Skip to content
کانادا تغییراتی در برنامه کارگران خارجی موقتی اعلام کرد تا بهتر به نیازهای بازار کار پاسخ دهد

تاریخ انتشار

وزیر مهاجرت مارک میلر و وزیر اشتغال رندی بویسونولت تغییراتی در برنامه کارگران خارجی موقتی کانادا (TFWP) اعلام کردند.

این یک داستان در حال توسعه است. اعلامیه های دیگری در طی این کنفرانس خبری ارائه شد. CICNews با در دسترس شدن اطلاعات بیشتر، به روزرسانی خواهد کرد.

در طول بحران کووید-19، کانادا یک سری اقدامات موقتی را برای کمک به تسهیل شرایط بازار کار راه اندازی کرد. اکنون، با این حال، کانادا شروع به لغو این اقدامات موقت کرده است.

“ما اکنون در یک تصویر اقتصادی متفاوت هستیم. با بسته شدن شکاف بین بیکاری و فرصت های شغلی، بازار کار در حال تنگ شدن … برخی از این اقدامات دیگر لازم نیستند” وزیر بویسونولت گفت.

TFWP طراحی شده بود تا مجوز کار به اتباع خارجی که می توانند کمبودهای بازار کار در کانادا را پر کنند صادر کند. کسب و کارهایی در کانادا که می خواهند از طریق TFWP اتباع خارجی را استخدام کنند، باید درخواست خود را با یک ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) که نشان می دهد هیچ کانادایی یا مقیم دائمی واجد صلاحیتی برای پر کردن نقش وجود ندارد، پشتیبانی کنند.

در طول بحران کووید-19، برای کمک به تسهیل شرایط بازار کار، کانادا به طور موقت مدت اعتبار یک LMIA را به 12 ماه افزایش داد. از 1 می 2024، مدت اعتبار یک LMIA حالا به 6 ماه باز خواهد گشت. توجه داشته باشید، کارفرمایان بخش برنامه پایلوت کارفرمایان شناخته شده تحت این تغییر تأثیر نخواهند پذیرفت.

کارگران با حقوق پایین که از طریق TFWP درخواست کرده اند، نباید بیش از 20٪ نیروی کار یک کسب و کار کانادایی را تشکیل دهند. در سال 2022، به عنوان یک اقدام موقت و فقط برای برخی از بخش ها، کانادا این سقف را به 30٪ افزایش داد. از 1 می 2024، فقط بخش های ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی مجاز خواهند بود تا تا 30٪ از نیروی کار خود را با مجوز کار TFWP با حقوق پایین داشته باشند.

نمایش خبر  کانادا در سال 2023 به عنوان جذاب ترین مقصد برای کارآفرینان مهاجر رتبه بندی شد

توجه داشته باشید، استثنای سقف برای بخش کشاورزی و کارفرمایان فصلی تغییر نخواهد کرد.

این تغییرات در حالی رخ می دهد که کانادا در تلاش است تا یکپارچگی سیستم مهاجرت خود را که نقش مرکزی در اقتصاد کانادا دارد، تقویت کند. کانادا به تازگی یک سقف برای مجوزهای تحصیل و تغییرات در برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خود را در پاسخ به افزایش سریع و غیرپایدار دانشجویان بین المللی اعلام کرده است.

“اخیراً حجم مقیمین موقت کانادا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون تا 2.5 میلیون، یا 6.2٪ از جمعیت ما در سال 2023 رسیده است … ما در تلاش هستیم تا جمعیت مقیمین موقت ما را در طی 3 سال آینده به 5٪ کاهش دهیم،” وزیر مهاجرت مارک میلر گفت. “ما می خواهیم هر خانواده و مقیم جدید برای موفقیت آماده شوند و بتوانند به خدماتی که به آنها نیاز دارند دسترسی داشته باشند. هدف نهایی ما اطمینان از یک سیستم مهاجرت مدیریت شده و پایدار بر اساس نیازها است.”