ای پردازش و ایجاد خط تماس کارفرما، جریان استعدادهای جهانی برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) را بهبود بخشد.

کارگران بدون مدارک شناسایی: برای شناسایی نحوه تنظیم وضعیت کارگران بدون مدرک در کانادا، برنامه ‌های آزمایشی موجود را راه‌اندازی کنند.

مهاجرت فرانسوی زبانان: به همکاری با کبک ادامه دهید تا از دانش زبان فرانسوی مهاجران در کبک حمایت کنید و همچنین به ترویج استراتژی ملی مهاجرت فرانسوی زبانان ادامه دهید.

پناهندگان افغان: هدف کانادا برای اسکان مجدد ۴۰۰۰۰ پناهجوی افغان را پیگیری کنید.

لیبرال ها از سال ۲۰۱۵ مهاجرت را افزایش داده اند

حزب لیبرال ترودو برای سومین دوره متوالی در سپتامبر انتخاب شد. از زمانی که آنها قدرت را در سال ۲۰۱۵ به دست گرفتند، سیاستی را دنبال کردند که میزان مهاجرت در آن به شدت بالاست. این امر مستلزم افزایش مهاجرت از حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در سال به هدف فعلی بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر در سال می‌باشد.

نمایش خبر  متقاضیان شهروندی کانادا که نمایندگانی دارند، اکنون می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند

پس از پیروزی آنها، ترودو از کابینه جدید خود در ماه اکتبر رونمایی کرد. فریزر یک وکیل کارکشته از استان نوا اسکوشیا است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ برای عضویت در پارلمان انتخاب شد. او جایگزین مارکو مندیچینو شد که از سال ۲۰۱۹ وزیر مهاجرت بود و اکنون وزیر امنیت عمومی است.

بر اساس جلسه اکتبر ۲۰۲۱ بین IRCC و انجمن هایی که نماینده جامعه حقوقدانان و مشاوران مهاجرتی کانادا هستند، این اداره در حال حاضر سه اولویت در کوتاه مدت دارد: دستیابی به هدف ۴۰۱۰۰۰ تازه وارد برای سال ۲۰۲۱، گردهمایی مجدد خانواده ها، و ایجاد امنیت برای پناهندگان افغان در کانادا.

اکنون که نامه ابلاغی جدیدی رونمایی شده است، می توان انتظار داشت که IRCC دامنه اولویت های خود را در ماه های آینده گسترش دهد.